דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה לא בוגנוויליה 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 10548 פעמים ]

כאשר עלינו להחליט באילו צמחים להשתמש בגינה חדשה, לא תמיד עומדים לרשותנו הכלים הדרושים לבחירה נכונה. בדרך כלל מתחילה הבחירה מכך שראינו את הצמח איפשהו ואנחנו רוצים כזה אצלנו.  כדי שלא ייפול עלי חשד של אינטרסנטיות, אתחיל מההודאה שתכנון גינות איננו המקצוע שלי ורוב המתכננים שזה מקצועם עושים זאת טוב ממני. אני גנן מאז 1970, ועוסק בהקמה של גינות גג.  בגינת גג, כמו גם בגינות קטנות, שגיאות בתכנון הגינה יכולות להיות בעלות השפעה או נזק הרבה יותר גדולים מאשר בגינות קרקע גדולות.  מכאן יובן, כי עדיף למי שמקים גינה – גם אם ברצונו להקימה לבד – להיוועץ במתכנן ולתת למתכנן קווים מנחים לגבי הטעם האישי וההעדפות.

השיקולים שצריכים להנחות אותנו בתכנון הגינה יבואו על פי הסדר הבא:

  1. נוחות ופשטות של הטיפול, גם אם בכוונתנו להעסיק גנן שכיר – מינימום עבודת כיסוח דשא (עליו להיות בגודל מינימאלי), מינימום גיזום (לבחור צמחים שהגודל הטבעי שלהם מתאים למיקומם בגן ללא גיזום עד כמה שאפשר), מינימום מחלות ומזיקים (צמחים עמידים).
  2. חיסכון במים – ניתן לתכנן קולקציה לגינה חסכנית במים כך שתראה למתבונן הממוצע כגינה רגילה.
  3. מראה הגינה – ובכן, אצלנו זה לא בהכרח ייראה כמו ב"גן הנדיב" בזכרון-יעקב, או בגן הבהאיים בחיפה... בגינה שלנו בדרך כלל התנאים אחרים ואין לנו את אותו מרחב, לא את התקציב לעבודה שיש להשקיע ולא את אותן אפשרויות לליווי וניהול מקצועי.  לכן, שם המשחק צריך להיות פשרה: עדיף גן פשוט יותר שייראה כל הזמן במיטבו ומסודר, מאשר גן "מתחכם" אשר ייראה מוזנח אם במקרה לא יקבל טיפול מעולה.

דוגמא לבחירה שגויה לגינת-גג: הבוגנוויליה מיסבט הנהדרת

ממרחק 30 מטר ויותר היא נראית נהדר בגודלה הטבעי, בצבעים החזקים שלה ובמשך הפריחה הארוך. אלא שהבוגנוויליה פורחת בעיקר על קצה של ענפים ('שבטים') מהשנה הקודמת, כלומר אם נגזום אותה באופן קבוע – היא כמעט לא תפרח.  כמו כן, הקוצים האימתניים שלה יכולים לעקור עין של ילד המתרוצץ במרפסת.  אז מה קורה כאשר אין לנו את הלוקסוס של מרחק מהצמח?  אנחנו נאלצים לגזום אותו המון כדי לא להיתקל בקוצים, ואז אין ענפים של שנה קודמת וכמעט אין פריחה, והלכה ההנאה מהמראה שהיה כל כך יפה במקום שראינו אותו. יתרה מכך, בגינות קטנות בהן המרחק מהצמח קטן, העין בכל מקרה מסוגלת לקלוט רק את השליש התחתון של הצמח...

המסקנה היא, שאם הגינה שלנו קטנה, כדאי לוותר על הבוגנוויליה הנפלאה (וייתכן שעל צמחים גדולים נוספים..) ואולי לשים במקום איזה מטפס פרחוני.

רב נוי: לחיות בעיר ולהרגיש במושב! הקמה של גגות ירוקים וגינות במרפסת באמצעות תשתית מצע דק שמגנה על האיטום מפני חדירת מים ונזקי שורשים. המערכת של רב נוי קלת משקל כך שאינה גורמת לעומס על יסודות המבנה וניתן ליצור באמצעותה גינה אמיתית - ממש כמו גינת קרקע!. רב נוי מעניקה ללקוחותיה ליווי וייעוץ מקצועי לאורך כל הדרך: משלב תכנון המבנה, בדיקת תשתיות האיטום ועד לפיתוח הנוף ובחירת הצמחייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב