דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקת אלכוהול - השלכות 

מאת    [ 05/09/2010 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2491 פעמים ]

קיימים שני סוגי של בדיקת אלכוהול . הראשונה היא בדיקת דם, במקרים בהם התרחשה תאונה עם נפגעים ויש חשש סביר לנהיגה תחת השפעת אלכוהול של אחד מהמעורבים. כיום, ניתן לדרוש מאדם לבצע בדיקת אלכוהול בצורת בדיקת דם, במקרה של נהיגה בשכרות רק באמצעות צו בית משפט מיוחד, היות ומדובר בבדיקה פולשנית. 

בדיקת אלכוהול שנייה , היא באמצעות מערכת הינשוף שנמצאת בשירות המשטרה, שתכליתה הבלעדית היא בדיקת אלכוהול, אך עם זאת, טרם הוכחה אמינותה המוחלטת של המערכת לאיתור של מאה אחוז בדיקת אלכוהול מוצדקת. עם השנים חברות שונות פיתחו מוצרים שונים שביכולתם להטות את תוצאות בדיקת הינשוף, בין היתר, למשל, גומי לעיסה מיוחד המפיג את ריח האלכוהול ומטה את תוצאות בדיקת אלכוהול, מה שמקשה על הינשוף לאתר מקרים של נהיגה בשכרות

 פקודת התעבורה קובעת באופן ברור כי נהג אשר בוצעה לו בדיקת אלכוהול שממנה עלי כי נהג תחת השפעת אלכוהול, הוא יורשע בנהיגה בשכרות, יישלל רישיון הנהיגה שלו לתקופת מינימאלית של שנתיים, ישלם קנס כספי ורישיון הנהיגה שלו יפסל על תנאי.

 כאשר יש בדיקת אלכוהול שעברה את הסף המותר, לבתי המשפט יש שיקול דעת צר מאוד ועליהם להטיל את העונש הקבוע, אלא אם לפניהם מקרה אשר בו סיבות מיוחדות אשר יוכלו להביא להקלה בעונש. בתי המשפט יפרטו את הסיבות המיוחדות בפסק הדין. עוד קובע החוק כי נהג אשר זוהי הפעם השנייה בה בוצעה לו בדיקת אלכוהול מעל לרמה המותרת – עונשו יעמוד על לפחות 4 שנות פסילה. החוק קובע עונש קשה וארוך שכן מאחוריו עומדת מטרת על של המחוקק והיא מניעת תאונות דרכים, מניעת נהיגה בשכרות והרתעת נהגים אשר שותים אלכוהול ובוחרים לנהוג תוך סיכון עצמם והסובבים אותם.

המדינה אינה חוששת ומערערת על החלטות של בתי משפט כאשר לדעתה העונשים קלים מדי ולא מרתיעים, מדובר בעיקר במקרים שבהם מעורבים נהגים בתאונות דרכים קטלניות שבדיקת אלכוהול מצאה כי הם שיכורים.

בעבר, ניתן פסק דין מחודש עקב ערעור המדינה על קלות ענישה של נהגים אשר נתפסו תחת נהיגה בשכרות באמצעות בדיקת אלכוהול.

ביהמ"ש הרשיע את הנאשמים והטיל פסילת רישיון לתקופה של שנה בתוספת עבודות שירות לתועלת הציבור בתוספת קנס כספי. את הערעורים הגישה המדינה תוך שהיא מבקשת להחמיר בעונשי הפסילה של השניים בגין העובדה שבדיקת אלכוהול העלתה כי הייתה נהיגה בשכרות, ורק בשל ענישת המינימום בה נוקטת פקודת סעיף החוק קובע כי בית המשפט יוכל לסטות מענישת המינימום רק במקרים בהם יש נסיבות מיוחדות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב