דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקיון ובריאות השן 

מאת    [ 02/09/2010 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2555 פעמים ]

לשיניים יש תפקיד חשוב מאוד בתפקוד האדם, תפקידם הוא לטחון את המזון שנכנס לגוף. ללא שיניים אין למעשה אפשרות להכניס לגוף מזון בדרך טבעית ולכן חשוב לשמור על ניקיונם, להקפיד על בריאותם, ולבקר רופא שיניים פעם בחצי שנה, שכן, הרבה פחות כואב והרבה יותר זול לטפל בבעיה לפני שהיא מתפרצת.

אבל בדרך כלל לכל אחד מאיתנו יש המון עיסוקים: הצורך להתפרנס, לנוח, ללמוד ועוד שלל הפעילויות החשובות שאנו עושים בחיי היומיום שלנו מכריעים אותנו, והעניין הרפואי מקבל עדיפות נמוכה הרבה יותר ממה שמגיע לו. בסופו של דבר אנו מגיעים אל מרפאת שיניים כשהבעיה כבר פרצה ואנו סובלים מכאבי תופת.  ככל שהגיל עולה, הביקורים הללו הופכים להיות תכופים יותר ויקרים יותר.

חשוב לזכור שרפואת השיניים זה תחום עתיר ידע ויש מגוון רחב מאוד של טכנולוגיות, אפשרויות ומומחים בתחום הזה. נתחיל במספר חידושים טכנולוגיים בתחום, דברים אלו הם כלי עזר לכל רופא שיניים. מכשיר הרנטגן למשל, זהו מכשיר בלעדיו לא ניתן לקבוע בוודאות את הבעיה ואת אופן הטיפול בה. בעבר מכוני הרנטגן ישבו בנפרד ממרפאות רופאי השיניים וכדי לקבל תוצאות של הרנטגן, היינו צריכים לחכות מספר ימים, כל זה הוביל לבזבוז זמן וכסף. כיום, רבים מרופאי השיניים מחזיקים את המכשיר הזה במרפאה. לא זאת בלבד, אלא גם שהטכנולוגיה החדישה מבצעת את הצילום בתוך 10 שניות בלבד, מה שחשוב במיוחד כשמדובר בצילום שנעשה לילדים, ומאפשרת תמונה דיגיטלית מיידית המופיעה על מסך מחשב. מכשירים אלו אף מקטינים את רמת הקרינה ב-90%. ללא ספק עזר רב לכל רופא שיניים.

טכנולוגיות חדשניות נוספות הם בתחום ההרדמה, כאשר המטרה היא להשתמש בכמה שפחות חומר הרדמה ובכך להקטין את תחושת הכבדות בפה. חשוב גם לבדוק אם אותו רופא שיניים שלנו משתמש בכלים חד פעמיים ככל שניתן ובמים שעוברים ניקוי. שימוש באולטרה סאונד הוא דוגמא נוספת לחידוש המאפשר ביצוע כירורגיה עדינה ללא כאבים.

תשומת לב מיוחדת יש לתת לטיפולים שעוברים ילדים, במיוחד אם מדובר על טיפול ראשון. לילדים יש נטייה לפחד מרופאים בכלל, כמו כן רופא שיניים בפרט. המכשירים הגדולים והקטנים נראים להם מפחידים והם לא יודעים למה לצפות. כדי להקטין את הטראומה, כדאי להכין את הילד נפשית למה שהוא הולך לעבור, ואולי אף לקחת אותו להכיר את אותו רופא שיניים לפני הטיפול. חשוב שרופא השיניים והילד יסתדרו ביניהם, זה יכול להקטין משמעותית את הפחדים של הילד.

בתחום רפואת השיניים יש מגוון רחב של מומחים, וכמו בכל תחום אחר, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. היות ומדובר כאן בבריאות שלנו ובבריאות הילדים שלנו, חשוב לוודא שהאדם שבידיו אנו מפקידים את השיניים שלנו, ידע לעשות את העבודה הטובה ביותר. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לקבל המלצה מחברים, אך לא פחות חשוב לבדוק את הוותק, והתארים שיש לאותו רופא שיניים הפוטנציאלי שלנו, ואילו תפקידים מילא בעבר, בדיקות אלו יכולות לתת לנו תחושת ביטחון שהשיניים שלנו בידיים טובות.

לרופא שיניים יש פונקציה שהיא לא רק רפואית אלא גם אסתטית. כולנו רוצים "חיוך מליון דולר" כך למשל הלבנת שיניים וישור שיניים. האסתטיקה חשובה לא פחות מהבריאות ולכן חשוב לוודא שהמומחה שבחרנו עבר ישור השיניים של הילד ישיג את התוצאות הטובות ביותר.

יאיר שני, מרפאת שיניים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב