דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקצועיות בשיווק באינטרנט - צ'ק ליסט למשווק המתחיל 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 735   [ נצפה 3057 פעמים ]

המושג "שיווק אינטרנטי" הוא כזה שלא חומק מהאוזן בשנים האחרונים. הבאז והביקוש למקצוע הזה "משווק אינטרנטי" הוא אדיר ובמיוחד בזמן האחרון. אך בגלל שהמושג מתפרס להרבה מאוד תתי קטגוריות ואף אחד לא יכול להיות מומחה להכל. אתה יכול למצוא את עצמך מתמחה באחד מהתחומים השונים של שיווק באינטרנט, אבל הכי הרבה מקבל דעה כוללת על שאר התחומים.

בפיסת התוכן הזאת אני אעשה כמיטב יכולתי לענות על רוב השאלות שבטח יש לכם על העניין על מנת שתוכלו להבין מה בדיוק אתם מקבלים תחת התווית העצומה הזאת.  

בניית אתר
החלק הראשוני ביותר בכל אסטרטגיית השיווק באינטרנט הוא הקמת אתר. חייבים אתר אינטרנט ייצוגי בכדי שיהיה לכם ייצוג באינטרנט, וכשניגשים למשימה הזאת יש כמה גורמים שחייבים לקחת בחשבון. הוא צריך להיות אלגנטי, מעוצב ולהכיל את התוכן שקהל היעד שלכם מחפש. 

וכשאני אומר טוב, אני מתכוון לטוב לקהל היעד הספציפי למה שאתם מנסים לקדם. דבר זה תקף לכל אספקט בנושא השיווק באינטרנט - מה שטוב לך לא תמיד יהיה טוב למי שאתה מנסה למכור לו. אין טוב ורע, מה שטוב לחובבי ספורט, לאודווקא נכון לכלכלנים ואנשי שיווק.

 אז חשוב לפני שנוקטים את הצעד הזה לבצע ניתוח שוק וקהל יעד רציני בשביל להבין למי בדיוק האתר מדבר ואת מי הוא מנסה לשכנע.  אחרי שהסקנו מסקנות מהמחקר המעמיק שלנו, אנו צריכים לגשת לעיצוב האתר לפי בדיוק אותן מסקנות. האתר חייב להיות נעים לעין וזורם לגולש. (לדוגמא, אתר משחקים לילדים יהיה מעוצב בצורה מאוד מצועצעת עם צבעים חזקים, בעוד שאתר מקצועי שמנסה למכור מוצר לעורכי דין ומשפטנים יהיה מעוצב בצורה נקייה וטיפוגרפית - כמעט ללא צבעים חזקים בכלל)  

שיווק במנועי חיפוש, SEO

אם משימת הקמת האתר התבצעה בהצלחה וקיבלנו תוצר איכותי, אנחנו במצב טוב. אבל עכשיו אנחנו צריכים את הדבר שהוא כמו אויר לאתרי אינטרנט. תנועה! בלי תנועת גולשים לאתר, לא יהיה אף אחד שיתרשם מהאיכות שלו, אף אחד שיקנה, וככה האתר לאט לאט ימות.

זהו גלגל החיים באינטרנט. והדרך הטובה ביותר (ללא עוררין) להכניס תנועה לאתר, היא דרך קידום אורגני בגוגל.  זוהי חובה לכל משווק אינטרנטי להבין את נבכי מקצוע הקידום אתרים לעומקו ואת משמעותים ולגרום לאתר שלך להיות הרלוונטי ביותר לביטויים הטובים ביותר שאתה יכול להתחרות עליהם.

בפיסת התוכן הקטנה הזאת אני לא אתיימר ללמד אתכם איך לקדם אתרים, בייחוד בגלל שעל הנושא אפשר לכתוב אלפי מאמרים ועדיין לא לסגור את כל הפינות. אבל אני כן אמליץ בחום לחפש מקורות מידע מעניינים בנושא על מנת שתוכלו לבנות את דפי האינטרנט שלכם על הצד הטוב ביותר ותלמדו גם איך להפוך אותם לפופולריים יותר בעיני מנועי החיפוש בעזרת קישורים.  

כתיבת תוכן מתחדש

אתר סטטי הוא מילה אחרת לאתר מת. אני לא מכיר מישהו שאוהב דפי אינטרנט שלא מעדכנים את עצמם ואני בטח לא מכיר מנוע חיפוש כזה. בשביל לא לרצוח את המותג שלכם ובשביל לגרום לגולשים לחזור לאתרכם, תדאגו למלא את האתר בתכנים חדשים ומעניינים על בסיס קבוע.

 אם המקרה פה הוא של אתר תדמיתי ללא הרבה תוכן, אולי פתרון טוב יהיה לפתוח בלוג חיצוני לאתר ולקשר לאתר הבית מתוך הפוסטים. הרבה מאוד משווקים אינטרנטיים מבצעים את הטכניקה הזאת ואפילו משתמשים בסאב דומיין בשביל לאחסן את הבלוג, איך אין שום בעיה גם לפתוח אותו בדומיין חדש.  

פעילות ברשתות חברתיות

שנות הרשתות החברתיות, עידנם בהחלט הגיע והוא לא הלך לשום מקום.. בתקופה האחרונה רשתות חברתיות מוצאות את עצמן פופולריות יותר ויותר, הענף הזה בתוצאה מדהימה, כבר עכשיו פייסבוק הוא האתר השני הכי פופולרי בעולם (אחרי גוגל) ולפי השמועות, גם הראשון בארה"ב!

 בחירה להתעלם מהמצב הזה הוא טיפשי, ובדיוק כמו שאנחנו סומכים על קידום אתרים איכותי שיכניס לנו תנועה איכותית, אפשר לסמוך גם על הרשתות החברתיות המוכרות לנו בתור מקור תנועה איכותי ומאסיבי, זאת במידה שהקמפיין השיווקי שלנו יהיה איכותי, ממוקד ויהווה ערך מוסף לגולשים.  

הטריק הגדול הוא להרחיב את החברים והעוקבים ברשת החברתית לדף המייצג אותי בה ולהרחיב את המעגל עם אנשים שיש להם כמה שיותר פוטנציאל לקנות את המוצר, ואז להשתמש בתכנים, המאמרים, המדריכים וכל דבר אחר שהצלחתם לכתוב בנושא שמקדם את המוצר שלכם ולדחוף אותם בעזרת מעגלי החברים האיכותיים ברשתות החברתיות, זאת דרך אחד שהיא גם יעילה וגם זולה להשיג קצת צומת לב למותג שלך.  

לסיכום, כפי שאמרנו... בשביל להשתמש בשיווק האינטרנטי בצורה הטובה ביותר, חייבים לבצע את כל 4 השלבים שצויינו כאן. עיצוב ובניית אתר אינטרנט, קידום ושיווק בגוגל, יצירת תוכן עדכני, חדש ובעל ערך מוסף לגולש וניהול חשבונות עם נוכחות גבוהה במדיה החברתית.  

מקווה שעזרתי כמה שאפשר, תודה רבה על זמנכם.

רועי בן עמי, פיתוח אינטרנטי ושיווק במנועי חיפוש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב