דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחרות אגרוף - מאמר על שוק ההון האמריקאי 

מאת    [ 30/04/2007 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 2936 פעמים ]

בדיוק לפני שנה כתבתי סקירה שבא התרעתי שהעלאות הריבית אינן הסתיימו ושהלחץ בשוק המניות האמריקאי לקראת פיצוץ. שנה חלפה ומעט מאוד השתנה.

שוק המניות בארה"ב כהרגלו נותן את ההצגה הכי טובה בעיר.
אלו אשר רכשו מניות בנפילות של חודש מרץ השיגו תשואה מאוד מכובדת ובזמן קצר מאוד.
ההמשך אינו ברור.

העליות של החודש האחרון נבעו מסיבה אחת בלבד, דוחות חזקים מאוד של החברות מתוך מדד הדאו גונס. המדד הצליח לעבור את הרמה של 13000 נקודות עם התבססות מעל לרמה זו. מדד ה- S&P 500 לא נשאר חייב והמשיך בתנועה חזקה למעלה ופרץ את קו המגמה שנשבר בחודש מרץ.
שני מדדים עיקריים נשארו מאחור, נאסד"ק 100 ומדד השבבים. בשבוע האחרון שני המדדים הצטרפו לחגיגה בזכות דוחות משופרים של חברות הטכנולוגיה. כפועל יוצא העליות במניות מסקטור הסחורות נבלמו יפה.
בינתיים הקונים מנצחים בסיבוב האחרון. ידם על העליונה.
אולם, המוכרים עדיין לא אמרו את המילה האחרונה. נתון GDP שפורסם ביום שישי ה- 27.04.07 מצביע על האטה כלכלית בכלכלת ארה"ב ובעיקר בגלל סקטור הנדל"ן אשר עדיין לא מצא תחתית. חברת General Motors פרסמה הודעה שבה עולה כי החולשה בסקטור הנדל"ן מתרחבת ופוגעת במכירת מכוניות חדשות. בנוסף, נתון מאקרו, מדד אמון הצרכנים ירד ל- 104 נקודות ביחס ל- 108 נקודות בתקופה הקודמת. כלומר, הצרכן האמריקאי נמצא בבעיה קלה. המוכרים מתכוננים לסיבוב נוסף.

ההשלכות של נתון GDP חלש הן מרחיקות לכת. הכלכלה האמריקאית דורשת הורדות ריבית באופן מיידי. אך בלתי אפשרי להוריד את הריבית כאשר האינפלציה נמצאת הרמה הנוכחית וכאשר שוק הסחורות, בעיקר זהב, נחושת ונפט מטיילים ברמות גבוהות ולוחצים את הכלכלה האמריקאית למטה. המשמעות של הורדת ריבית מאוד חשובה. למעשה הורדת הריבית תגרום לתנועה רחבה וחזקה בשוק המניות. גל העליות יגרום לגל נוסף של עליות בשוק הסחורות לעבר השיאים ואולי לפריצה של השיאים. הבעיה היא איננה בשוק המניות אלא במחירי הסחורות שיעלו. השלב הבא הוא התעוררות כלכלית מסוימת והתרחבות אינפלציונית. אז מה יעשה הנגיד לאחר שהוריד את הריבית, עכשיו? יעלה אותה? בוודאי שכן. אז בשביל מה להוריד את הריבית מלכתחילה? התשובה ברורה.
כל הורדת ריבית אשר תתרחש בחודשיים הקרובים הינה הפתעה מוחלטת לשוק המניות והדבר יגרום לתנועה חזקה מאוד בשוק המניות. שוב, להערכתי הסיכוי נמוך מאוד.

הבסיס שמחזיק את השקפת עולמם של המוכרים הוא שהריבית לא תרד בטווח זמן הקרוב.
אי הורדת ריבית תגרום להמשך ההאטה הכלכלית הקיימת ולהתגברותו של הלחץ על הקונים בשוק המניות אשר מפגינים סיבולת ונחישות גבוהה מהרגיל.
הורדת הריבית טומנת סיכון גבוה במצב הנוכחי ויתכן שהסיכון לא מצדיק זאת.
המשך ההאטה הכלכלית אמורה (!) לגרום לירידה בסביבה האינפלציונית ולסלול את הדרך להורדת ריבית. יתכן ושוק המניות מתחיל לגלם את העתיד לבוא. קרי הורדות ריבית עקב נתון GDP חלש. נוכל לאשר את התרחיש הנ"ל במידה ושוק הסחורות יחזור למגמה היורדת. ניתן יהיה לאשר התרחיש בעזרת נתוני מאקרו כגון: אחוז בלתי המועסקים, מכירות רכבים, הזמנות ממפעלים ו- Productivity and Costs.

אגרוף הוא ספורט מאוד אכזרי. אחד מול השני, ראש בראש, השורד מנצח. המנצח לא בהכרח חכם יותר, מהיר יותר או חסין יותר מהשני. אלא ערמומי, עושה שיעורי בית, מתכונן לכל מכה שעלולה להגיע. אפילו למכה מתחת לחגורה.
זה לא שונה ממסחר בניירות ערך. מסחר בניירות ערך ובעיקר מסחר לטווחים קצרים דורש יכולות גבוהות ואופי ספציפי וזאת על מנת לשרוד. אלו אשר שורדים, מרווחים את הכסף.

נכון להיום, שוק המניות האמריקאי מאפשר מסחר רוחבי, כלומר ההגדרה של שוק מניות סלקטיבי הסתיימה כאשר המדדים כולם התחילו במסע העליות יחד. יש לנצל את המגמה הקיימת ולהצטרף בכל ירידה זמנית לחגיגה. תאריך הסיום של החגיגה איננו ידוע. אולי השבוע ואולי בעוד חודש חודשיים. הכי חשוב, לא להיות אלו שנשארים לנקות אחרי שכולם הולכים. מניתוח המאקרו וניתוח השווקים הפיננסים התמונה איננה ורודה.
לכן, יש להצטרף למגמה הכללית אך לזכור שהמגמה יכולה להשתנות תוך מספר שעות. יש לעבוד בצורה מסודרת עם שמירה על הכללים ועם הוראות STOP מוכנות מראש ועם האצבע על ההדק לכיוון האופציות PUT.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית לסוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב