דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמישה טיפים לכתיבה שיווקית אפקטיבית של דואר אלקטרוני 

מאת    [ 05/09/2010 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 1890 פעמים ]

הוא יעיל, מהיר מכוון למטרה וזול להפיק אותו ובגלל זה הוא גם הכלי השיווקי הנפוץ ביותר באינטרנט. הדואר האלקטרוני השיווקי היה שם לפני כולם. לפני השיווק הויראלי, תוכניות השותפים והשיווק באמצעות רשתות חברתיות. נדמה שביום שהומצא הדוא"ל הומצא גם הדוא"ל השיווקי.
אולם, דווקא בגלל תכונותיו המיוחדות ההופכות אותו לכלי שמעטים יכולים לעמוד בפיתוי לעשות בו שימוש הוא הפך להיות כלי הספאם מספר 1 באינטרנט.
כל מי שמחליט לצאת לקמפיין שיווקי באמצעות הדוא"ל חייב לזכור שהוא מתחרה בעוד עשרות ואף מאות מיילים הנוחתים מדי יום בתיבות הדואר האלקטרוני של כולנו. מטרת מאמר זה היא לספק רשימה של חמישה טיפים שיגרמו ללקוחותיכם לפתוח את הדוא"ל ששלחתם אליהם ואף להמיר את הקוראים לקונים.

המנעו מסממנים אופיניים לספאם

זהו הסעיף החשוב ביותר ברשימה. אם רק לרגע אחד יזהו אתכם כשייכים לקבוצת מוכרי הויאגרה המזויפת הדוא"ל שלכם יימחק מיידית וכתובתכם תדווח ככתובת ספאם.
איך תימנעו מזאת? ובכן, הדבר הראשון שנמען הדוא"ל שלכם רואה הוא את נושא הדוא"ל. לכן, ניסוח נכון של הנושא הוא המגן הראשי מפני גזר דין מוות - קרי מחיקה של הדוא"ל עוד לפני שנפתח. המפתח לניסוח נכון צריך להיות הנושאים שאתם כותבים למיילים שלכם כאשר אתם שולחים אותם לחבריכם. לנושא צריך להיות ניסוח "נורמלי" ולא מכירתי.
כאשר אתם מנסחים את הנושא לדוא"ל שלכם הימנעו מלכתוב את המילה "חינם".  המילה חינם היא מילת הספאם מספר 1 ויש להימנע ממנה לחלוטין בעת ניסוח הנושא. כמו כן, הימנעו מחזרות על מילים ואם הנושא שלכם הוא באותיות לועזיות הימנעו מכתיבתו באותיות גדולות.
דרך נוספת להימנע מסממנים של ספאם היא להוסיף בתחתית המייל קישור להסרת הנמען מרשימת התפוצה. בדרך כלל קישור כזה מרגיע את מקבל המייל שלא מדובר בחברת ספאם שתמשיך לשלוח לו מיילים גם כשהוא אינו רוצה בכך.


 השתמשו בעיצוב של ניוזלטר

מנסיונם של רבים וטובים, מייל בעיצוב טקסטואלי פשוט הוא מייל שאחוזי ההמרה שלו הם נמוכים בהרבה ממיל המעוצב בצורת ניוזלטר והמציע לקורא תכנים שיגרו ויסקרנו אותו להמשיך ולקרוא. לדוגמה, נניח שאתם מנסים למכור ערכה לתיקון תקרים בגלגלים. במקרה זה עליכם לצרף לניוזלטר שלכם חומר שיעניין את קוראיכם בנושאים קרובים, אינפורמציה שעשויה לעזור במקרה של תקר וכדומה. זכרו, כדי להפוך את המועמד שלכם למכירה ללקוח עליכם לעניין אותו, לסקרן אותו ולהביא אותו בדרך זו אל המקום שבו אתם באמת מבצעים את המכירה וזהו האתר שלכם.

השתמשו תמיד בשמו הפרטי של הנמען

זכרו, הקו המנחה בניסוח דוא"ל שיווקי הוא הדוא"ל הלא שיווקי שאתם כותבים לחבריכם. אם לחברכם קוראים איציק כהן אתם לא תכתבו בראש הדוא"ל אליו: "איציק כהן שלום". אלא "איציק שלום". הפכו את קורא המייל שלכם לחבר. גרמו לקורא להרגיש נוח. איציק כהן מקבל מכתבים שבראשם קוראים לו מר איציק כהן רק כשהמכתבים האלה הם ממס הכנסה או שמדובר בחשבון הארנונה שלו.

הוראות ברורות

אל תשאירו את הקורא לתהות איך בדיוק לקבל את ההטבה שאתם מציעים לו, או איך להשתתף במבצע המשווק לו. תנו לו הוראות ברורות וביותר ממקום אחד בניוזלטר. המשיכו בכך גם בדפי ההמשך באתר שלכם. הציעו לקורא ללחוץ על קישור שבו יהיו הסברים מפורטים יותר.

 

היו מנויים לניוזלטרים של מתחריכם.

למדו איזה תכנים הם מציעים ומה לדעתם יהיה אפקטיבי. שאלו את עצמכם האם אתם יכולים לספק תכנים טובים וממוקים יותר ממתחריכם. למדו מטעיותיהם של מתחריכם. בחנו את העיצוב של הדוא"ל השיווקי שלהם. האם אתם רואים אותו כשורה? האם לדעתכם הוא אפקטיבי, מהם מעלותיו? בקיצור - למדו מאחרים.

אם מצאתם מאמר זה מועיל ייתכן ותמצאו עניין גם במאמרים הבאים:

שיווק באמצעות RSS

הבלוג האישי שלי בנושא שיווק באינטרנט

 

היו מנויים לניוזלטרים של מתחריכם

כתבו הוראות מדויקות

יוסי סיגורה מומחה בתחום Cloud Computing בעל ניסיון רב בפיתוח אתרים ואפליקציות. עורך האתר "קוד ענן" - http://www.codeanan.co.il/  ואתר המפתחים ללימוד עצמי  http://www.devschool.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב