דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרום וצפון איטליה 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 699   [ נצפה 7582 פעמים ]

צפון ודרום איטליה

 

תחשבו על מדינה בה תוכלו לרחוץ במימי הים התיכון, לשכשך רגליים באגמים פסטורליים, לגלוש במורדות האלפים, ליהנות ממטבח ים תיכוני עשיר ולעשות שופינג מטורף. נשמע לא הגיוני? אז תתחילו לחשוב על איטליה. צפון איטליה ברוכת האגמים, העיירות ציוריות ואתרי הסקי או דרום איטליה בעלת הניחוח הים תיכוני, סיפורי מאפיה מסמרי שיער ו...הפיצה.

 

צפון איטליה- ממילאנו ועד האלפים

 

תבקרו בבירת האופנה הבלתי מעורערת, הרי היא מילאנו. מילאנו היא ביתם של כמה ממעצבי העל הגדולים ביותר בעולם והשופינג בה הוא חוויה על חושית. מילאנו נמצאת במחוז לומברדיה ונחשבת לבירת איטליה הצפונית.

 

במילאנו נמצא שדה התעופה מילאנו מלפנסה, שדה התעופה המרכזי של צפון איטליה, שם מומלץ מאוד לשכור רכב ולהמשיך לכיוון ורונה במערב וונציה במזרח כמובן. אל תשכחו את האגמים הנפלאים ואת רכסי הרי הדולומיטים והאלפים.

 

אגם גרדה- כי מיליון אירופאים לא טועים

 

זהו האגם הגדול ביותר באיטליה וכנראה גם המפורסם שבהם. הוא נמצא קרוב יחסית לערים המרכזיות, מה שמקל מאוד את ההגעה אליו. מסביב לאגם תמצאו עיירות ציוריות המספקות שירותי נופש מלאים לתייר.

 

העיירות המרכזיות סביב אגם גרדה הן סירמיונה, דסנזנו, סאלו, ברדולינו ועוד. מרחק האגם מ-ורונה הוא כ-30 ק"מ, מהעיר ונציה 140 ק"מ, ממילאנו 150 ק"מ, ולהרי הדולומיטים, מקנה אפשרויות רבות ומגוונות לטיול.

 

אגם קומו- צפון איטליה למרגלות האלפים

 

קומו הוא האגם השלישי בגודלו באגמי צפון איטליה והדרמטי שבהם, במיוחד מבחינה וויזואלית. האגם מוקף בכפרים ציוריים ובנמלים קטנים, כשברקע פסגותיהם הגבוהות המשתפלות של הרי האלפים. אגם קומו שוכן כולו באזור לומברדיה ומיקומו אידיאלי לחופשה נפלאה. סביב האגם פזורים כפרים המספקים שירותי נופש מלאים. קירבתו של האגם למילאנו ולברגמו מקנה אפשרויות רבות לטיולים ולנופש צפון איטלקי משובח.

 

דרום איטליה- לא מה שחשבתם

 

דרום איטליה שונה מאוד מאזור צפון איטליה. יש שטוענים שהדרום הוא האותנטי יותר, העממי ושבעצם זוהי איטליה האמיתית. בירת הדרום היא נאפולי ויש הטוענים שזוהי העיר היפה ביותר באירופה. אחרים יטענו שהיא בעיקר עיר מסובכת להתמצאות, אך הכל שאלה של טעם. הנמל של נאפולי מקשר בין דרום איטליה לסיציליה, לסרדיניה ולאיים האיאוליים.

 

נאפולי- ים, שמש, מאפיה

 

נאפולי היא אחד הערים המרתקות באיטליה. שווה להגיע לנאפולי ולו רק בכדי לטעום את הפיצה הנפוליטנית המפורסמת. נאפולי היא עיר ססגונית, מלאה בהתרחשויות בעלת חוקי תחבורה ותנועה משלה וגם הרבה ואקשן. הרחובות הצרים עם כביסה התלויה וילדים המשחקים כדורגל ברחובות, מקנה לה את הפסטורליות של עיר ים תיכונית במיטבה.

 

נאפולי וכדורגל שווה מראדונה

 

נאפולי היא גם ביתו האיטלקי של אחד מכוכבי הכדורגל הגדולים של כל הזמנים, דייגו ארמאנדו מראדונה הארגנטיני בכבודו ובעצמו, שבילה את השנים היפות שלו בכדורגל האירופי בעיר הדרומית. מראדונה השאיר עד היום את חותמו בעיר ואנשי דרום איטליה ממשיכים להיזכר בגאווה ובערגה באותן שנים.

 

איטליה כל כך שונה ממחוז למחוז ומאזור לאזור. כל עוד לא ביקרתם בכולה, לא תבינו את איטליה האמיתית כפי שהיא: גדולה, מרתקת, יפהפייה ומאוד מאוד מגוונת. מצד אחד צפון איטליה המלוטשת, הכפרית והירוקה, עם עיירות הסקי והערים הגדולות. ומצד שני דרום איטליה התוססת והצבעונית, מדינה עם חוקים משלה. מה שבטוח הוא שבשני האזורים תיהנו כמו שלא נהניתם מעולם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב