תזונה נכונה בסעודות החגים-מקבץ עצות מעשיות וכללים חשובים שעוזרים לעבור את שפע סעודות החגים בשמחה, הנאה ובריאות איתנה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תזונה נכונה בסעודות החגים-מקבץ עצות מעשיות וכללים חשובים שעוזרים לעבור את שפע סעודות החגים בשמחה, הנאה ובריאות איתנה 

מאת    [ 07/09/2010 ]
מילים במאמר: 666   [ נצפה 1475 פעמים ]

 
 

 

 

לפנינו בע"ה חגי תשרי הבאים עלינו לטובה. בימים אלו אנו מרבים בסעודות עשירות במיני מאכלים, בשרים וכמובן קינוחים ומקיימים הלכה למעשה את הנאמר "אין שמחה אלא בבשר ויין" (מקור:בבלי,פסחים ק”ט א).

 

לפניכם עצות מעשיות וכללים חשובים כיצד להתמודד עם השפע הגשמי בסעודות החג שייתן לנו כוחות חיוביים להתעלות רוחנית וחיבור אמיתי לקדושת הימים האלה ולא חלילה עומס מיותר לגוף ולנפש.

 

 

הגבלת כמות המזון – הרמב"ם מלמדנו שצריך לאכול "כדי רביע משביעתו", עד כמעט שובע ולא מעבר לכך. אכילה מעל ומעבר לקיבולת הקיבה גורמת לעייפות, כבדות, צרבות, גזים ועוד. תחושת השובע האמיתית מורגשת רק לאחר 20 דקות . מפאת ריבוי המנות מומלץ לאכול מעט מכל מנה ולהשתדל לקחת פעם אחת מכל מנה ללא תוספת.

 

לעיסת המזון- הלעיסה היא שלב העיכול הראשוני. לעיסה איטית טובה ובנחת מביאה את המזון לקיבה מעוכל דיו ובכך מונעת צרבות וכיבים. לעיסה זו גם מאפשרת להרגיש את נקודת השובע הקיימת בקיבה ואחראית על שידור תחושת השובע האמיתית למוח.

 

אכילת ירקות בסעודות- הירקות עשירים בסיבים תזונתיים העוזרים לעיכול. הגישו מגוון של סלטים חיים. מומלץ לתבל את הסלטים במעט שמן טוב ולהימנע משימוש ברטבים כמו מיונז, רוטב אלף האיים שהם עתירים בשומן וכולסטרול.

 

צמצום כמויות המזון השמן- העדיפו בשר רזה במקום בשר שמן, אפייה במקום טיגון ושמן במקום מרגרינה. מומלץ לצמצם את כמות השמן גם במאכלים עצמם.

 

שתייה נכונה- שתייה בזמן הארוחה משבשת תהליכי עיכול וגורמת לצרבות, גזים ובעיות עיכול. מומלץ לא לשתות בזמן הארוחות אלא לפני הסעודה או אחריה. כמו כן מומלץ להימנע משתייה ממותקת המכילה קלוריות מיותרות וסוכרים ומגבירה את הרצון לשתות.

 

אכילת פירות –פירות מתעכלים במהירות רבה לכן אכילת פירות בסוף ארוחה דשנה גורמת לתסיסת המזון בקיבה המתבטאת בגזים, צרבות ובעיות עיכול מומלץ לאכול פירות לפני הארוחות או כמה שעות אחרי.

 

הפרדת פחמימות וחלבונים - מומלץ לאכול פחמימות או חלבונים עם ירקות. הפרדה זו מומלצת ביותר לאנשים הסובלים מרגישות בקיבה ומבעיות עיכול. נזכיר כי לחם, תפוח אדמה ואורז הם פחמימה.

 

אכילה נתונה גם בערב החג – למרות הטרדות והעיסוקים הרבים של ערב חג, כדאי להקפיד על פת שחרית וארוחת צהריים טובה. הרעבה במשך היום וסעודה כבדה מאוד בסופו מביאה לאכילת יתר, גורמת לבעיות עיכול ושינויים קיצוניים ברמות הסוכר בדם , שינויים קיצוניים ברמות הסוכר גורמים לעצבנות ובעיות בריאותיות .

 

איזון רמת הסוכר בדם- סעודות החג מכילות הרבה סוכרים, חלקם סמויים וכן מזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה כדוגמת תפוח אדמה. לאיזון רמות הסוכר מומלץ לאכול דגים מהים צפוני כמו סלמון וטונה או לקחת תוסף מזון אומגה 3, שום טרי (מומלץ לשלב בסלטים), חילבה, ירקות ירוקים, אורז ודגנים מלאים, תוסף מזון כרום פיקולונאט.

 

תנועה ופעילות - הליכה אפילו מתונה לאחר הסעודה שומרת על הבריאות ומאזנת את רמות הסוכר.

 

שילוב תוספי מזון בהתאם לצורך- ובהתייעצות עם מטפל מוסמך. לסובלים מבעיות עיכול שונות מומלצת ביותר צריכת פרוביוטיקה /אסידופולוס על בסיס קבוע. גם אנזימי עיכול וכלורופיל יעזרו לעיכול ופירוק רעלים. תוספת ויטמין c מועילה לחיזוק המערכת החיסונית וכן נותנת כוח ואנרגיה . אומגה 3 איכותית מועילה לשיפור הזיכרון ותפקודי המוח.

 

השנה החדשה שמתחילה מאפשרת לנו להתחיל מחדש, לנסות ולשנות, להשתדל ולשפר.

חגי תשרי הם זמן מתאים לשינוי תזונתי ומעבר לאכילה בריאה ותזונה נכונה. ובע"ה נזכה לשנה של בריאות הגוף והנפש שפע של כוחות גוף, אנרגיה ושמחה.

בברכת שנה טובה, שמעון וגילה הלאג "שמן טוב רפואה טבעית"

 

לקריאת מאמרי בריאות נוספים, מתכונים בריאים, ייעוץ כנסו לאתר "שמן טוב" או פנו ל shementov@012.net.il או בטלפון 04-6820074

 

 

"שמן טוב רפואה טבעית" בבעלות שמעון וגילה הלאג, הוא מרכז לאיבחון, פתרונות וטיפולים ברפואה טבעית וייצור ושיווק קוסמטיקה טבעית. http://www.shemenov-nature.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב