דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יום כיפור - בבקשה לשינוי אמיתי 

מאת    [ 14/09/2010 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 2873 פעמים ]

איך נעשה כך שכבר יום אחרי יום כיפור יפסקו כל המקרים של אלימות  ילדים?גישה אחרת לנושא- מה היא משמעות הסליחות נותנת לנו חוכמת הקבלה.

מאת: ג'וליה גמבורג

עוד מעט מתחיל יום כיפור ואחרי שסיימתי כל הכנות לקחתי הפסקה קצרה.הטלפון שמצלצל שובר את הדממה,.זו השעה של שיחה יומית עם אמי..וכמה מפתיע ,היום היא מספרת לי שהיום בערב יום כיפור  תלמידים שלה ביקשו סליחות אחד מהשני וגם ממנה.

אני שואלת אותה:"ומה התועלת ?אתמול סיפרת לי על אגרוף בעין שקיבלה אחת הילדות".כל יום אני שומעת ממנה על מקרי האלימות שמתרחשים בבית הספר והיום,פעם בשנה הוא יום הסליחות.בסוף כל יום לימודים היא אומרת:"הילד יצא חי ושלם ולמזלי אני לא צריכה לסיים את חיי בבית הכלא" היא עובדת בבית הספר  30 שנה  שהם 30 שנה של מלחמה בלתי פוסקת..אני אומרת לה:"אמא ,כבר נמאס לי לשמוע על מכות בבית הספר וסליחות מזויפות.חייב להיות פתרון ,איך להשפיע על התנהגות של ילדים ,איך לשנות אותו?כי אחרי יום כיפור הכול חוזר חלילה.

ללמד דרך דוגמא האישית

כוון לפתרון קיבלתי מפסיכולוג חינוכי ומטפל משפחתי ,חיים עמיתי:לפני שהורים ישתנו בעצמם ויתנו דוגמא אישית לילדיהם ,הם לא יכולים לצפות להתנהגות חיובית מצדם "ומה הדוגמא שילדים מקבלים?חדשות  מלאים ברציחות,אלימות ואונס והורים שלעיני הילדים תוקפים מורים ומנהלים בבתי ספר.זו מחשבה שעוברת בראשי כמה דקות לפני כניסת יום כיפור..

ואם ילדים לומדים מדוגמאות,אז אין מה להתפלא שצריך לעביר תיקי בית הספר דרך מכונת שיקוף לפני הלימודים .והזדמנות הטובה לעשות חשבון נפש ביום כיפור זה לבדוק את עצמינו ,איזה דוגמא אנחנו נותנים לילדים שלנו.

סליחה אמיתית לא רק בערב יום כיפור.

תוך כדי חיפוש התשובה גיליתי את חוכמת הקבלה שמבארת את סיבות הסליחה ומשמעות  של יום כיפור  לפי חכמת הקבלה סליחה אמיתית זה בקשה לשינוי ולא סתם סליחה שאנחנו רגילים לחשוב שיכולה לבוא לא בהכרח ביום כיפור...סליחה זה צעקה עמוקה שבאה מהלב של האדם שמבין שהוא פועל רק כדי לנצל את האחרים לטובת עצמו ורק אז מתוך ליבו מתפרצת סליחה ובקשה לשינוי היחס שלו כלפי הזולת. שינוי היחס מניצול ושנאת אחרים לאהבה והתחשבות הדדית. .

ערב יום כיפור-השנוי מתחיל בנו.

והנה ,מצאתי את התשובה:כדי שהתנהגות של ילדים שלנו  תשתנה אנחנו המבוגרים צריכים קודם כל להשתנות בעצמינו.ואז לפני שנפנה לאחרים ונבקש" סליחה" ביום כיפור,נפנה קודם כל לעצמנו ונבקש שינוי פנימי ביחס שלנו לאחרים.חוכמת הקבלה מלמדת אותנו איך לעשות את השינוי שלב אחרי שלב. וכשלומדים וכשנלמד את זה בעצמנו, הילדים שלנו ילמדו מאיתנו באופן טבעי איך להתייחס לזולת. ורק אז נוכל לראות שינוי בחברה שלנו.. ואז ,סןף סוף ,אמא שלי תתחיל לספר לי שהיום בבית ספר עבר בשלום.

לקריאה נוספת בנושא יום כיפור

"קבלה לעם" הוא מוסד חינוכי ללא כוונת רווח, בראשותו של הרב, ד"ר מיכאל לייטמן. מטרתו להנחיל רעיונות וערכים של גדולי המקובלים לקהל הרחב. תכני "קבלה לעם" מצויים באמצעי מדיה רבים בינהם, ערוץ 66, אתרי אינטרנט ב-38 שפות, סניפי מכללת "קבלה לעם" ברחבי הארץ והעולם וכלה בהוצאה לאור של ספרי מקור, ספרי עיון וספרים לכל המשפחה.

 

קבלה לעם -אתר התוכן הגדול והמקיף ביותר בנושא קבלה: שיעורי קבלה און-ליין, למתחילים ולמתקדמים, סרטים, תוכניות וקליפים מערוץ הקבלה"מתחברים לטוב" 66 ב-YES וב-HOT,




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב