דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקנת מעלית - כל מה שצריך לדעת על התקנת מעלית לנכים 

מאת    [ 02/09/2010 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 5209 פעמים ]

התקנת מעליות היא השקעה פופולארית יחסית אפילו בבתים וותיקים, בין השאר בגלל השיקול הכלכלי: התקנת מעליות מעלה במידה רבה את ערך הדירה. עם זאת, בשורות הבאות ברצוני להתמקד בסוג מסויים מאוד של התקנת מעליות, שלא רק משפר איכות חיים ואף עלול להעלות את ערך הנכס, אלא גם מועגן במידה רבה בחוק: התקנת מעליות לנכים.

התקנת מעליות לנכים- היבט חוקי

על פי חוק, כל מוסד ציבורי המיועד למתן שירותים לכלל הציבור, חייב להיות נגיש בצורה מלאה לנכים. בנוסף, על פי חוק איסור האפליה, אסור ליצור מצב בו עובדים מסויימים מוגבלים בניידותם ביחס לאחרים, או להמנע מקבלת עובדים כאלה לעבודה מלכתחילה, לכן הלכה למעשה לפחות חברות גדולות צריכות להיות נגישות במידה רבה לנכים.

באף אחד מן המקומות הללו בחוק לא צויינה התקנת מעליות לנכים באופן מפורש, היות וקיימים פתרונות אחרים להנגשה (כבש לדוגמא), אולם בפועל במקרים רבים התקנת מעליות לנכים היא הדרך הנוחה ביותר (וגם המשתלמת ביותר כלכלית) לקיים את הוראות החוק.

בבתים פרטיים כאמור אין הכרח חוקי לבצע התקנת מעליות לנכים, אולם מדובר בהחלט בהשקעה כלכלית משתלמת ברוב המקרים: מחיר ההתקנה יוחזר במלואו על ידי העליה בביקוש כפי שמתבטא בהנגשת הנכס לאוכלוסיית קונים פוטנציאליים רחבה יותר.

התקנת מעליות לנכים- איך זה עובד?

למעשה התקנת מעליות לנכים אמורה, לפחות בצורה האידיאלית, להתגבר בצורה טובה על מכשולים אורגאניים של המבנה ללא פגיעה במרחב העיצובי הפנימי. מעלית נכים טובה מתאפיינת בקלות התקנה (שגם חוסכת בעלויות התקנת מעליות), בטיחות ונוחות בשימוש, ותצורה אסטטית וקומפקטית.

הפתרון המקובל ביותר שעונה ברוב המקרים בצורה האופטימאלית על הדרישות שהיצבנו לעיל היא פלטפורמה הנעה על גבי מסילה צדדי יחידה. למעשה מדובר במשטח פלדה מתקפל בשטח של כ2מ"ר, מספיק בדיוק להכלת רוב סוגי כסאות הגלגלים ואמצעי ההנעה (קולנועית, כיסא גלגלים חשמלי וכו') יחד עם מלווה אחד.

המשטח נתלה מצידו האחד על מסילה משונצת, שגם משמשת חלק ממנגנון ההנעה. כאמור מדובר בפיתרון הפופולארי ביותר בהתקנת מעליות לנכים, בוודאי כאשר מדובר על התקנת מעליות אחרי שהמבנה הושלם.

המסילה היחידה דורשת פחות עבודות התקנה, ועיקרון הפעולה הנשען על נקודת חיבור יחידה לקיר ופלטפורמה מתקפלת מאפשר חיסכון אדיר בנפח כאשר המעלית לא פועלת (הפלטפורמה מתקפתלת הצידה, ולכן למעשה המעלית לא תופסת הרבה יותר מקום ממעקה ממוצע). הפתרון גם זול יחסית מבחינה כלכלית: כ5000 ש"ח עבור החומרים, וכן בין 1500-2000 ש"ח עבור עבודות ההתקנה (בהנתן הספקת חשמל בקרבת מקום).

החיסרון של התקנת מעלית לנכים

החיסרון העיקרי של הפתרון הזה של התקנת מעליות נכים נעוץ בדרישות הקדם: מעלית חד מסילתית דורשת שלפחות אחת מדפנות גרם המדרגות תהיה בנויה מקיר תומך (קירות פנימיים לא יחזיקו את מלא המשקל של המעלית). כמו כן דרושה אספקת חשמל נפרדת למעלית, שעלולה לדרוש חציבה בקיר (מייקר את עלות ההתקנה בכ1000 שקלים).

המאמר מוגש על ידי מדריך מעליות הגדול בישראל, בו ניתן למצוא אינדקס חברות מעליות, שאלות ותשובות בתחום, מאמרים מקצועיים ועוד


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב