דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריהוט לגינה - שמירה על ריהוט גן 

מאת    [ 14/09/2010 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 3567 פעמים ]

המגמה החדשה הנהוגה היום בעיצוב הגינה והמרפסת היא ליצור רצף בין הסלון לגן, המטשטש את ההבדלים בין הפנים לחוץ. ריהוט גן מודרני נראה לא פחות מהודר ומעוצב מאשר ריהוט חדרי פנים הבית, מתוך מטרה ליצור חיבור וקשר בין הבית לגינה. הקשר הוא דו-צדדי: נוחיותן של מערכות ישיבה סלוניות ממשיכה אל החוץ, בעוד נופי הגינה הירוקים נכנסים אל הסלון בעזרת דלת הזזה רחבה או חלונות זכוכית גדולים בעלי פרופיל בלגי, ומשווים לו מראה אוורירי ופתוח.

 

אולם חשוב לזכור שגם אם רוצים לראות בגינה כעוד חדר בבית, או הרחבה של הסלון הביתי, אין זה כך. מערכות ישיבה שיתאימו לסלון עלולות לא להתאים בתור מערכות ישיבה לגינה – לא מבחינה סגנונית דווקא, כמו מבחינה פרקטית גרידא. זאת מכיוון שריהוט המיועד לשמש בתור ריהוט גן חייב להתמודד עם מערכת שלמה של פגעים ותנאי סביבה השונים לחלוטין מאלו המצויים בתוך הבית פנימה. בסביבה החיצונית נתקל ריהוט גן בסכנת בלאי חמורה בהרבה מזו המאיימת על מערכות ישיבה סלוניות: ענני גשם מורידים עליו טיפות מים, הטל מכסה אותו מדי בוקר, שמש חזקה פוגעת בו ללא רחם, ציפורים וחתולים משוטטים עשויים להתיישב על ריהוט גן זה ולפגוע בו, ובחוץ סכנת העובש והטחב גבוהה יותר מאשר בפנים הבית באופן ניכר.

 

אין כל זה אומר שעליכם להסתפק באותו ריהוט גן משעמם הלקוח מפס ייצור רחב. ניתן לבחור מערכות ישיבה מעוצבות לגינה, וליהנות מהן ומהכריות הרכות והנוחות המרפדות את אותן מערכות ישיבה יפות. כל זאת בתנאי שתהיו מודעים לתנאים הייחודיים העומדים בפני ריהוט גן, ותבחרו ריהוט גן מתאים המסוגל להתמודד עמם – וכמו כן, תזכרו לשמור ולתחזק את אותו ריהוט גן בהתאם.

 

תחזוקת ריהוט גן ומערכות ישיבה במרפסת

 

ריהוט גן המופקר לחסדי מזג האוויר 24 שעות ביממה לכל אורך השנה עשוי לסבול מבלאי, אולם ניתן לצמצמו. גג מעל המרפסת יאריך את חייו של ריהוט גן בשל חסימת הגשם והשמש. מערכות ישיבה לגינה יישמרו טוב יותר באופן ניכר תחת גג (אם של מרקיזה, פרגולת רעפים או כל סוכך אחר). בימים הקרים, כשהגינה אינה בשימוש כמעט, מוטב להכניס פנימה מערכות ישיבה או ריהוט גן אחר, במיוחד אם הוא מרופד – שכן כריות הריפוד של מערכות ישיבה מעין אלו עלולות לפתח רקב ועובש בשל החשיפה היומיומית ללחות ולרטיבות. כדאי לזכור לכבס את כיסוי הכריות של מערכות ישיבה מפעם לפעם.

 

ריהוט גן מברזל נוטה לסבול מחלודה. יש לתחזקו באופן קבוע בצביעה נגד חלודה אחת לשלוש שנים, או להעדיף ריהוט גן מאלומיניום, שהינו חסין בפני חלודה. ריהוט גן ראטן הוא אופנתי מאוד בשל המראה הטבעי אך הייטקי שלו, אולם עדיפות מערכות ישיבה מראטן סינתטי. המראה זהה, אך העמידות שלו טובה יותר. ריהוט גן מעץ יש לחדש פעם בשנה, לנקות היטב ולמרוח לכה או צבע. בניקוי ריהוט גן מפלסטיק אל תשתמשו בצמר פלדה אלא במטלית רכה, כדי להימנע משריטת החומר. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב