דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחו של ברושור 

מאת    [ 02/05/2007 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 4892 פעמים ]

כוחו של ברושור

מאת: יעל לוטן - מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ

www.lotan.org.il

בתוך עולם השיווק המתפתח נמצאת סלסילת המיתוג אשר מכילה בתוכה מגוון של מוצרים. לכל אחד מהמוצרים חשיבות רבה אך במאמר זה בחרתי להתייחס אל הברושור התדמיתי אשר נראה לי הכרחי בכל עסק אשר מכבד את עצמו.

למרות שנראה כאילו העידן האלקטרוני דוחק קצת את המוצרים הכתובים עדיין אין להקל בחשיבותם ולרגע לא לחשוב שעבר זמנם להיפך הם תמיד יהיו שם ואין להם תחליף.

כוחו של הברושור התדמיתי נובע מכך שהוא בעצם "תעודת הזהות" של העסק שלך. הרבה לפני שקבעת פגישה עם הלקוח הוא נחשף לברושור ומחליט אם הוא מעוניין במוצר או בשירות שלך או שלא.
הברושור נותן במה למוצריך על ידי אספקת נתונים רלוונטיים לגביהם ומספק תמונות אשר כידוע שוות יותר מאלף מילים....

הברושור השיווקי תדמיתי מספק נתונים כגון: אופי המוצר, אופי השירות, מחיר, פרטי יצירת קשר ועוד. נתונים אלו הכרחיים ללקוח בשלב הטרום פגישה כדי שיוכל להחליט אם הוא מעוניין להיפגש בכלל.
נכון שרובנו היום נכנסים לאתר הבית של חברה ומתעדכנים משם אך הברושור מספק פעולה שיווקית נוספת וחשובה מאוד והיא המכתב.

המכתב

שליחת הברושור במעטפה הרבה יותר מכובדת (במיוחד כאשר הוא נשלח ממוקד לקהל מטרה) ומקבלת את מקומה בצורה שונה מהאינטרנט.
באינטרנט הלקוח נאלץ לעשות פעולה מכוונת של כניסה לאתר וחיפוש נתונים ואילו את המכתב הוא מקבל ונחשף ישירות למוצרים ולשירותים של העסק.

מאחר והברושור מגיע ממקום מכובד זה המסר שהוא אמור לשדר גם מבחינת עיצוב גראפי ותכנים.

ברושור לא נועד למשלוח "door to door" כפלאייר פרסומי ולכן הוא גם לא אמור להישלח לכל אחד אלא רק לקהל מטרה ספציפי אשר אליו מכוון העסק . מקבל הברושור אמור להרגיש שהושקעה בו מחשבה ושהוא נבחר לקבל את הברושור ולא אחרת.

חלק מתפקידו של הברושור בא לידי ביטוי בפגישת מכירה מאחר והוא נותן תקציר לגבי העסק אשר חוסך הסברים מיותרים בכל פעם. כאשר הברושור כתוב היטב הוא מקצר ומייעל בהרבה את תהליך המכירה של איש השיווק כל מה שעליו לעשות הוא להגיש את הברושור ולהסביר ללקוח בקצרה תוך כדי עיון על המוצרים.

כאשר איש השיווק והמכירות מגיש את הברושור לקוח הוא בעצם נותן לו להתרשם, לבחור ולהחליט לבד מה נכון עבורו ומה לא וזה המצב האידיאלי בו מעוניין הלקוח מצב בו הוא נמצא במעין שליטה על תהליך המכירה.


עיצוב גראפי - כמו שכבר אמרתי הוויזואל הוא אשר מושך את העין של הלקוח וגורם לו להתעניין יותר. בחירת מעצב גראפי צריכה להיות מקצועית ומכוונת כדי שהברושור ישיג את מטרתו.

תכנים - הברושור מעביר מסר. ולפעמים גם כמה מסרים ולכן חשוב מאוד שיהיה כתוב וערוך ברמה מקצועית ביותר. ברושור אשר נכתב בידי חובבן גם נראה כך וההשקעה יורדת לטמיון. המסרים הכתובים צריכים להיות חדים, ממוקדים ומתומצתים. מטרת הברושור היא לתת ללקוח לטעום כדי שיהיה מעוניין לאכול את כל הארוחה....

תפקיד יחסי הציבור בהפקת הברושור - חברת יחסי ציבור מקצועית אשר חותמת על הסכם התקשרות עם לקוח מחויבת להתייחס ראשית לצורה הוויזואלית של העסק ולייעץ בנושא. אם האתר נראה גרוע ואין ברושור או שמוצרי העסק נראים בכל פעם אחרת על חברת יחסי הציבור להשליט סדר בתחום הזה הרבה לפני שהיא מוציאה את הלקוח למדיה.

מאחר ויחסי ציבור נועדו לפתוח את קווי התקשורת ללקוח כל פעולה אשר נעשית תגרום לקהל המטרה להתעניין בלקוח ובמידה והמיתוג גרוע הלקוח יגיע אך לא יהיה לא חשק להישאר.
לא ניתן לבנות תדמית ראויה לעסק בלי להתחשב בנראות שלו בדיוק כמו שלא תוכל לשדר מכובדות כמנכ"ל אם תגיע לפגישה בטרנינג....


כפי שבחיי היום יום אנו מנקים את הבית לפני שמגיע אורח כך לפני שמגיעים לקוחות לעסק יש לעשות בו סדר. באתר האינטרנט שהוא "הבית האלקטרוני" וכמו כן במוצרים התדמיתיים אשר איתם אתה רוצה לעניין את הלקוח ולהרשים אותו.

ייעוץ תדמיתי לגבי מיתוג הוא מוצר אשר ערכו לא יסולא בפז והיתרון שלו הוא שהוא לא מצריך התעסקות תמידית שכן מדובר בסוג של פרויקט שצריך לבצע פעם אחת בצורה סופר מקצועית ונכונה ולעבוד עם המוצר במשך שנים השקעת מחשבה נכונה והתייעצות עם מומחים מספקת שקט לשנים רבות והכי חשוב מביאה הצלחה ושגשוג!



יעל לוטן - מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ.
www.lotan.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב