דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כושר דיבור - עדיין אין לך חשק לשפרו? 

מאת    [ 30/04/2007 ]

מילים במאמר: 835   [ נצפה 4120 פעמים ]

חיים ומוות עשויים להיחרץ על ידי דיבור נכון,תחושות עשויות לעלות או לרדת כשפל וגיאות באמצעות שיטוט מיטבי בתוככי עולם הדיבור ומה שהוא משדר או מבצע.בין אם הינך הדובר או המקשיב.ידע מלוטש כהלכה הנושא את דיבורך הרבה מעבר לדיבור ממוצע עשוי להשתלח בעוצמה או בנעימות אל תוככי דלתות נושאים שיעבירו אותך אל תוך בתים חדשים בעיר ידע הדיבור.

בין אם הינך לתחושתך,עני היושב בפינת רחוב בסימטאת עולם הדיבור או מלך עשיר המתמוגג על כיסא מלכות הבנתך העצמית את דיבורך מוטב שתשוטט כנהג מונית מדי פעם במלוא רחובות הדיבור ועירו.ועוד בטרם דיברנו על כל אופני התבטאותו לא רק כעיר אלא כעולם שלם בפני עצמו המציב אתגר הבנתי סוחף אך לגדולי המתבטאים ובעלי הידע האיכותי ביותר בדיבורם.

נסה ללכת ברחובות עולם הדיבור ולהכנס לדיבורם של אנשים ברגישות ובחוכמה הן כמקשיב והן כדובר או כשותק ומביט,תר או משתף פעולה.תמצא בהם וביניהם דברים שלא שיערת. רוב הנפש יושבת אי שם בתוככי עולם הדיבור וביטויו החיצוני.למעשה אפילו אין דבר שמתקרב או משתווה לעוצמת אדם היודע באמת ובתמים לשים לב לפרטי הדיבור: המילים,התלבשות הכוונות בבגדי ניסוח,סידור הרעיונות,איכותם,מה הם מעידים על האדם,התשובות הנשלפות מתוך נפשו במהרה או באיטיות וקישרם של כל אלו להתפרשות האדירה של מרחבי הנפש המבצבצים באמצעות מילים וידיעת הדיבור ואיכותה.

בין אם הינך צעיר וחדש בתחום הדיבור ובין אם הינך שואף להתפתח וודאי תשכיל לגלות שתחום הדיבור מציע התהלכות ארוכה משך שנים  יד ביד עם ידע עצום שאינו עשוי להיות מוגש לך בקלות ללא למידה מסועפת אך מעשירה מאד.אם תהיה טוב מספיק בלימודך תוכל להתפתח עד לרמה כזו שתוכל ללהטט ולבצע ביצועי שיא של איכויות חוכמה אגב דיבורך.או פשטות נעימה ומבינה.בהתאם למה שתבחר והרצוי לך.אנשים יביטו עליך לגמרי אחרת.ולמען האמת תגלה שהחיים עשויים להיות קירקס אחד גדול אם תבין איך אנשים משתמשים בדיבורם ומה זה חושף אודותיהם.אך בשעה שתגיע לרמה כזו היזהר ודע שהינך טוב מספיק בדיבור ושתפקידך הוא לעזור לאנשים,להשכיל אותם,ללמד אותם דברים ולא חלילה וחס לשטות בהם.הידע שתקבל מלימוד דיבור ואיתני השליטה בו הינו כלי נשק אדיר או אמצעי רפואה.בהתאם למה שתבחר.על כל פנים,כלי הדיבור העיקריים המצויים תחת חסות כוחות אדירים המניעים את הדיבור בחיי היומיום לא יאפשרו לך להרגיש את החשק הרע כאשר תבין באמת את דיבורם של האנשים וממה הוא נובע.לכן,לימוד של דיבור,אף אם היית רוצה להשתמש בו לכוונות לא טהורות,יוביל אותך בדרכיו ובחוכמה למקומות יפים וטהורים מאד.לטובתך ולטובת כל האנשים שהינם אנשים.

מעבר לרמה הנדרשת של הבנת דיבור הרי שידע טוב מספיק ומלוטש עד לרמה של רוויה ימתח את גבולות אופקיך לקצוות שלא תוכל לשער ו לתאר כרגע.אתה תבחין בזאת בתחושות וגם לא תוכל להתנגד לחשק העצום שיתחיל להתפתח בך כל יום כדי לשכלל ולהוסיף וללמוד עוד ועוד על אודות הדיבור.

ביומיום,ובכל המצבים מעתה ואילך תוכל לא רק לראות את מלוא התפתחויות ההתרחשות מנקודת מבטך שלך אלא יתחילו לשוטט בתוך חוכמתך אינספור נקודות מבט ממוטבות כמצלמות הבנה חדות ועשירות המבזיקות סביב כל זירת התרחשות הדיבור והמצלמות את הדברים בכלי ידע משוכללים ללא הרף.כאשר תיתקל במצבים קשים תדע לרוב מה לומר,כאשר תגלה בדרכך התנגדויות תדע להחליפן היטב ובנעימות בהזדמנויות שתדע ליצור בדיבור.למעשה לא רק שלא יהיו לך מתנגדים אלא רבים יהפכו לתלמידיך. 

נקודות התצוגה של דבריך יתואמו בהתאם לידע אשר ברשותך וקווי המחשבה ימוטבו וימורקו לאיכויות הנדרשות כדי להתמודד עם החיים בקלות רבה יותר,בזריזות ומתוך ידע בעל מישקל איכותי של ביצועי דיבור. תצוגת הידע הדיבורי אשר מצוי בכיסי אופייך עשויה להתפתח מול עיניך ולהתמקם לוגית או ריגשית או אינפורמטיבית בדרכים חדשות שטרם פגשת או שיערת.אתה תרגיש זאת לאחר שתקדיש מספר חודשים להנאת למידת ,הבנת ושיפור דיבור .

מעבר לכך,ככל שתפתח את הבנתך את הדיבור שלך תתוודע לתצוגה מרהיבה מאין כמותה של ראיית מלוא שיכלול החיים המורכבים ברובם מבני אדם. נגישות משופרת להבנות עומק משוכללות יחשפו עבורך את טיב האנשים במהירות בזק ללא עוררין.אנשים יתגלו עבורך לגמרי אחרת.לא עוד תביט רק בפניהם כי אם בכל מילה ומילה היוצאת מפיהם והחושפת אותם בנאמנות.

דיבור הינו כלי אדיר השולח זרועות עצומות של מגע לכל התרחשויות החיים והוא אינו משאיר ולו פתח אחד צר של דבר שהוא איננו מעורב בו.בכל אשר תבחר לעשות או באשר להתהלך בדרכי החיים דיבור יהיה תמיד איתך.גם מילים של אחרים וגם דיבורך שלך עם עצמך.

נסה לחשוב מהם הקשרים בין איך שאתה מדבר עם עצמך בליבך לבין איך שאתה מדבר עם אנשים אחרים. נסה לחשוב מה תוכל לשפר בדיבורך : מה למשל מוצא חן בעיניך ומה לא. נסה להבין מה דיבורך מעיד עליך ובהקבלה מה הוא עשוי ללמד על אנשים אחרים. פתח את דלתות חוסר העניין או החשק שנוצר אגב קריאת מאמר זה בכל העוצמה שתוכל - כי מגיע גם לך להניח את כף רגלך בתוך הזירה העצומה של מקצועני הדיבור.

 

את רוב מה שתרצה להשיג בחיים תוכל להשיג בעזרת דיבור.אין גבולות למה שדיבור טוב,נעים,חכם,איכותי ועתיר ידע מסוגל להשיג עבורך.

ישנם ספרים רבים ומומחים רבים לשם כך שיוכלו להועיל לך.התועלות שתפיק מלמידת דיבור אינן ברמה אחת עם התועלות שתוכל להפיק מדברים אחרים שתלמד.

הדיבור נמצא בכל מקום,בכל דקה בכל שניה,היכן שתהיה ובכל הזמנים: קדימה,פנימה (זמן הפסיכולוגיה העכשווית בתוכך) ולאחור.

הפוך את דיבורך לכלי העיקרי שלך. למען האנשים שסביבך הזקוקים לעיתים לדובר טוב ומלוטש, ואח"כ עבור עצמך.אין דבר חזק יותר מדיבור. הוא נכנס ללב,לראש,לבטן,מתאר נכון דברים (חלש או חזק),מבטא דברים ממצולות הנפש,מגיע לפסגות של עוצמות,זורח או שוקע בשיגרת ידע או מתחיל להיות מושקע ומבריק ומקצועי ברמות שרק תלויות בחשק שלך להגיע אליהן.

חבר ארגון הכותבים הישראלי מ 1995

התמצאות עומק משולבת בתחומי ידע רבים

תחומי התמצאות וידע:

ניתוחי ידע מקצועיים רב תחומיים
אסטרטגיה וטקטיקה
התמצאות עומק בפסיכולוגיה ומדעי המוח
התמצאות עומק בשכנוע והשפעה (כתיבת ספרים מקצועיים - בתהליך)
כתיבה על כל סוגיה המקצועיים וניתוח כתיבה

חוקר עצמאית רטוריקה ואמנות הדיבור
תחקירים אודות אינטלגנציית דיבור
משא ומתן,אומנות המכירה
כתיבת הומור וניתוח הומור
ניתוח המצאות, חדשנות


אי מייל shin7@017.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב