דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרחקת יונים ממרזבים לקראת החורף 

מאת    [ 12/09/2010 ]

מילים במאמר: 348   [ נצפה 1735 פעמים ]

החורף עוד רחוק אבל כבר רואים אותו באופק, והשבוע אפילו חוזים גשם קל בצפון ובמישור החוף. זה הזמן לצאת החוצה ולהציץ למרזב, מה התחדש שם מאז הגשם האחרון, אצל חלקכם לא הרבה, המרזב נקי ופתוח אבל ברוב הבתים, בסוף הקיץ המרזב מלא בעלים ובלשלשת יונים ...

יונים מנצלות מרזבים שאינם חשופים לשמש לקינון. בישראל עונת חורף קצרה וימי שמש רבים ועבור היונים מדובר במקום מסתור אידיאלי וזמין מאוד לקינון.

קינון של יונים במרזב יהפוך עבורכם לבעיה עם הגשם הראשון. המרזב סתום ולא ממלא את ייעודו ומנקז את המים. מים שכבר עוברים במרזב מלאים בלשלשת ומשארים סימנים על קיר הבית. הלשלשת שמצטברת במרזב חומצית מאוד ועלולה לעכל את החומר ממנו עשוי המרזב וממש לחורר אותו.

מאוד מומלץ לא להמתין ללכלוך ולרטיבות ולבצע טיפול להרחקת יונים כבר עכשיו לפני הגשמים. במרזבים פתוחים ניתן להתקין קפיץ להרחקת יונים. הקפיץ עשוי נירוסטה ואינו מחליד. מתקינים אותו בתוך המרזב הפתוח והוא מונע מהיונים להתמקם בפנים. כמובן שלפני ההתקנה יש לבצע ניקוי יסודי של המרזב מכל מה שהצטבר בפנים: עלים, ענפים קטנים, קינים ותוצרי חיים.

אפשרות הגנה נוספת על המרזב היא התקנת קפיץ נירוסטה  על הרוכבים בגג, למניעת נחיתה ועמידת יונים על הגג, וכן התקנת דוקרני נירוסטה בשוליים החיצוניים של המרזב. בשתי פעולות אלו מונעים מיונים לעמוד על הגג ולחרבן למרזב ובכך מונעים את הצטברות הלשלשת ןכן מונעים מהיונים לעמוד על המרזה ולחרבן למדרכה אות לרחבה שמתחת לבניין וכן מונעים מהן להיכנס לתוך המרזב ולקנן בו.

בכל מקרה מומלץ להזמין מומחה להרחקת יונים לשם אבחון וטיפול מדויק בבעיה ובגורמים לה, שכן התקנה לא נכונה של אמצעים כגון קפיץ ודוקרנים ובמקום הלא נכון לא רק שלא תמנע את המטרד אלא גם עלולה להפריע לטיפול עתידי של בעל מקצוע.

חשוב לדעת גם שבבתים בהם יש בעיית יונים במרזב יתכן מאוד שיש בעיות יונים במקומות נוספים כמו בגג ובמרפסת, והדבר הנכון הוא לבצע טיפול כולל להרחקת יונים מכל הבית וכמובן לשלב בסופו הדברה נגד כינים וקרדיות - טפילי היונה שעלולים להעביר מחלות וזיהומים לבני אדם.

לסיכום, כולנו מחכים לגשם, וכשהוא בא רובנו מופתעים ולא מוכנים, הכינו את ביתכם ואת המרזב מראש ומנעו רטיבות ונזק למבנה

ניר מובדלי מנכ"ל ובעלי חברת ירוק - הרחקת יונים ו הדברת מזיקים ויועץ המרכז לאיכות הסביבה. בעל ניסיון רב ומומחה בהתאמת פתרונות להרחקת יונים והדברת מזיקים ללקוחות עסקיים, מוסדיים ופרטיים. לקבלת ייעוץ חינם חייגו 1-800-222-662    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב