דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוצאת אדם מקומא - דגמים ארכיטקטורת מחשבה 

מאת    [ 28/04/2007 ]

מילים במאמר: 1270   [ נצפה 4309 פעמים ]

מצב קומא מציב אתגר קשה ביותר לידע הרפואה והפסיכולוגיה.כדי להוציא אדם השרוי בתרדמת דרוש שילוב ידע עומק מקצועי ורב היקפי מתחומים משלימים ורבים כנוירולוגיה,פסיכיאטריה,פסיכולוגיה ובנוסף,ארכיטקטורת משוכללת דיה של הצלבות מידע מתחומי המיחשוב והאינפורמציה ומתורות מערכות ותחומי ניתוח משולבים.

התמצאות במיקומי הפגיעות המשוערות המוחיות המאונדקצות היטב ככל שנוכל באמצעות סריקות מוח ,מיפויים וזיהויים רפואיים עשויה להוביל להשערות ולוודאויות טכניות - רפואיות פסיכיאטריות שגבולותיהן יכולת נגיעת ידע הניתוח בצורות וייצוג נתונים הקיימים בתוך פיקחות מבט המסתכל.

על כל אלו נוכל להוסיף ידע משוכלל נוסף רב עומקי הנובע ממידול מוצע מחשבתי שינשא את הידע אל מעבר לארכיקטורת ההבנה הקיימת המקובלת.ייתכן ויהיה בזאת כדי לשפר ולו במעט ואולי להניח יסודות איתנים דיים להתייחסות למפתחות האפשריים לפתיחת דלתות הקומא ולהשבת האדם הזקוק לנו אל המציאות.

נוירולוגיה,אנטומיה ופסיכיאטריה

הידע הקיים אודות הפגיעות המוחיות והיפגעות אזורים פונקציונאליים הינו ברור לכל המבין בזאת.אין התיימרות במאמר זה להכנס ולהוסיף על הידע הקיים האנטומי המשוער והנחקר על ידי מכוני מחקר באופן שוטף.

טיבה של התודעה המצויה מתחת לפני השטח שהינה תוצר של מיבנים מוחיים ופעילותם הוא הנידון כאן בכל אופן המתואר כאן בצורה הנדסית לוגית או המוצעת להסבר באמצעות כלים ניסוחיים - תיאוריים.

 הנחת היסוד לצורך פיתוחי הידע העשויים להוביל ליציאה מקומא הינה קיום דרכי אינפורמציה ושיוניי תהליכי אינורמציה כמשקמים מב"תוכו" את היבנות והתפתחות המיבנים המוחיים וזרימת התכנים באופן כזה ש"ייפקח" מחדש אט אט את התודעה.

התייחסויות משפטיות

הידע המוצע במאמר זה הינו לטובת האנושות ואין לראותו כחודר אל תוך פרטיות האדם המצוי בקומא שהרי מטרתנו לסייע לו ולחוקרים הסובבים את מיטתו לעיתים חסרי אונים. הידע המוגש פה כידע קצה תלוי בהבנת הקורא אותו וביכולתו לחדור אל טיב ואיכות ארכיטקטורת התיאור שתובא להלן. המשכה המדומה אל תוך הבנת אופי החוקרים ומצבי ההשראה המחקריים שידע זה עשוי לפתח בקירבם מוגשת ברצון ומתוך שליטות משופרות בהנדסת ניתוח אופני מחקר של תכנים וזרימות אינפורמציה על פי מודלים חדשניים הבנתיים.

אין בכל האמור כדי לבצע ייעוץ לשום גוף מחקרי כלשהו אלא כדי להציג באופן אנשוי ומתוך רצון טוב יכולת חדשה של ניתוח ממוטבת והמוענקת לטובת האנושות  ולטובת כל הנזקקים לידע זה.

הידע אינו נשען על תחומי המחקר הקיימים והוא חיצוני להם בטיבו ומובן "מעצם עצמו" אל "תוך עצמו" ובאופן ה"סובב אלמנטים תיאוריים גרפיים".

קידום הידע

תודעת האדם מתקיימת על בסיס פעילות אנטומית של מיבנים וחלקים מוחיים.יחד עם זאת ידוע שלמוח יכולות "שיחזור" ובנייה מחדש של אזורים שונים (בהתאם לגיל המצוי בקומא).

הנחה שניה הינה קיום פער הבנתי היכן מצוויה הפעלת התודעה ותחילת פעילותה במוח כנקודת אפס או "מתג".

התייחסויות ראשוניות כלליות  

 יש לתת את הדעת על תחילת המחשבות של האדם (מאמר נפרד: תחילת המחשבות של האדם) ועל סידור הרכיטקטורה שלהן : מיקומית ואף יותר חשוב - מבחינת משמעות. מחשבותיו הראשונות של האדם (בין אם בבטן אימו,בעת ההפריה,בחלומותיו הראשונים ) יוצרות גרעיני מושגים ראשונים או מיקומים ספציפיים של נקודות תחילת מתיחת קווי הארכיטקטורה של כל מיבני תצורת החשיבה העתידית.

מנקודה זו ייבנו מעתה ואילך כל התייחסויות החשיבה.

בתוך ארכיטקטורה מסועפת זו של מחשבות יטמעו מעתה ואילך כל מחשבותיו של האדם.

זרימת המחשבות בארכיטקטורה

המחשבות שורצות בארכיטקטורה זו באופן שוטף החל מרגע פקיחת העיניים ועד סגירתן ואף ממשיכות בתהליכיהן התת מודעים והמודעים במשך שנת הלילה.כמובן ,אגב,מן הסתם שהבנת תפקידי החלומות מבחינה תוכנית (ובהתאם לסוגי האנשים והטיפוסים) תשפוך אור נוסף על הבנת תנועות הארכיטקטורה המלאה הזו ותהליכי כיווניותה ,המתלאותה,התרוקנותה ופעילותה על האופנים השונים בהן היא פועלת.

הבנת תחילת פעילות הארכיטקטורה בבקר ומיקומי "המחשבות הקבועות הראשונות בבקר" והתנעת המערכת המודעות תספק מפתח ראשון למיקום נקודת התייחסות (איקס 1) למערכת מורכבת ועשירה כמחשבות הנפש.

בתוך מערכת זו נוכל מעתה לנסות ולשער מה קורה מבחינת "כיבויים והדלקות" של מערכת המודעות אף לאחר קיום ניתוחים שבהם המודעות הרציפה מכובת בצורה לא טיבעית. כיסויים והדלקות אלו משנים את האופן הרציף של סידור המחשבות ככל הנראה ואת נקודות הייחוס על ידי התערבות חומרים חיצוניים אולם על כך אין וודאות מחקרית או אופן לבדוק זאת נאמנה.

הדברים שכן ניתן לבדוק - רישותים מחשבתיים תוכניים כמיבנה תיקיות במחשב והקבלה ממוחשבת

הנפש,ובייחוד לצורך העניין - כל הרישות המחשבתי (המחשבות וסידורן) עשויות להיות דומות (או מובנות להבנתנו אותן) למיבני אירגון הקיימים גם במערכת ממוחשבת.

מחשבות וכך גם תכנים נפשיים עשויים להיות ממוינים באופנים רבים ושונים אך ניתן להניח שהם אכן ממוינים.

מפתחות וצורת המיון הפנימיות של המחשבות 

ידוע בפסיכולוגיה שמחשבות עשויות להיות ממוינות אסוציאטיבית ועשויות להיות ממוינות לפי קישוקים של דימיון חזותי של הדברים,לפי דימיון צלילי של הדברים,לפי ייצוגים שלהן בדרכים שונות וכן הלאה.

ייתכן ובנוסף לכך,או תוך כדי כך (בתלת המימד של ההבנה) המחשבות אף ממוינות בו זמנית לפי כמה אופנים.

 כהשערה שלישית,ייתכן אף וקיימים אזורים שונים ברישות המחשבתי שבהם המחשבות ממוינות בו זמנית ומאורגנות על פי עקרונות שונים בו זמנית ואף הצמודים זה לזה מרחבית בתוך תלת מימד הבנת המודעות. 

נוסף על כך,ייתכן וישנה ,בהקבלה לרעיון הקיים בתחום המחשבים - תיקיית שורש שבה נמצאות ההגדרות  לכל אופני ההתהוות והתיכנון של מערכת המחשבות.

בחזרה לקומא

כל זמן שמערכות חיוניות מתפקדות וכאשר איננו מסוגלים לדעת מדוע האדם לא יוצא למשמע גירויים שונים המסופקים לו מתוך מצב הקומא אל פתח התודעה והמציאות ניתן בוודאות להניח כי תיתכן שיטה סמוייה עדיין מהבנתנו כיצד להחזיר את מלוא ארכיטקטורת המחשבות שלו אל פקיחה וקישור אלינו.

ייתכן והיפקחות זו ,כלפי המציאות" עדיין לא תיכלול הכרה מלאה אולם היא עדיין אפשרית אף אם איננו מבינים כיצד הדברים מתרחשים במלואם.

על שימוש בגירויים כדי להשיג קידום

ההפעלה המקובלת של הגירוים המוחשיים של חושי הגוף דינם טוב ויפה והם מבוצעים בשוטף לכן מאמר זה אינו עוסק בהם. רק ראוי כמובן לציין שהגיונית כוחם טוב ויפה לשמירה על מצב הגוף והתייחסות כל מערכות הגוף לשימור ולפעילות ביצועית שוטפת.

גירווים אלו וודאי גם משפיעים לא אחת על הפעלת מרכזיים מוחיים שיכולים להראות בבירור בסריקות מוחיות,בתצלומים משוכללים ובאמצעות כל כלי מחקר הרפואה העדכני.

אולם,עדיין, המטרה הינה המודעות ושטף האינפורמציה ההכרתית של תכנים,מחשבות וכיוונם כלפינו ה"חוצה" מתוך המערכת,כמנסים להחזירם לפעילות שתתגלה.

דיבורים אל המצוי בקומא,השמעת תכנים,משמעויות,סוגים שונים של ניסיונות הפעלות "תוכן"

עד כמה שמפליא הדבר, לרשות המדע המתקדם אין כמעט גישה פנימה אל תוך הנפש בצורה מדוייקת. הבנה של כיצד מסודרות המחשבות עשוייה ליצור ידע כיצד לבצע "התנעה" מבפנים של תהליכי פקיעה פיזיים של קרקמות מוח עד כדי שישובו לפעול. הנחת היסוד הינה כי קיימים כוחות גרעין בתוך המחשבה אשר עשויים מ"בתוכו" ליצור שינויים. כולם מצפים לזאת אך הגישה ההבנתית לכך הינה קשה מאד.

כאשר אנו מדברים אל המצוי בקומא איננו מבינים למעש את מיכלול אפשרויות הגירוי אשר נוכל ליצור כהנדסת תוכן אשר מקילתה הפנימית בתוככי הבנת השומע (המצוי בקומה) הינה : מיבניות תצורות תכנים במרחב (כולל בתלת מימד). במידה ולמשל ניצור תוכנה הדוגמת ניסוחים של אדם אשר בחייו דיבר באופן מסויים ונשמיע לו ניסוחים שתצורתם (המרחבית לפי נוסחה מתאימה) הינה זהה לזו , הרי שנוכל לבצע מצבי זהות ומשם להמשיך אל בדיקת תזוזות תוכן (על פי אטלס הבנה מתאים) כדי ליצור אינדיקציות תחילת תזוזות מחשבותיו אשר מגיבות לגירוי.

הנושא כה סבוך עד כדי כך שעל מנת להציב רגליים ראשונות בשדה מחקרי זה , הרי שדרושה הבנה מוגברת בקוגניציות ובפסיכופיזיקה בנוסף,

אך עדין מלוא יכולת ההוצאה מתוך המצב תהה קשורה ככל הנראה למיבני משמעויות כפי שמופיעים בחלומות הלילה ובמודועות קומפלקסי K ותגובות אופייניות לצילים מקוריים בעלי משמעות מוכרת. האם זו תגובה סתמית אוטומטית מוחית? ככל הנראה לא - עובדה כי קיימת תגובה.

במידה וחלקי המוח מנותקים מחלקי המודעות והתיפקוד הגבוה (אולם לא סופית אנטומית או הוכחתית ) הרי שאנו עדיין מצויים בגבול ידע המדע להוציא את האדם מקומא, היות וייתכן כי הוא עדיין שומע אותנו מתוך המצב ומבצע ניסיונות ל"צאת" מן הכלא הנפשי.

נושא זה אשר לוקה במסתורין בלתי מפוענח והמלהיב את כולנו ובו זמנית מייסרנו אמור להיות מנותח בו זמנית כאמור, מן הצד התוכני תזוזתי שהתגובות המילוליות המשמעותיות יוצרות, במעקב אחר נוסחיותן (הכל נוסחאות בחיים) ויצירת מצבים מתקדמים להבין מה אנו מבצעים בתוכן: האם רצפי ניסיונות עירור סתמיים, מהם מהלכיהם המשוערים (על פי איזה אטלס התקדמותי הבנתי : דו מימדי,תלת מימדי) והיכן אנו מצויים בכל רגע בתוך הנפש. עלינו לחתור להתחיל למפות זאת בהתאם לידוע לנו על מושגיות החשיבה , 4 צורות החשיבה המוכרות , ואף הצלבה עם צורת המחשבה אשר בה האדם חשב בימי עירותו בטרם הקומא , לאחר שנברר זאת עם בני המשפחה.

בעולמות חשוכים בלתי מפוענחים לעיתים שוכב ומונח אדם יקר לנו אשר עדיין שומע אותנו ויש לקדם את יכולת ידי המדע להישלח עד אליו למצולות אלו של הנפש ולמשותו עוצמתית אל הדלתות המונחות בפסגת מאמצי נשמת אפו להניח את קצות אצבעותיו הנשלחות אלינו ללא מילים.    

חבר ארגון הכותבים הישראלי מ 1995

התמצאות עומק משולבת בתחומי ידע רבים

תחומי התמצאות וידע:

ניתוחי ידע מקצועיים רב תחומיים
אסטרטגיה וטקטיקה
התמצאות עומק בפסיכולוגיה ומדעי המוח
התמצאות עומק בשכנוע והשפעה (כתיבת ספרים מקצועיים - בתהליך)
כתיבה על כל סוגיה המקצועיים וניתוח כתיבה

חוקר עצמאית רטוריקה ואמנות הדיבור
תחקירים אודות אינטלגנציית דיבור
משא ומתן,אומנות המכירה
כתיבת הומור וניתוח הומור
ניתוח המצאות, חדשנות


אי מייל shin7@017.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב