דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחקי חברה במסלול רגוע ובמסלול משגע. 

מאת    [ 15/09/2010 ]

מילים במאמר: 1290   [ נצפה 4984 פעמים ]

 

 משחקי חברה במסלול רגוע או במסלול משגע.

 אנחנו זוכרים מסיבה מוצלחת בזכות שני דברים: אם הייתה אוירה טובה וכיפית או אם פגשנו חברים טובים.(יש סיבה שלישית, פחות נחמדה, לכן לא נזכיר אותה: אם לא היה מה לאכול ויצאנו רעבים..).  בכל מקרה, אם אתם צעירים ברוחכם ונמאס לכם רק לדבר על פוליטיקה – שבימינו היא יותר פולי– תיקיה( הרבה תיקים  במשטרה), או על כלכלה –שבכל מקרה היא יותר קלקלה,- בואו נחזור לימים ההם ולמשחקי החברה.

תוכלו לשחק אותם בעצמכם או לערוך אותם בימי ההולדת של הילדים, אם החלטתם לארגן אותם בכוחות עצמכם. במקרה האחרון, יידרש רק עוד מבוגר אחראי, שיעזור לכם להשתלט על הסדר, אם יש ילדים יותר מדי שובבים בחבורה.

קודם כל, עצם החידוש מרענן: סוף-סוף משהו שונה!

שנית, בואו נראה איך עושים את זה. אני מציעה משחקים מצחיקים, שלא דורשים שום מיומנות מיוחדת ומתאימים לכל גיל. חשובים כמה כללים בסיסיים, קלים מאד להפנמה ולביצוע:

- להתחיל ממשחקים שמשתפים את כולם ולא מבזים אף אחד

- לעבור לאט-לאט למשחקים לקבוצות, זוגות ורק אח"כ לבודדים.

- להכין את הציוד מראש.

עוד רעיונות למשחקי חברה, על פי גילאים שונים, תמצאו ב-

http://www.saba-sabta.co.il/yomholedet

 1.ציוד: כדורון צמר גפן,מפה/סדין.

פורסים מפה או סדין(מומלץ: נקיים!). כל הנוכחים מחזיקים בשולי המפה. מניחים את כדורון הצמר גפן באמצע המפה. כל אחד מהנוכחים חייב לנשוף חזק, כד י שהכדורון יתרחק ממנו וחלילה לא ייפול לידו. אם נפל לידו, עליו לבצע עונש, לפי פתק שימשוך משקית .( את הפתקים יש להכין מראש).

המשחק מתאים לכל אחד, החל מגיל 3 ועד גיל 123.

אני יודעת שאומרים שככל שיש לך יותר נרות על עוגת יום ההולדת, יש לך פחות כוח לנשוף עליהם – ובכל זאת, אם יש לך מספיק כוח לארח חברים, ודאי יש לך גם מספיק כוח לנשוף על כדורון צמר גפן...

 

2. ציוד: סלסלה עם חפצים שונים, מכוסה במגבת, ואותה מפה/סדין.

נצלו את הישיבה מהמשחק הקודם והעבירו הילוך. העבירו חפצים מתחת למפה, מיד ליד. כל משתתף צריך למשש את החפץ המועבר, לנסות לזכור את כל החפצים בסדר שהם הועברו ומטלה אחרונה: לספר סיפור שמשלב את כל החפצים בצורה הכי מצחיקה שאפשר.

כמובן שיש להתאים את רמת הקושי לגיל המשתתפים. לבני 4 תסתפקו בהעברת 6 חפצים ובכך שהם יזכרו אותם. לבני ה-6 עד 8 הגדילו את מספר החפצים ל-10 ודרשו שיזכרו גם את סדר החפצים. אצל בני בר מצווה בקשו שיספרו סיפור מצחיק. לבני ה-100 חזרו לדרישות הפחות מסובכות.

אפשר להעביר גזר, מלפפון, כדור פינג-פונג, מכונית צעצוע, בובה, אבל גם "הפתעות", למשל: נקניקיה חמה בתוך שקית ניילון של כריכים  או כפפה חד פעמית שמילאתם בה מים, קשרתם היטב והקפאתם במקפיא מבעוד מועד.

 

3. "עולים לתיבת נוח".

ציוד: שתי קעריות, -אחת כחולה, שנייה ורודה, למשל- ופתקים כמספר המשתתפים. על כל שני פתקים כותבים בני זוג של בעלי חיים. למשל: פר-פרה, סוס-סוסה, כלב-כלבה, חתול-חתולה, תרנגול-תרנגולת וכו'.

הכניסו את כל בעלי החיים ממין נקבה לקערה הורודה ואת כל הפתקים של בעלי חיים ממין זכר – לקערה הכחולה.

יש רק חובה אחת: לבחור בעלי חיים שאפשר לחקות את קולותיהם או שניתן לחקות את הליכותיהם. אם תחליטו על פרת משה רבנו ובעלה ( פר משה רבנו?) תהיה לכם בעיה, ומיד תבינו מדוע.

אתם, המארחים, הולכים ליצור מהאורחים שלכם זוגות של בעלי חיים. אתם עוברים בין האורחים ומציעים לכל אורחת למשוך פתק מהקערה הורודה. לכל אורח אתם מגישים את הקערה הכחולה.

לאחר שחילקתם את כל הפתקים, הזמינו את כל האורחים להטמין את הפתק בכיס ושיתחילו לחקות את בעל החיים שהגרילו עד שימצאו את בן זוגם הזואולוגי. מרגע זה, הם ישבו בסמוך אחד לשנייה.

 

כעת  אפשר לבחור מסלולים שונים של משחקי חברה. יש מסלול "רגוע" ומסלול "משגע". בחרו לפי היכרותכם את המשתתפים או לפי האווירה שנוצרה במסיבה.

עוד רעיונות? http://www.saba-sabta.co.il/yomholedet

 המסלול הרגוע.

 4. משחקי פתגמים.

כל זוג, בתורו, בוחר פתגם אותו הם חייבים להדגים בפנטומימה לכל הנוכחים. ככל שמנחשים מהר יותר את הפתגם, כך הצלחתם גדולה יותר.

השלבים הם אלה: חייבים להראות בעזרת האצבעות כמה מילים יש בפתגם. לפני שמדגימים מילה מהפתגם, יש להצביע ולהראות את מיקום המילה בפתגם. למשל: אצבע אחת-זאת מילה ראשונה, שתי אצבעות-זאת מילה שנייה, וכו'.

5. משחקי ריקוד.

הזוגות של "בעלי החיים" נעמדים לצורך ריקוד. מחליטים מראש מה המוזיקה הרצויה לרוב המשתתפים. מחליטים על פקודות, למשל: כשמנהל המשחק צועק "שרברב" כל אחד מסתובב סביב עצמו. כשהוא צועק

" רופא" כל אחד מרים יד ימין. כשהוא צועק " אורטופד" כל אחד מרים רגל שמאל וכשהוא צועק "מנהל" כל אחד עומד במקום. מי שמתבלבל, יוצא מהמשחק. אפשר להטיל גם עונשים: מכינים פתקים עם "עונשים", למשל:לשיר, לספר בדיחה, לספר חוויה מצחיקה או מביכה וכו'.

אם הילדים משחקים, כמובן שמשנים את הפקודות, לפי הגיל. לילדי הגן, נציין :"סביבון" כדי להסתובב,

"בובה" כדי להרים יד ימין, "ליצן" כדי להרים רגל שמאל ו"רמזור" כדי לעמוד ללא ניע.

אם הילדים בבי"ס יסודי, אפשר להיעזר בגיאוגרפיה:בקריאה "תל אביב" כולם מסתובבים (כפי שקורה באמת בתל אביב), בקריאה "חיפה" כולם מרימים יד ימין (עיר הפועלים, זוכרים?), "באר שבע" להרמת רגל שמאל (לשם צריך ללכת רחוק...) או "ירושלים" עיר הקודש, כדי לעמוד דום.

6. "כסאות מוזיקליים": לסדר כסאות כמספר הנוכחים, פחות אחד. כולם סובבים במעגל סביב הכיסאות. משמיעים מוזיקה קופצנית. ברגע שמנהל המשחק מפסיק את המוזיקה, כל אחד צריך למהר ותפוס כסא. מי שנשאר עומד, יוצא מהמשחק.

7. אכילה ללא ידיים.

על מקל ארוך – של מטאטא, למשל- תולים על חוטים עוגיות, סופגניות, אזני המן או כל מאכל ששיך לחג שלרגלו התכנסנו. יש לתלות 3 עוגיות, למשל. מבקשים 3 מתנדבים: הם אמורים לאכול את העוגייה ללא ידיים ומי שמסיים, אמור לשרוק מבלי לפזר סביבו פירורים.

המסלול המשגע.

שלושת המשחקים הראשונים זהים לפרק ההתחלתי. רק ההמשך שונה...

 4. ציוד: שתי מטפחות לקשירת עיניים.

קושרים את העיניים לשניים מהגברים שהתנדבו למטרה זאת. מבקשים מכל הנשים לעמוד בשורה, בצורה לגמרי אקראית.כל אחת מהבנות חייבת להסיר את כל הטבעות מאצבעות יד ימין ולהעבירן ליד שמאל, ליתר בטחון( נגד אבידות). מבקשים משני הגברים, שעיניהם קשורות, למשש את כף היד הימנית של כל אישה ולזהות את בת הזוג (הקבועה או הזמנית, לפי המצב...)

5.ציוד: שתי מטפחות לקשירת עיניים.

ציוד סודי: 2 קופסאות שימורים, בצל מקולף.

מבקשים הפעם שתי נשים מתנדבות למשימת זיהוי בן הזוג. קושרים להן את העיניים. כל הגברים עומדים בשורה , אבל אחד מבני הזוג של אחת הנשים מתבקש לעלות על שתי קופסאות שימורים כדי שהגובה שלו ישתנה ויטעה, בן הזוג השני מתבקש להחזיק בצל מקולף קרוב אל פרצופו.

כעת, הנשים עם עיניים קשורות עוברות על פני הגברים ואמורות לזהות את בן הזוג על פי הריח בלבד.

 

6. ציוד: שתי כפות של מרק, שני כדורי צמר.כל כף קשורה לקצה של כדור צמר אחר.

חלקו את הזוגות הנוכחים לשתי קבוצות. כל קבוצה תשב בשורה אחרת. חובה שמספר החברים בכל קבוצה יהיה זהה! אם אפשר , כדאי לבחור שופט – ורצוי שיהיה אובייקטיבי.

המשימה היא : להעביר כף קשורה בחוט, מהראשון בקבוצה ועד האחרון שבה. הנשים יעבירו את הכף מלמעלה( למשל, מפתח החולצה או השמלה) למטה, הגברים יעבירו את הכף מלמטה, מתחתית המכנס, עד למעלה.כך נוצרת "שרשרת" אנושית.

מנצחת הקבוצה שמסיימת ראשונה לשזור את כל החרוזים האנושיים שבה.

רק הערה קטנה: נקווה שאף אחד מהמשתתפים לא צריך לרוץ לשירותים באמצע המשחק...

7. ציוד: שני תפוזים.

מעמידים שוב את הזוגות באותן קבוצות כמו במשחק הקודם. הפעם נותנים למי שעומד בראש כל קבוצה תפוז. עליו להניח אותו מתחת לסנטר ולהעביר אותו לבאה בשורה אחריו, מבלי להיעזר בידיים. אם התפוז נפל או אם נגעו בו בידיים, מורידים נקודה לקבוצה.

רעיונות נוספים? http://www.saba-sabta.co.il/yomholedet

 

קורה שורץ www.saba-sabta.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב