דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקנת דלתות- המדריך השלם 

מאת    [ 01/09/2010 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 11302 פעמים ]

התקנת דלתות חדלה להיות משהו חד פעמי, בעת בניית הבניין בלבד, ולמעשה התקנת דלתות פנים ואפילו התקנת דלתות כניסה מחדש היא עניין שגור בכל שיפוץ נרחב של הבית. בשורות הבאות נציין מדוע בפועל התקנת דלתות אכן מוצדקת בתדירות "גבוהה" שכזו, מהם העיצובים האפשריים ואיך הם משפיעים על התקנת דלתות, וכמובן, מעט מן המחירים של התקנת דלתות.

התקנת דלתות- חשיבות החלקים

דלתות, כידוע, הם מן החלקים הנעים המשמעותיים בכל בית, וכפי שקוראי שורות אלה יודעים, תנועה פירושה חיכוך ובלאי. מהסיבה הזו וודאי שמתם לב כי עם השנים הדלתו חדלו לנוע ללא קול, לא נסגרות בטריקה, ולעיתים אפילו לא נסגרות כראוי כלל.

שני המנגנונים העיקריים שחשופים לפגיעה בדלת הם מנגנון המנעול ומנגנון הצירים, ובמקרה זה אין כמובן הכרח לבצע התקנת דלתות מלאה מחדש. עם זאת, גם הצורה של הדלת נשחקת, ואם אין עדיין שחיקה אסטטית ניכרת לעין, יכולה להווצר "שחיקה רעיונית"- הדלת לא מתאימה עוד לסגנון החדש שבחרתם לביתכם.

כיוון שעלות התקנת דלתות, כ2000-4000 שקלים עבור התקנת דלתות פנים ו10000 שקלים ומעלה עבור התקנת דלתות חיצוניות, נמוכה יחסית לעלות השיפוץ הכולל, יותר ויותר משפצים כוללים כאמור התקנת דלתות בתוכניות ה"מייק אובר" של ביתם.

התקנת דלתות- כמה תעלה ההתקנה עצמה, השירות?

התקנת דלתות מתחילה כמובן מבחירת עיצוב הדלת. דלתות פנים ניתן כידוע להזמין בעיצוב אישי מנגרים המתמחים בנושא, אולם חלקנו אולי נופתע מכמות האפשרויות העיצוביות גם עבור דלתות חוץ, שמטבע הדברים חייבות להיות ממוגנות יותר (בדרך כלל עם שלדת פלדה.

במידה ומדובר בשיפוץ קל, ללא עבודות שלד, חשוב להתאים את המימדים של הדלתות למימדי הפתחים הקיימים (אם כי קיימים כמה וכמה פתרונות ביניים, כמו שתילת מסגרת משוריינת, אם כי הם מועדפים פחות מבחינה כלכלית (הוספה של 5-10 אלף לעלות ההתקנה) ואסטטית בדרך כלל). בכל מקרה חשוב לזכור כי קיים טווח של עד 5 ס"מ (!) מרחב טעות במדידות, ולכן אל חשש.

עלות ההתקנה תלויה בעיקר בשאלה האם יש צורך להחליף את המסגרת (דורש עבודה רבה) או להתקין את הדלת עצמה. התקנת הדלת עצמה, היינו התקנת הצירים, קדיחת הפירים עבור הבריחים, וכיול הדלת למצב תנועה אופטימאלי, עולה כמה מאות שקלים בודדים, ובמקרים רבים כלולה בעלות ההובלה (500 ש"ח לערך), שבעצמה יכולה להכלל (במיוחד כאשר מזמינים מנגרים בהזמנה אישית) בעלות העבודה כולה.

עבודות החלפת והתאמת מסגרת תעלה הרבה יותר, בין 1500-5000 שקלים, כאשר החומרים יעלו בעצמם בין 2000-5000 שקלים.

התקנת דלתות מעוצבות לא חייבת לערב בכל המקרים החלפת דלתות. מסגרים רבים, ולאחרונה גם חברות יצור הדלתות הגדולות, מציעות שירותי "שיפוץ" לדלת. מדובר במגוון כמעט אינסופי של הדבקות כיסויים, צביעות, ואפילו גילוון (לדלתות פלדה), שיעניקו לדלת שלכם מראה חדש בתקציב נמוך בהרבה. מחיר העבודה, כולל הובלה למפעל וממנו, מתחיל מ1000 שקלים בלבד.

המאמר מוגש על ידי פורטל דלתות הגדול בישראל, בו ניתן למצוא אינדקס של חברות למכירה והתקנת דלתות, לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום ועוד.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב