דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים: יעילות או יופי? 

מאת    [ 08/09/2010 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2152 פעמים ]

מטרתם של סוככים היא ברורה. סוככים נועדו להגן מפני שמש או גשם. כאשר בוחרים סוככים צריך להתמודד עם שיקולים שונים לפני שמחליטים על קניית סוג מסוים של סוככים. אחת ההתלבטויות שבפניהם אנו ניצבים כשאנו מחפשים סוככים היא האם להעדיף סוככים יעילים יותר או שמא המראה שלהם יותר חשוב מהיעילות שלהם? האם יש להעדיף סוככים נאים לעין או סוככים שמגנים על העין מגשם או משמש?

הסיבה שיש חשיבות למראה האסתטי של סוככים היא שהם נמצאים במקום גלוי לעין ומהווים חלק מהעיצוב של המקום שבו הם נמצאים. סוככים שמציבים בבתי עסק יכולים להשפיע על האווירה שבעל העסק ניסה להשיג באמצעות עיצוב מסוים שתוכנן בקפידה. להציב סוככים שאינם מתאימים לעיצוב זה כמו לשים כפיות מפלסטיק על שולחן ערוך בקפידה במיטב הכלים, המפיות וסידורי הפרחים. סוככים מהווים חלק חשוב גם מהעיצוב של הבית. כאשר משקיעים הרבה בתכנון המראה של הבית יש רצון שגם מרכיבים נוספים – כמו סוככים – ישתלבו היטב במראה הנכון והרצוי. יש מקום, אם כן, להעניק משקל חשוב ואולי אפילו עיקרי לצורתם החיצונית של סוככים כאשר בוחרים מתוך ההיצע הקיים.

מצד שני אסור לשכוח שכשאר אנחנו קונים סוככים יש לנו מטרה. סוככים נועדו להגן על מי שיושב מתחתם מפני השמש הקופחת או מפני הגשם. מי שישב במקום שבו יש סוככים יפים ומתאימים לעיצוב הכללי אבל הם אינם מגנים עליו מפני קרני השמש, יעזוב את המקום וילך למקום אחר שהעיצוב שלו פחות מושקע אבל לפחות אפשר לשבת שם בצל. גם בבית, העיצוב היפה ביותר לא יסתיר את העובדה שכיוון שבחרנו סוככים לא טובים אנחנו לא יכולים ליהנות מהמרפסת כאשר השמש מציפה אותה בחום או כאשר יורד גשם. היעילות של סוככים חייבת להיות שיקול משמעותי כאשר קונים סוככים כיוון שעליהם למלא תפקיד ולא להוות רק קישוט לבית או לעסק.

אם כן, כיצד ניתן לבחור בין יופי ושימושיות? כיצד ניתן לבחור סוככים אם עלינו לתת משקל שווה גם להשתלבות שלהם בעיצוב וגם ליעילות שלהם? איך נכריע בין האסתטיקה של סוככים לבין היעילות הפרקטית שלהם?

למזלנו, יש לכך תשובה פשוטה. כיום בכול הנוגע לתחום הזה של סוככים, ניתן לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. היום אפשר למצוא סוככים מסוגים שונים שהינם גם פרקטיים וגם אסתטיים. עבור הלקוח המתלבט בין היופי והאופי, מוצעים כיום סוככים של חברות שונות שמשלבים בצורה הטובה ביותר בין עיצובים שונים שמתאימים לבתים ולעסקים ובין יעילות גבוהה בביצוע התפקיד שלהם. ההתלבטות איננה בין סוככים יפים וסוככים יעילים אלא בין סוככים שונים שמתאימים לעיצובים שונים. סוככים אלה משלבים אופי – התאמה לצרכים הייחודיים של הלקוח העסקי או הפרטי – עם יופי ייחודי – עיצוב מודרני במגוון סגנונות שיכולים להטעים לטעמים שונים ולסביבות שונות.

את ההתלבטות בין יופי ליעילות אפשר להשאיר היום לתחומים אחרים שבהם עוד לא נמצא פתרון מספק להתלבטות הנצחית הזו. מי שמחפש סוככים יכול להיות בטוח שהוא לא יאלץ לבחור בין יעילות ויופי. הוא יוכל למצוא סוככים שישרתו אותו נאמנה מבלי לפגוע במראה המעוצב של הבית או של העסק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב