דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש 

מאת    [ 12/09/2010 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 2560 פעמים ]

דודי שמש

דודי שמש הם דוגמא להשקעה לטווח ארוך. כאשר אתם רוכשים דוד שמש אתם רוכשים מכשיר שאמור לשרת אתכם שנים רבות ללא יותר מדי תקלות. לכן חשוב להקפיד לרכוש דודי שמש מחברה מוסמכת ומקצועית, שגם מעניקה לכם אחריות על ההתקנה ועל החלפים. אך יותר מכל, כדי להבטיח את פעילותם התקינה של דודי שמש לאורך שנים, כדאי להקפיד על מספר פעולות תחזוקה פשוטות, אשר ימנעו תקלות בדודי השמש שלכם וייעלו את עבודתם.

ניקוי קולטי שמש

אחת מפעולות התחזוקה הפשוטות והחיוניות שחשוב לבצע היא ניקוי קולטי שמש. קולטי השמש מוצבים על גג הבית וצוברים לכלוך רב במשך הזמן, כמו: אבק, חול, לשלשת ציפורים ויונים, כתמי סיד או זפת כתוצאה מאיטום גגות וכדומה. כל לכלוך או כתם שכזה מקטין את שטח הפנים של הקולטים ובכך גורם לדודי השמש שלכם לבצע את עבודתם פחות טוב. לכן חשוב להקפיד לנקות את קולטי השמש אחת לתקופה, על מנת שהקולטים יוכלו לקלוט כמה שיותר קרני שמש ולמקסם את פעולתם.

טיפול במאיץ החום של דודי שמש

אחת התקלות הנפוצות בדודי שמש מקורה במאיץ החום. תפקידו של מאיץ החום הוא לסייע בחימום המים בדוד כאשר אין מספיק קרני שמש כדי לחמם את כל המים הנחוצים לבני הבית. אולם המים בישראל רוויי אבנית, אשר נוטה להצטבר בצורת משקעים סביב מאיץ החום. הצטברות האבנית פוגעת בכושר החימום של מאיץ החום. כתוצאה מכך, דודי השמש אינם מצליחים לחמם כהלכה את המים או שהם עושים זאת בזמן ארוך מהרגיל. מאיץ חום שסביבו הצטברו משקעי אבנית מרובים זקוק להחלפה. אולם ניתן לבצע ניקוי תקופתי של מאיץ החום כדי להימנע מתקלות או מהחלפת מאיץ החום, ולהבטיח את פעולתם התקינה של דודי השמש.

פתרון נוסף הוא שימוש בפטנט ישראלי שנקרא "המאיץ הירוק". מדובר בשרוול מגן עשוי פלסטיק שאותו יש להלביש על גוף החימום. הודות לפטנט זה ניתן למנוע את הצטברות האבנית סביב גוף החימום וגם ליהנות ממים חמים בדודי שמש בכל עת. עוד אמצעי למניעת הצטברות אבנית במאיץ החום הוא מסנן שמותקן בדודי השמש, אשר מסנן את המים שבדוד ומבודד את האבנית ממאיץ החום ומיתר חלקי הדוד.

בדיקת תקינות החלפים של דודי השמש

תקלות בדודי שמש יכולות להיגרם גם כתוצאה מליקויים בחלקים וברכיבים אחרים המרכיבים את דודי השמש. לכן כל תחזוקה שוטפת לדודי שמש חייבת לכלול גם את בדיקת תקינותם של חלפים ורכיבים בדוד השמש, כגון: המחברים, שסתומי הביטחון, הצנרת וכדומה. חשוב לבדוק שלא הצטבר לכלוך, חול, חלודה או אבק ברכיבים אלו, כיוון שכל מפגע שכזה עלול לגרום לתקלות חמורות שישביתו בסופו של דבר את פעילותו של דוד השמש.  כך לדוגמא, צנרת שהצטבר בה לכלוך רב לאורך זמן עלולה להיסתם ולגרום לפיצוץ של דוד השמש.

לסיכום, אם אתם מעוניינים בדודי שמש שישרתו אתכם נאמנה שנים רבות כדאי ואף רצוי שתשקיעו בפעולות תחזוקה שוטפות אך פשוטות. מרבית מפעולות התחזוקה לדודי שמש דורשות בעל מקצוע כדי לבצען (שכן מדובר בטיפול במערכת החשמל, פירוק והרכבה של חלקים וכדומה), אולם שווה להשקיע בעבודות תחזוקה שעלותן מזערית מאשר לספוג את העלות הגדולה הכרוכה בהחלפת דוד השמש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב