דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


4 סיבות לביצוע תמא 38 בבניין שלכם 

מאת    [ 12/09/2010 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2420 פעמים ]

לשם כך, הוכנה תכנית מתאר ארצית, הידועה לכולם בשם תמ"א 38 והוכנה ע"י המועצה הארצית לתכנון ובנייה ואושרה ע"י הממשלה באמצע שנת 2005.

במסגרת התמ"א 38 ניתנה לבעלי דירות בבניין (בו יתבצע פרויקט מסוג זה) הזדמנות להשביח את הדירות הישנות על ידי יזם/קבלן שיבצע את חיזוק המבנה והתאמתו לתקן נגד רעידות אדמה.

בנוסף לחיזוק יסודות הבניין כעל ידי הקבלן / יזם, הדיירים יכולים לקבל מגוון שיפורים רחב בתחום הדיור בבניין. שיפורים עבור חיי היום יום ושיפורים שבסופו של דבר יגרמו למחיר הדירות בבניין לעלות.

4 דברים שיכולים לשדרג את מחיר הדירה כאשר מבצעים תמ"א 38:

שיפור חזית הבניין

כאשר מבצעים פרויקט של תמ"א 38, הקבלן המבצע / היזם דואג ומשפץ בדרך כלל גם את חזית הבית המשותף, את החלק החיצוני של הבניין. אין ספק שמראה חדש, רענן וחדשני ישדרג רבות את הבית המשותף וישביח את הדירות בבניין.

הוספת מעלית לבניין

הוספת מעלית חדשה או החלפת המעלית הישנה בחדשה במסגרת התכנית מתאפשרת לדיירי הבניין. הוספת מעלית לבניין בו אין מעלית, במיוחד לדירות בקומות גבוהות (מעל קומה שנייה) גם יתרמו ללא ספק לאיכות חיי הדיירים בקומות אלה וגם יגרמו לעליית מחיר הדירה כאשר זו תימכר בעתיד. בעבר, הדיירים היו צריכים לממן את בניית המעלית מכיסם בעלות גבוהה ולא תמיד כדאית כי דיירי הקומה הראשונה בד"כ התנגדו בשל חוסר עניין, תמ"א 38 מאפשרת ביצוע זה על ידי הקבלן כחלק מהעסקה.

תוספת ממ"ד לדירה

פרויקט תמ"א 38 מאפשר גם להגדיל את שטח הדירה. ניתן להוסיף חדר נוסף, ממ"ד שלא קיים בדירות ישנות בבניינים מסוג זה. ממ"ד – מרחב מוגן דירתי המגן על תושבי הבית בשעת חירום.

תוספת מרפסת לדירה

תוספת של מרפסת שמש היא אפשרות נוספת לשדרוג הדירה גם כן. מרפסת שמש תיתן תחושה נעימה לדירה, תחושה שמגדילה את מרחב הדירה עצמה גם כן. מרפסת שמש תוסיף לדירה פינה נעימה, בה אפשר גם לצאת קצת מהדירה, להתאוורר (מה שלא ניתן היה לעשות קודם), ליצור איזור נחמד לגינון, ליצור תחושה נעימה יותר לדירה. שלא לדבר על כך - העלאת מחיר הדירה בהתאם.

לסיכום,

לפרויקט של תמ"א 38, כפי שפרסנו לפניכם יש יתרונות לא קטנים לתת לדייר. מלבד השיפור באיכות החיים לדיירים, אפשר ליצור בניין כמעט חדש ולהעלות לעין שעור את מחיר הדירה על ידי שיפור חיצוני של הבית המשותף, אם זה תוספת מעלית ואף תוספת שטחים לכל דירה – על ידי הוספת ממ"ד או/ו מרפסת שמש.

ניתן לקבל מידע נוסף בפורום תמ"א 38

פורטל "בית משותף" מאפשר לרוכשים דירות בפרוייקטים חדשים, ועד בית ודיירים בבתים משותפים להקים אתרי אינטרנט ליצירת קשר בין הדיירים בקלות.אתרי הקהילות הינם מקום מפגש, נגיש מכל מקום ובכל זמן עבור הדיירים, בעיקר עבור דיירים שזה עתה רכשו דירה בפרוייקטים חדשים. במסגרת האתר הדיירים יכולים להחליף מידע ורעיונות שונים בכל נושא הקשור לרכישת הדירההחדשה או הבית המשותף הקיים.האתר מספק תוכן ושירותים רבים לדיירים: פורומים ומאמרים מקצועיים, כתבות תוכן, מדריך בעלי מקצוע,  ובעלי מקצוע בתחומי הבית והבניין, לוח חדשות בנושאי דיור וקהילה ועוד.פורטל בית משותף נותן מקום נרחב לתוכן במגוון רחב של נושאים: נדל"ן, כלכללה וצרכנות, שיפוץ, עיצוב, בעלי מקצוע, איכות הסביבה ובנייה ירוקה, בניין ודיור, ועד בית, גינון, פנאי ועוד.האתר מרכז גם את כל נושא ועד הבית והפורומים באתר הם ייחודיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב