דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מודיעין תחרותי - כלי חיוני להצלחה עסקית 

מאת    [ 14/09/2010 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 2427 פעמים ]

מודיעין תחרותי הוא אחד מהכלים החיוניי ביותר להצלחה עיסקית של חברות, בעולם העסקים הדינמי והתחרותי של ימינו.

 בכדי שחברה תזכה להצלחה עיסקית ותשיג יתרון תחרותי ניכר על פני מתחריה, עליה להכיר לעומק את כל מתחריה ואת הסביבה העיסקית בה הינה פועלת. עליה לבצע תהליכים מובנים ומסודרים של מודיעין תחרותי.

 מה הוא מודיעין תחרותי ?

מודיעין תחרותי הוא תוכנית שיטתית ואתית לאיסוף וניתוח מידע, על פעולות מתחרים ומגמות עסקיות כלליות בכדי לספק לארגון, יתרון תחרותי ניכר על פני מתחריו.

פעילויות מודיעין תחרותי אינן חד פעמיות והן מהוות פעולה שיטתית מתחדשת ומתמשכת.

תהליכי מודיעין תחרותי מספקים תועלות עיסקיות רבות לכל ארגון מכל תחום וענף:

  • מסייע באיתור הזדמנויות בשוק
    תהליכי מודיעין תחרותי מסייעים בידי חברות לזהות הזדמנויות עיסקיות חדשות. בדרך זו חברות תוכלנה לפעול במהירות, לנצל הזדמנויות אלה בזמן אמת ולשמר את יתרונן התחרותי על פני מתחריהן. לדוגמא, מכרזים שונים המתפרסמים לעיתים תכופות,מהווים אחת מההזדמנויות העסקיות הרלוונטיות עבור כל חברה בכל תחום עיסקי. בעזרת תהליכי מודיעין תחרותי חברות עיסקיות תהיינה מעודכנות במיכרזים אלה ותוכלנה להגיב במהירות, לנצל הזדמנויות אלה בזמן אמת ולהשיג יתרון תחרותי על פני מתחריהן.
  • כלי התומך בקבלת החלטות עיסקיות חשובות
    באמצעות מעקב אחר שינויים והתרחשויות בשוק ניתן לקבל החלטות עיסקיות מושכלות וחכמות. פעילויות מודיעין תחרותי הינן פעולות מתחדשות ומתמשכות שמטרתן הגברת ההבנה בנוגע לפעולות המתחרים,הסביבה העיסקית והגברת ההכרה עם שוק היעד בו פועלת כל חברה. תהליך זה הינו גורם עיקרי וקריטי בתהליך קבלת החלטות עיסקיות בכל חברה. ככל שחברות יידעו ויבינו את השינויים בסביבה העסקית בה הן פועלות, כך הן תוכלנה לקבל החלטות עיסקיות מושכלות המבוססות על מידע מהימן עדכני ורלוונטי עבורן.

    מספק התראה מוקדמת על פעילות המתחרים
    תהליכי מודיעין תחרותי מסייעים לחברות עיסקיות להיות עם האצבע על הדופק, לקבל התראה מוקדמת בשלב מוקדם על פעילות מתחריהן ומאפשרים להן לנקוט באמצעי נגד.
  •  מזהה מגמות עיסקיות
    מודיעין תחרותי מסייע בידי חברות לזהות מגמות עיסקיות חדשות הרבה לפני מתחריהן ומאפשר להן להגיב למגמות אלה לפני מתחריהן העיסקיים.
  •  מקטין סיכונים
    תהליכי מודיעין תחרותי מגלים איומים וסכנות, הצצים בשוק בו חברות פועלות בשלב מוקדם ומאפשרים להן להגיב אליהם בזמן אמת.
    באמצעות מתן תשומת לב לסיכונים אלה, חברות יכולות לשנות אסטרטגיה עיסקית וע"י שינוי דרך פעולה ושינוי אסטרטגיה להוריד סיכונים עיסקיים בצורה משמעותית ולשמור על מעמדן כחברות מובילות בתחומן.
    לדוגמא חברת הייטק מסויימת נקטה בתהליכים מובנים ומסודרים של מודיעין תחרותי. במסגרת כך אנשי המודיעין תחרותי שלה אספו מידע רב המעיד כי המיתון הכלכלי שנוצר בעולם והיה צפוי להגיע לשוק ההודי בתקופה קרובה, למעשה כבר הגיע לשוק זה ומתחילים להצטבר מלאים אצל הספקים בשטח כאשר הלקוחות אינם רוכשים מוצרים בתחום התמחותה של אותה חברה. יש לציין כי השוק ההודי היווה את השוק העיקרי בו נערכה הפעילות העיסקית של אותה חברת הייטק. הודות למידע חשוב זה, ניתנה למקבלי ההחלטות באותה חברה ההזדמנות להתארגן מבעוד מועד ולשנות את האסטרטגיה השיווקית והפנים ארגונית. בעקבות מהלך אסטרגי זה, אותה חברת הייטק מנעה מעצמה הפסדים רבים והצליחה לשמור על היתרון התחרותי שלה על פני מתחריה שלא השכילו לצפות את גודל המיתון הכלכלי בשוק ההודי בטרם עת.
  • מזהה לקוחות חדשים
    מודיעין תחרותי יכול לזהות לקוחות חדשים היכולים להוות כר נרחב לפעולות השיווק העתידיות של כל חברה עיסקית. באמצעות הרחבת מעגל לקוחותיהם חברות יכולות להגדיל משמעותית את רווחיהן.
  • מסייע בגילוי בעיות אפשריות לפני כניסה לעסקאות עתידיות
    תהליכי מודיעין תחרותי מסייעים רבות בגילוי בעיות אפשריות ומשתמשים בהם רבות לפני כניסה לעסקאות עתידיות. הם מספקים התראה על סכנות שחברות עלולות להיתקל בהן במהלך עיסקה מסויימת ומספקים להן מידע חיוני המסייע להן רבות במהלך תהליך קבלת החלטה מושכלת האם העיסקה העתידית משתלמת עבור חברתם.
    לדוגמא אם חברה מסויימת רוצה לייצא מוצר מסויים למדינה מסויימת ומקבלי ההחלטות באותה חברה מגלים כי באותה מדינה קיימת הצעת חוק בשלבים מתקדמים התומכת בהגדלת מכסים על אותם מוצרים מיובאים, יש לשקול האם קיימת כדאיות כלכלית לייצא מוצר זה למדינה זו.
    ייתכן מאוד כי ע"פ מידע זה, חברה עיסקית זו תשנה את מחירי מוצריה, או לחלופין תבחר לא לחדור לשוק זה כיוון שהוא אינו כדאי עבורה מבחינה כלכלית ותבחר בשוק יעד חדש.

ניתן לומר כי חברות עיסקיות רבות נוכחו לדעת כי מודיעין תחרותי מספק תועלות רבות להצלחתן העיסקית.

מודיעין תחרותי אפקטיבי ושיטתי מסייע לחברות עיסקיות לקבל החלטות עיסקיות מושכלות וחכמות ובאמצעות כך מסייע בידן לשמור על יתרונן התחרותי בשוק העיסקי בו הן פועלות.

אילנה הדר הינה מנכ"ל ובעלים של HADAR CI-BI המספקים שירותי מידע עסקי ושירותי מודיעין תחרותי. http://www.hadarcibi.com/
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב