דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבלני בנייה- כל סוגי הקבלנים בפרויקט בנייה 

מאת    [ 02/09/2010 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 4496 פעמים ]

הרמת פרויקט בנייה דורש לא מעט "מפיקים". קבלני בניין מסויימים עובדים הלכה למעשה כקבלני על, היינו "המפיקים הראשיים" של הפרוייקט הגדול הכרוך בהקמת כל בניין, ואילו קבלני בניין מתמחים בחלקים קטנים יותר של תהליך הבניה, החל מקבלני השלד וכלה בקבלני גימור ועיצוב פנים.

 מקוצר היריעה נתייחס בשורות הבאות בעיקר לעבודות ההקמה הבסיסיות (יסודות, קרקע, שלד ותשתיות), היות ועבודות אלה משותפות לכל סוגי הבתים (משותפים ווילות כאחד).

קבלני בניין- עבודות הכנה ויסודות

עבודות ההכנה והיסודות של בתים נעשים בדרך כלל על ידי קבלני בניין יחודיים, קבלני יסודות בעגה המקצועית. בדרך כלל יש צורך בציוד חפירה מתקדם וצוות טכני מיומן בחלקו, ומסיבה זו אפילו קבלני בניין שלוקחים על עצמם את כל שאר עבודות הבית בדרך כלל מעבירים את עבודות היסודות במיקור חוץ, היינו קבלני בניין משניים.

צוות העובדים של קבלני בניין-יסודות, מתחלק בדרך כלל לעובדים מיומנים, כלומר מפעילי מיכון כבד, ועובדים "פשוטים", בעיקר בעבודות חפירה, כיוון וניקיון. הפעלת מיכון כבד, החל מטרקטורים ודחפורים וכלה בפטישי אוויר, דורשת הסמכה מטעם התמ"ת ורופא תעסוקתי, ואף שבדיקת האישורים היא בתחום האחריות של קבלני בניין, מומלץ במידת האפשר לוודא את העניין גם מצידכם.

קבלני בניין- עבודות שלד

בשעה טובה ומוצלחת ישרתם את הקרקע כראוי והיסודות נחפרו כפי שפורט בתוכנית. מומלץ בשלב זה לבצע בדיקה משותפת בה ישתתפו קבלני בניין בעלי נגיעה לעבודה, האדריכל, המהנדס והמודד שהשתתפו בתכנון הנכס, ויאשרו פה אחד את איכות העבודה, שכן בעיות בשלב ישור הקרקע והיסודות יעכבו ועלולים גם לסכן את איכות העבודה של קבלני בניין בשלבים מאוחרים יותר.

מכאן ואילך מתחילה הממלכה של קבלני בניין- שלד, השלב הארוך, היקר והמשמעותי ביותר בכל פרוייקט בניה. למעשה קבלני שלד אחראים כמעט לכל פן בבניין, החל מהקירות החיצוניים והפנימיים, גרמי מדרגות, הכנה לתשתיות, ואפילו גימור חיצוני ובמקרים רבים אף גימור פנימי ראשוני.

לצורך זה קבלני בניין חייבים להרכיב צוות מגוון מאוד: החל מפועלי בניין פשוטים (שכמותם מתמעטת עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום), וכלה במעל ל30 בעלי מלאכה שונים, ביניהם מפעילי מיכון כבד (משאיות בטון, משאבות בטון...), מומחי יציקה, סיידים, מומחי בטון ועוד.

קבלני בניין- תשתיות

אמנם מדובר בשלב מאוחר יחסית בתהליכי הבניה, ממש רגע לפני שמתחילים בתהליכי הגימור הסופי, קבלני בניין תשתיות משפיעים במידה שלא תאמן על איכות החיים שלנו בבית. ההבדל בין צנרת איכותית לחומרים ואיכות עבודה שניים במעלה יתבטא בכמות עוגמת הנפש וההוצאות על אינסטלטורים בעתיד, והדבר נכון גם לרשת החשמל (מה גם שבמקרה זה מדובר גם בשיקולים בטיחותיים).

במקרה הזה, יש צורך לפחות בשלושה בעלי מקצוע, וחשוב מאוד לוודא כי מדובר אכן בבעלי מקצוע מומחים בנושא: מומחה אינסטלציה, מומחה חשמל (חייב להיות חשמלאי מוסמך לפחות), ומומחה תקשורת, תחום שלא מקבל מספיק תשומת לב מצידם של קבלני בניין רבים וחבל (חשוב מאוד בייחוד אם אתם שוקלים "לשפצר" את הבית בעתיד או להכניס אלמנטים של בית חכם).

המאמר מוגש על ידי אינדקס בנייה הגדול בישראל, בו תוכלו למצוא אינדקס קבלני בניין , להפנות אליהם שאלות מקצועיות, לקרוא מאמרים בתחום ועוד.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב