דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחקי אגו בזוגיות 

מאת    [ 08/09/2010 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 10103 פעמים ]

בשיטת "המפרט האנושי" HUMAN DESIGN מתיחסים לאגו בכבוד רב בניגוד לשיטות רוחניות מסוימות. האגו מוגדר ככוח רצון, ככוח המניע אותנו להיות תחרותיים, עצמאיים ולדאוג לשבט שלנו. ישנם שני סוגי אנשים מבחינת האגו. כ 30% מהאוכלוסייה הם אנשים עם אגו מודגש ו70% האחרים הם בעלי אגו פתוח.

בזוגיות , בגלל חוק המשיכה הגנטית, אנשים שונים במבנה האנרגטי שלהם נמשכים זה לזה. כך שנפוצים מאד הזוגות שהם מעורבים מבחינת התנהגות האגו שלהם.

אנשים עם אגו מודגש הם אנשים עם כוח רצון חזק ומאד שאפתנים במיוחד בהקשר למשפחה והקהילה שלהם. במיטבם הם אנשים שפועלים ומחליטים מתוך כוח הרצון הפנימי שלהם והם מקפידים על עצמאות כלכלית, תחרותיות ומדגישים נושאים חומריים. מצד שני אדם שהוא עם אגו פתוח (רב האנשים) אינו בנוי לתחרותיות, עושה את שלו ללא רצון להתחרות עם אף אחד ומרגיש בעל ערך בלי השוואה לאחר. נושאים כספיים פחות מענינים אותו מהטיפוס המודגש.

בגלל השפעות הסביבה והתניות שצברנו מאז שנולדנו, אף אחד מהטיפוסים הנ"ל לא נשאר טהור והוא מושפע מהסביבה ומתחיל להיות לא עצמו האמתי.

הטיפוס עם האגו המודגש יכול להגרר למשחקי אגו וללחוץ על אנשים סביבו להיות תחרותיים כמותו, הוא משדר להם שהם לא שווים אם לא יתחרו וישאפו ליותר ויותר. טיפוסי האגו המודגש הם שמניעים את העולם להתקדמות אבל גם לתחרות פרועה ולוחצים על כולם להיות כמותם.

מצד שני, טיפוס האגו הפתוח נכנס למרוץ העכברים שיצר טיפוס האגו המוגדש ומנסה כל הזמן להוכיח שהוא שווה. אבל הוא לא בנוי לתחרות ועל כן משלם מחיר יקר על ההתנהגות הלא טבעית הזו.

בזוגיות זה מאפיין משחקי כוח של מי חשוב יותר, מי מביא יותר כסף ופרנסה, מי מקדם את הזוגיות יותר וכדומה.

לקבלת מפה אישית עם ציון איזה טיפוס אגו אתם נא להפעיל הקישור:

https://sites.google.com/site/hdinisrael/mapa

ובקשו פירוט לאיזה טיפוס אתם שייכים.

ההמלצה לטיפוס האגו המודגש:תמשיך לדחוף את עצמך קדימה מתוך כוח הרצון החזק שקבלת אבל השמר לא לנסות להשתלט על מי (הרב) שאינו כמוך. בזוגיות, התייחס הכבוד לבן הזוג הפתוח ונסה להבין שהוא תורם בעצם נוכחותו הרגועה גם להצלחה שלך.

המלצה לטיפוס הפתוח, אך תנסה להכנס למרוץ הזה, אתה לא צריך להוכיח כלום. החיים לא סיפקו לך כוח רצון חזק כי אתה/את לא זקוקים לזה כדי להצליח. אל תבטיחו הבטחות אלא הצהירו שתשתדלו אבל תמשיכו לפעול בקצב הטבעי שלכם. כבדו את בן הזוג עם האגו המודגש כי הוא תורם את הדחף שלו מול העולם , אל תעשו כרצונו אלא לפי מה שמתאים לכם, הזכירו לו שעליו גם לפעמים לנוח (טיפוס A) ואתכם זה לנוח זה הכי מתאים.

חשוב לזכור שאין לנו שליטה על מי שפגשנו במסע חיינו אבל ככל שנפעל יותר לפי מה שמתאים לנו, נתחזק מול כל בן זוג ומי שלא מתאים יאלץ ללמוד להתאים עצמו או לפרוש.

בזוגיות בין טיפוסים דומים, זה הרבה יותר קל. שני הטיפוסים עם אגו מודגש ירגישו טוב אחת עם השני כי הם מבינים מה זה כוח רצון. שני הטיפוסים הפתוחים יהיו משוחררים מהלחץ ההדדי של האגו וגם הם ירגישו בנוח.

מאבקי האגו הם אחד מ9 נקודות החיכוך בזוגיות. כדאי לעשות פעם בחיים מפת אנרגיות כדי להכיר את עצמנו וואת בן הזוג לקבל מפת זוגיות כדי להתנהל נכון בכל זוגיות.

לאתר שיטת המפרט האנושי

https://sites.google.com/site/hdinisrael/hakdama/Home

שמעוני יוסף הינו יועץ מקצועי בשיטת המפרט האנושי נותן קריאות אישיות ומעביר סדנאות מודעות עצמית בשיטה זו. יוסף יועץ ומאמן לזוגיות מכבדת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב