דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פולי קפה 

מאת    [ 12/09/2010 ]

מילים במאמר: 338   [ נצפה 3316 פעמים ]

פולי קפה

בימינו אין איש אשר אינו צורך קפה לפחות פעמיים ביום. באורח החיים הקדחתני של ימינו, אנו לא מסוגלים לפקוח את עינינו ללא ניחוח הקפה בבוקר. מה שאיננו יודעים הוא, שכל סוג קפה שאנו שותים נוצר מפולי קפה, בין אם זה קפה טחון ובין אם אנו חובבי הקפה המגורען. פולי הקפה אינם משמשים בייצור משקאות קפאין בלבד. פולי הקפה משמשים גם לייצור השוקולד ומשקאות הקקאו.

ישנם סוגים רבים של פולי קפה, אך הנפוץ שבהם הוא קפה הערביקה, שהוא למעשה שיח ירוק ומקורו באתיופיה. נראה כי, בכלל, השם קפה הגיע מהעיירה קאפה שבאתיופיה. כאשר התגלה שיח הערביקה על ידי רועה צאן אתיופי בשם חאלדי היה נהוג לאכול את פולי הקפה ולא להכין מהם משקאות. הכנת משקאות הקפה התפתחה רק כעבור מספר מאות. רק בשנת 1454 נעשה השימוש הראשון בפולי הקפה בצורה המוכרת לנו היום, הפיכת פולי הקפה מצורתם המוצקה לצורה הנוזלית הפכה לפופולארית ביותר בארצות האיסלאם בסביבות שנת 1500. בזכות המסחר שבין וונציה לארצות צפון אפריקה הגיע הקפה לאירופה. המדינה האירופאית הראשונה אשר הפכה את הקפה לחלק מההוויה היומיומית שלה הייתה איטליה, אשר נחשבת כיום לאחת מבירות הקפה העולמיות.

בירת הקפה העולמית הינה ברזיל. בברזיל ישנם שדות עצומים לגידול פולי הקפה והברזילאים מתמחים בגידולם וייבושם. פולי הקפה הנפוצים ביותר הינם הערביקה והרובסטה. ניתן למצוא כי תערובות הקפה אשר מכילות בתוכן יותר אחוזים של שני זני פולי קפה הללו נחשבות לתערובות הקפה הטובות ביותר.

כיום, השימוש בפולי הקפה הינו על בסיס יומיומי והוא חלק מן ההוויה החברתית היומיומית שלנו -  בתי הקפה הרבים בכל פינה, שרותי ה COFFEE TO GO בכל רחוב וכדומה. כיום קשה מאוד לתאר את חיינו ללא הקפה. אנו מתחילים לצרוך את הקפה בגיל צעיר מאוד על ידי אכילת שוקולד אשר מכיל, בין היתר, גם פולי קפה, עוברים לשתיית השוקו אשר עשוי גם הוא מתערובת קלה של פולי קפה וככל שאנו מתבגרים אנו  צורכים יותר ויותר קפה.

קשה להאמין כי צמח אשר התגלה בטעות על ידי רועה צאן באתיופיה לפני כאלף שנים, הפך כיום לתעשייה שלמה המגלגלת מיליונים ונצרכת, כמעט, על ידי כל החברה האנושית בעולם כולו על בסיס יומיומי.

יועץ קידום אתרים - קידום אורגני בגוגל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב