דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פליירים ופוליטיקה 

מאת    [ 05/09/2010 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2026 פעמים ]

פליירים אינם רק כלי פרסום שבאמצעותו עסקים ויזמים מנסים למשוך את תשומת ליבו של הצרכן. פליירים הם גם – ואולי קודם כל – כלי פרסום לרעיונות. הפצת פליירים היא כלי רב עוצמה לכול מי שמעוניין להפיץ רעיונות פוליטיים בקרב אנשים אחרים. פליירים הם כלי פוליטי – הם משפיעים על המרחב הציבורי ועל הרעיונות הקיימים בו. פליירים הם גם ביטוי לפוליטיקה מסוימת. למעשה ניתן לחשוב על פליירים כעל סימפטום של מצבה של חברה מסוימת בזמן מסוים. פליירים הם עניין פוליטי בכמה וכמה מישורים שונים.

פליירים יכולים להיות ביטוי לשינויים פוליטיים. היכן שיש יותר פליירים פוליטיים הדבר מסמן חברה פעילה פוליטית שניצבת בפני הכרעות חשובות יותר ופחות. חברה שיש בה הרבה פליירים היא חברה שבה זרמים שונים מנסים לתפוס את תשומת הלב של האזרחים האחרים כיוון שישנן שאלות פוליטיות שדורשת החלטות פוליטיות. חברה שמתקיימת בה הפצת פליירים פוליטיים היא חברה שמתקיימים בה חיים פוליטיים. ייתכן ומדובר בתקופת משבר פוליטית או בצומת הכרעות חשובה; עצם הקיום של התופעה של הפצת פליירים מלמדת שמתקיימים חיים פוליטיים בחברה נתונה. ניתן לשער – ויש צורך לבדוק מחקרית את ההשערה הזו – שבמקום שבו יש יותר פליירים פוליטיים יש יותר חיים פוליטיים ולהיפך.

פליירים הם ביטוי לדמוקרטיה קיימת או לרצון בקיומה של דמוקרטיה. לא בכול מקום שבו מתקיימת התופעה של הפצת פליירים קיימת דמוקרטיה. לעיתים המצב הפוך – כמו שההיסטוריה מלמדת אותנו – וחלוקת פליירים מבטאת דווקא רצון בדמוקרטיה. כך או כך, האפשרות להפיץ רעיונות בקלות וביעילות (מסוימת) היא ביטוי לדמוקרטיזציה של הפצת הידע והיכולת לפעול למען הופעתם של רעיונות חדשים. לעיתים הדמוקרטיזציה הזו מבטאת קיום של חברה דמוקרטית ולעיתים היא מבטאת את הרצון של העם בדמוקרטיזציה של החברה עצמה, רצון שאחד האמצעים שבהם הוא בא לידי ביטוי  הוא באמצעות ייצור המוני של פליירים פוליטיים.

פליירים הם הביטוי הוויזואלי לכך שכיום לאנשים הפשוטים יש יותר כוח מבעבר כיוון שההתפתחות הטכנולוגית הפכה את טכנולוגיית הדפוס לעניין זמין ובהישג ידו של כמעט כל אדם מהישוב. היכולת המודרנית לייצר פליירים מעניקה כוח רב לאנשים הפשוטים כיוון שכעת הם יכולים להפיץ רעיונות בצורה מהירה מבלי להזדקק לסכומי כסף גדולים ולמשאבים מיוחדים. האפשרות לייצר כיום פליירים מהבית הופכת את הפרסום הרעיוני באמצעות פליירים לכוח פוליטי שניתן להשתמש בו כנגד מוקדי הכוח הקיימים.

מחקר של מיני פליירים שמופצים במקום מסוים ובזמן מסוים יכול ללמד אותנו הרבה על המתרחש בחברה נתונה ברגע נתון. כאשר בוחנים את הפרסום באמצעות פליירים ניתן להבין מהם הדברים שמעסיקים את האנשים בחברה, כיצד הם תופסים את החברה שבה הם חיים ואלו מאפיינים קיימים בה. אפילו פליירים שמפרסמים פיצה שכונתית יכולים ללמד אותנו על חברה מסוימת אם קוראים אותם בהתעמקות. עניינים כמו כשרות, טעמים מועדפים, מחירים ומבצעים, שימוש בשפה ובדימויים מסוימים ועוד ועוד; כל אלה יכולים ללמד אותנו דבר מה על החברה שאותה אנו חוקרים.

הפצת פליירים יכולה אם כן להיות פוליטית או ביטוי לפוליטיקה בכמה וכמה מובנים. בחינתם של פליירים כעניין פוליטי ראויה למחקר מעמיק שיעסוק בכול אחד מהתחומים שאותם סקרנו בקצרה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב