דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פליירים: מאפיינים ומגבלות 

מאת    [ 05/09/2010 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 3029 פעמים ]

 

פליירים הם כלי פרסומי בעל יתרונות רבים ויעילות מסוימת בהפצת רעיונות שיווקיים ואחרים. כמו כל כלי פרסומי, פליירים הם בעלי מאפיינים, חלקם ייחודיים להם ואחרים שניתן למצוא בכלים פרסומיים רבים. כאשר מתכננים שימוש בפרסום על-ידי פליירים כדאי להכיר את המגבלות של המדיום הזה. יש להתאים את השימוש בפרסום באמצעות פליירים למאפיינים הייחודיים של כלי זה.

מאפיין בולט מאוד של פליירים הוא הרמה הטכנולוגית הנמוכה שלהם. פליירים פועלים בעולם שבו אמצעי פרסום פועלים באמצעות טכנולוגיה משוכללת: מחשבים, אינטרנט, טלביזיה ועוד. לעומת כלי פרסום אחרים, פליירים הם כמעט שריד פרימיטיבי בעידן של טכנולוגיה מתקדמת. הסיבה שפרסום באמצעות פליירים עדיין שורד בעולם המתקדם הזה היא שפרסום באמצעות פליירים הוא זול יחסית וקל לביצוע. עם זאת צריך לזכור את העובדה שפרסום באמצעות פליירים צריך להתמודד לא רק אמצעי פרסום מושכי עין ומתקדמים אלא גם עם צרכנים שהורגלו לטכנולוגיה גבוהה ומתייחסים בצורה מעט שלילית לדברים שנתפסים כלא עדכניים ולכן לא רלבנטיים.

כדי שפרסום באמצעות פליירים יצליח ללכוד את תשומת ליבם של הצרכנים המודרניים הוא חייב לעשות אחת מהשתיים. פליירים יכולים להיות מעוצבים בצורה שתתכתב עם החוויה האלקטרונית והטכנולוגית המודרנית. העיצוב צריך להיות מושך עין, מעודכן וכזה שמחבר ומתחבר לחידושים האחרונים באסתטיקה הטכנולוגית. מצד שני, עיצוב פליירים יכול להתחבר דווקא לאווירה נוסטאלגית של עולם שהיה ואיננו. פליירים יכולים להתכתב עם תחושת הגעגוע לימים אחרים פשוטים יותר גם אם טכנולוגיים פחות. בצורה זו, פליירים אינם מתחרים עם אמצעי פרסום מודרניים יותר אלא מציעים אלטרנטיבה למודרניות ולריצה קדימה. פרסום שכזה באמצעות פליירים יכול להתאים במיוחד לעסקים ולמוצרים שמבקשים ליהנות מאווירה של חיבור לעבר, של ביתיות שאובדת מהעולם ושל פשטות וקרבה לטבע.

מאפיין חשוב נוסף של פליירים הוא השטח המוגבל שלהם. פליירים הם קצרים, גם כדי שהם יהיו זולים, גם מתוך התאמה ליכולת הריכוז המוגבלת של הצרכנים וגם מתוך הגברת היעילות שלהם. כמעט אף אחד לא מחלק פליירים בעלי אורך של יותר מעמוד או – במקרים מסוימים – של מספר עמודים, במקרה של קטלוג או חוברת קצרה. קוצר היריעה של פליירים מחייב את המפרסם להתאים את המסר שלו למדיום. אי-אפשר לכתוב מגילות ארוכות בתוך פליירים אלא יש לרכז את הדברים החשובים ולתמצת אותם. הדבר נכון לגבי פליירים שהם פרסומת טהורה למוצר או לאירוע וגם כאשר אלה פליירים שמפרסמים בית עסק ואת המוצע בו – למשל פליירים של פיצה שכונתית. אין צורך לתאר במילים ארוכות את בית העסק אלא להסתפק בכמה מילים ובתיאור כללי ולפרט את המוצרים הנמכרים בו בקיצור ובפשטות.

פליירים אינם אמצעי פרסום בעלי חיים ארוכים וניתן לכן לנצל אותם לקמפיינים נקודתיים. כאשר נעשה שימוש בפרסום על-ידי פליירים לפרסום ארוך טווח צריך לזכור לבצע הפצה מחודשת של פליירים מדי פעם כדי להחליף את אלה שאבדו עם הזמן. למעשה, הזמניות הזו היא יתרון כיוון שעם כל הפצה מחודשת של פליירים אפשר לעדכן את הלקוחות בחידושים, במבצעים ושאר גימיקים שנועדו לחדש או להדק את הקשר עם הלקוחות. פליירים, כמו כל אמצעי פרסום, הם יעילים רק אם נעשה בהם השימוש הנכון והמותאם להם ולמאפיינים שלהם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב