דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ה-Oyster של שעוני רולקס - הבסיס לקפיצות הדרך בתחום שעוני היד 

מאת    [ 02/09/2010 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 3677 פעמים ]

ה-Oyster של שעוני רולקס – הבסיס לקפיצות הדרך בתחום שעוני היד
ב-1926 רולקס המציאה לראשונה את שיטת ה-Oyster (צדפה) להגנה על שעונים ויצרה את המכסה הראשון בעולם העמיד לחדירת מים ואבק. המצאת ה-Oyster התאפשרה הודות ליצירת מערכת הכוללת מכסה אחורי, חוגה וכתר שעון הניתנים להברגה, ויוצרים בנוסף גם את ההגנה האופטימלית על תנועת השעון.
ה-Oyster שנוצר ב-1926, הפך לאב הטיפוס של המבנה בו נוצרים שעוני רולקס, ואחריו נוצרו לא פחות מ-170 דגמים בסיסיים של Oyster המגיעים במגוון רחב של צירופים ואפשרויות.
טכנולוגית ה-Oyster תרמה לבניית המותג של שעוני רולקס כשעונים אמינים, המשלבים בין טכנולוגיה עילית לעיצוב קלאסי ונקי, ומהווים כיום סמל לסגנון חיים יוקרתי. האמינות של מכסה ה-Oyster העניקה לשעוני רולקס את המוניטין של השעונים הטובים בעולם, והיותם שעונים המתאימים לכל תקופה ולכל סגנון, הפכו אותם מ"עוד שעון" לשעון שהוא השקעה לעתיד.

ארבעת העקרונות של שעוני רולקס
לאורך כל שלבי התפתחותו, ה-Oyster מתבסס על 4 עקרונות חשובים: דיוק, עמידות למים, אנרגיה נצחית, ואמינות. שעוני רולקס מתאפיינים בביצועים כרונומטרים מעולים בזכות איכותו של מנגנון השעון. כיסוי ה-Oyster מונע את חדירתם של גורמים העלולים לחבל במנגנון התנועה של השעון כגון מים ואבק, ועל כן הוא מאפשר לשעון לפעול בבטחה גם בתנאי סביבה שונים. הרוטור הנצחי מעניק לשעון אספקת אנרגיה שאינה נגמרת, והחומרים מהם עשויים שעוני רולקס, הכוללים חומרים עמידים ואציליים, שומרים על איכותם של השעונים גם בחלוף השנים ובתנאי הסביבה של כל מקום בעולם.
מאז ועד היום ה-Oyster הינו חלק מרכזי באופן בו בנויים שעוני רולקס, וצורתו המאפיינת הופכת אותו גם לאחד הדרכים הקלות ביותר לזיהוי שעונים אלו. ה-Oyster הנוכחי המיושם בדגמי השעונים מהשנים האחרונות, הוא תוצר של שיפורים טכנולוגיים וידע מצטבר בקרב מעבדות רולקס, בשילוב עם עיצוב שהלך והתעדן במהלך השנים.

שעוני רולקס – שעונים פורצי דרך
בשנת 1931, רולקס המציאה את מנגנון הרוטור המתכוונן מעצמו, העונה לשם Perpetual (נצחי), ומהווה את היסוד לכל השעונים המודרניים המתכוונים מעצמם. 14 שנים אח"כ, שעון ה- Oyster Perpetual DateJust היה לשעון היד הראשון המציג את התאריך כחלק מתצוגת השעון, וב-1956 ה- Oyster Perpetual DayDate היה לשעון היד הראשון שהציג את היום בשבוע בנוסף להצגת התאריך.
בשנות ה-50, הודות להתמחותה של רולקס בדיוק כרונומטרי ובעמידות למים, החברה החלה לפתח ליין שעוני רולקס מקצועיים, המספקים פונקציות נוספת לצד ציון השעה. שעונים אלו תוכננו במיוחד עבור צוללנים, טייסים, מטפסי הרים וחוקרי ארצות. מאז, נוספו לקולקצית שעוני רולקס שעונים נוספים כגון ה-Explorer, ה-Submariner, ה-Turn-O-Graph, ה-GMT Master, ה-Milgauss ואולי דגם השעונים המזוהה ביותר עם רולקס, ה-Cosmograph Daytona.
שעונים אלו שינו את פני עולם השעונים וקרבו אותו למה שמוכר לנו כיום. בזכות אמינותם, דיוקם, עמידותם והיותם פורצי דרך , שעוני רולקס היו למשאת נפשם של אנשים משפיעים בכל רחבי העולם, מצב הנמשך עד לימים אלו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב