דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך מסגרים 

מאת    [ 01/09/2010 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 3566 פעמים ]

בעוד עבודות עיצוב אחרות לבית, כמו נגרות, צבעות וכדומה, ניתן בהחלט לנסות ולבצע בצורה עצמאית, הרי שעבודתם של מסגרים דורשת לרוב ציוד מיוחד וידע מקצועי גבוהה, ולכן אפילו בעלי "ידי הזהב" שביננו יאלצו לשכור מסגרים מקצועיים.

להלן נפרט כמה עובדות חשובות על מסגרים, בייחוד מסגרים פרטיים ומקוריים שזכו לאחרונה לכינוי "מסגריות בוטיק", מה היתרונות שלהם כאשר הדבר נוגע לעיצוב סורגים, ועוד.

מסגרים פרטיים או חברות ביצור המוני?

אף שאמרנו כי מסגרים עושים שימוש בציוד מקצועי ויקר, אין פירוש הדבר כי יצור סורגים ושאר מוצרי מתכת הינו מונופול של תעשיות ענק. אכן, עיבוד מתכת מאסיבי, קרי עבודות יציקה, גלוון חלקים גדולים, ולמעשה כל יצור רב היקף דורש ציוד טכני וכוח אדם מעל ומעבר למצוי בידיהם של מסגרים פרטיים. אולם יש להבדיל בין יצור חומרי הגלם, במקרה הזה סורגים, מסגרות, מסילות וכו', לבין יצירת סורגים בביתכם בפועל.

מסגרים באופן כללי (למעט מתי מעט המייצרים בשיטות מסורתיות בכוחות עצמם) יעשו שימוש כלשהו ב"כוח האש" של חברות יציקה גדולות, כמו "אלון מתכת" ואחרות, אך אין פירוש הדבר כי איכות עבודת מסגרים אלה זהה לאיכות המתקינים של חברות סורגים ביצור המוני.

מסגרים פרטיים משמשים למעשה בראש ובראשונה כמעצבים או יועצים, ורק אחר כך כבעלי מקצוע. כפי שחזרנו והזכרנו לעיל, עבודות מתכת דורשות ידע מיוחד, וגם כאשר עושים "מיקור חוץ" לאותן עבודות, קרי מזמינים סורגים לפי דוגמא מחברות עיבוד מתכות, גם במקרה זה יש צורך בידע מקצועי רב. מסגרים מנוסים יודעים אילו רעיונות ניתן לביצוע ואילו בלתי אפשריים או בלתי יעילים.

עיצוב סורגים

התאמת סורגים לכל מרחב עיצובי, כפי שיעידו מעצבי פנים ואדריכלים כאחד, הוא אתגר לא פשוט: יש להתאים דרישות פרקטיות מסויימות (לדוגמא: הסורגים צריכים להיות צפופים מספיק וחזקים) עם דרישות עיצוביות, ומעל לכל, להמנע מתחושת "בית הסוהר" שמיגון מעין זה יכול להעניק. מסגרים מקצועיים לא רק יגידו לכם מה אפשרי ויעיל, אלא ישתמשו בידע שוק והנחות סיטונאיות כדי לנסות ולקמץ בעלויות הביצוע של הרעיון.

נקווה כי השתכנענו לגבי היעילות של מסגרים בשלבי התכנון של סורגים, אולם לא די בכך. מסגרים מומחים ייעלו במידה ניכרת את תהליכי ההרכבה והבניה בפועל. כאמור לעיל, יצור חומרי הגלם, היינו הסורגים וחלקי המתכת האחרים, נעשה בדרך כלל על ידי חברות יציקה גדולות. עם זאת, קיימים מסגרים המבצעים עבודות ריקוע ואפילו עבודות יציקה בהיקף מוגבל בכוחות עצמם.

מדובר בסורגים יקרים הרבה יותר (החל מ5-10 אלף ש"ח לסורג) אך עם אפשרויות עיצוביות למעשה בלתי מוגבלות. מסגרים רבים מציעים שירותי צביעה ואפילו גילוון (עיבוד הצבע בחום ליתר עמידות) ליצירת תבניות מקוריות שלא נכללות בקטלוגים של יצרניות הסורגים הגדולות.

לבסוף, מסגרים מומחים יעשו בדרך כלל עבודה הרבה יותר טובה בהתקנת הסורגים, הן מן הבחינה הבטיחותית (בכל זאת, מדובר בפריט הגנה על יושבי הבית, שחייב לעמוד בתקנים מחמירים של עמידות וחוזק) ובמיוחד מן הבחינה האסטטית.

 

המאמר מוגש על ידי מדריך סורגים בישראל, בו תוכלו למצוא אינדקס חברות סורגים ומסגרים, לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום ועוד.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב