דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש מודעות דרושים 

מאת    [ 14/09/2010 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2523 פעמים ]

עולם חיפוש העבודה השתנה מאוד בשנים האחרונות. מבירורי דרושים דרך שכנים, חברים ומכרים, עבר כמעט כל תהליך החיפוש אל תקשורת ההמונים: מודעות דרושים פורסמו בתחילה בעיתונות המודפסת ואחר כך נדדו אל האינטרנט.

עם זאת, ישנן דרכים שונות לשמוע על משרות פנויות ועל חברות המחפשות דרושים לעבודה. גם אם אתם רגילים לחפש משרות באינטרנט למשל, לא כדאי לפסול המלצה חמה מדודה דואגת. ממש כמו האישה המושלמת, גם המשרה המושלמת יכולה ליפול עליכם משום מקום.

דרושים מפה לאוזן

בעבר שוק העבודה היה שונה מאוד. משרות עברו בתוך המשפחה, ידע מקצועי עבר מאב לבן ואלמנטים כמו פוטנציאל אישי או בחירה חופשית היו חסרי משמעות. המהפכה התעשייתית ועידן ההשכלה שינו את כל אלו. פתאום, כל אחד היה חופשי לחלום ולשאוף להגיע אל המשרה שתמצה את הפוטנציאל הטמון בו.

אל תוותרו על המלצות מהקרובים אליכם

שוק העבודה השתנה בהתאם, הניידות בין משרות גבוהה וכמעט בכל הארגונים מחפשים דרושים לעבודה באופן שוטף. אולם גם כיום, אין לזלזל בידע המקצועי ובקשרים הטובים של ההורים, הדודים או השכנים. אולי הם יודעים על משרה טובה בארגון בו הם עובדים?

ייתכן מצב בו דרושים עובדים אצל מכר ותיק של המשפחה. אולי הם אפילו יוכלו לזרוק מילה לאדם שעובד כמגייס בחברה נחשקת. העברת משרות מפה לאוזן היא לא רק לגיטימית. בארגונים רבים אף מתגמלים מי שמביא לחברה עובדים חדשים.

דרושים לפי ארגונים וחברות

אין ספק כי המקור הטוב ביותר למידע על משרות חדשות, שיכול לעדכן אתכם על תהליכי גיוס עובדים בחברות נחשקות הוא אותן חברות בעצמן. לא פחות משאתם מחפשים משרה נחשקת, לחברות עצמן דרושים עובדים חדשים, מוכשרים, נלהבים ומלאי מוטיבציה.

לכן, במקביל לחיפוש המשרה המושלמת – כדאי לכם לחפש גם את החברה המושלמת, את הארגון שעם ערכיו אתם מזדהים ושבו הייתם רוצים לעבוד. אם מצאתם ארגון כזה – היכנסו לאתר האינטרנט שלו, חפשו משרות שיכולות להיות רלוונטיות, שלחו קורות חיים במייל או בפקס ואם אין מידע על הארגון – אל תהססו לכתת רגליים, ולמסור קורות חיים באופן אישי.

דרושים בעיתונות

עוד דרך לחפש עבודה היא כמובן דרך לוח דרושים. לוחות דרושים מתפרסמים היום בכל העיתונים הגדולים ובדרך כלל כוללים מודעות של חברות, ארגונים קטנים או עסקים מקומיים (בעיקר כשמדובר בעיתונות המקומית).

מודעות דרושים מתאימות בעיקר למשרות מסורתיות. כלומר, קהל היעד הטבעי שלהן הוא אנשים שפחות מסתדרים עם האינטרנט. עם זאת, אם אתם מחפשים משרה זמנית או משרה לפי מקום המגורים שלכם - אל תפסלו חיפוש במודעות דרושים בעיתונות ובפרט בעיתונות המקומית.

דרושים בלוחות מקוונים ובאתרים ייעודיים

אין ספק כי האינטרנט שינה את עולם הדרושים והפך את חיפוש העבודה לקל, נוח וזמין הרבה יותר. הרשת מציעה לא רק אתרי אינטרנט מיוחדים המוקדשים כולם לשוק חיפוש העבודות – אלא גם אפליקציות שונות המאפשרות למשרות הרלוונטיות להגיע ישירות אליך, לתיבת האימייל או לטלפון הסלולארי.

המסקנה ברורה: כיום הרבה יותר קל ונוח לחפש עבודה. אולם אם אתם רוצים גם למצוא עבודה ולא רק לחפש אחת, כדאי שלא תחסמו את עצמכם בפני אפשרויות. חפשו בכל צורה ודרך אפשרית, תנו לידיעות על דרושים להגיע אליכם בדרכים קונבנציונליות יותר ופחות וכך תוכלו להיות בטוחים שהמשרה הבאה שלכם נמצאת ממש מעבר לפינה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב