דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים ואיכות הסביבה 

מאת    [ 08/09/2010 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2052 פעמים ]

המודעות לשמירה על איכות הסיבה נמצאת במגמת עלייה בשנים האחרונות. כיום מושם דגש רב יותר על שיקולים שקשורים לאיכות הסביבה בכול תחום בחיינו הודות לעובדה שהציבור הרחב מקדיש יותר תשומת לב לנושא זה. שיקולי איכות סביבה באים לידי ביטוי גם כאשר מתקינים סוככים – תחום שאינו זוכה לתשומת לב רבה. ישנם כמה מישורים שבהם מתבטא הקשר בין סוככים ובין החשיבה הירוקה שהופכת חשובה יותר ויותר בחברה המודרנית שבה אנו חיים.

לא רבים יודעים זאת, אך התקנת סוככים יכולה להביא לחיסכון משמעותי באנרגיה. כידוע, אחד מהגורמים העיקריים לזיהום הוא בזבוז האנרגיה בכול הקשור לשמירת הטמפרטורה בבית. כאשר מתקינים סוככים מעל חלונות גדולים או דלתות שקופות הרי שנמנע חימום מיותר של הבית. התקנת סוככים אלה מונעת מהבית להתחמם והצל שיוצרים סוככים מעל החלונות יביא לירידת הטמפרטורה בבית וממילא יביא לחיסכון באנרגיה בכול הקשור לקירור הבית. בצורה זו התקנת סוככים תורמת ישירות להגנה על הסביבה ולחיסכון בשימוש בדלקים מזהמים. התקנת סוככים חשובה בעיקר בצד הדרומי של הבית שהוא הצד החשוף ביותר לתנועתה של השמש במשך היום.

כאשר מתקינים סוככים ישנם מספר אלמנטים שעליהם יש לחשוב במידה ואנחנו מעוניינים בהתקנת סוככים שאינם מזיקים לסביבה. חשוב לבדוק את החומר שמהם סוככים עשויים. אם אנו מעוניינים בהתקנת סוככים כדי להוריד את הטמפרטורה בבית הרי שיש לבחור בחומרים מתאימים שלא יגרמו להתחממות או ללכידת חום. מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע לפני שבוחרים סוג מסוים של סוככים כדי להיות בטוחים שהסוכך לא יגרום לחימום הבית במקום לתרום להורדת הטמפרטורה.

החומרים שמהם עשויים סוככים חשובים גם משיקולים אחרים. סוככים בעלי אורך חיים קצר שעשויים מחומרים שאינם מתכלים גורמים נזק לסביבה כיוון שמדובר בנפח גדול של אשפה בלתי מתכלה. עדיף למצוא סוככים בעלי אורך חיים ארוך כך שאין צורך להחליף אותם לעיתים קרובות מדי. מי שמעוניין ללכת יותר רחוק בכול נקשור לשמירה על הסביבה ינסה למצוא סוככים שעשויים מחומרים מתכלים (אם כי לא מהר מדי...) או סוככים שעשויים מחומרים ממוחזרים ושניתן למחזר אותם שוב. התקנת סוככים מחומרים אקולוגיים יכולה להשתלב כך עם תכנון כולל של בית ירוק שאינו מזיק לסביבה.

משבר המים המתמשך מעודד גם הוא את התקנתם של סוככים. במקום פתרונות הצללה שמבוססים על צמחים מטפסים שזקוקים להשקיה (ולעיתים אפילו השקיה מרובה) ניתן להתקין סוככים שיחליפו את הצמחים. כיום קל למצוא סוככים אסתטיים בעיצוב נאה לעין שיכולים להחליף את הצמחים כסוכות צל. התקנת סוככים יכולה, אם כן, לתרום את תרומתה הצנועה לחיסכון במים. כיום חברות שונות גם מציעות שילוב בין דק (מחומרים ידידותיים לסביבה, כמובן) יחד עם סוככים מותאמים שיוצרים ביחד מראה משובב עין במקום הדשא הדורש השקיה וסככת הצמחים המטפסים.

אלה היו מספר דוגמאות לקשר האפשרי בין התקנת סוככים לבין איכות הסביבה. מסתבר שגם בתחום הזה של התקנת סוככים יש מקום לחשיבה אקולוגית ירוקה שתביא לחיסכון באנרגיה ובמים וגם תציע תחליף לשימוש בחומרים שמזיקים לסביבה. הבשורה הטובה היא שגם מי שמעוניין בשמירה על איכות הסביבה אינו צורך לוותר על האסתטיקה ועל עיצוב מרהיב עין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב