דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרויקט פינוי בינוי בתל אביב 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 5532 פעמים ]

פרויקט פינוי בינוי בתל אביב

 

מהו פינוי בינוי?

 

פינוי בינוי הוא הגדרה לעסקה אשר במסגרתה מפונות שכונות מגורים ישנות לטובת בנייה של שכונה חדשה על אותה קרקע. בעסקה זו, מקבלים הדיירים במקום דירתם הישנה דירה חדשה בשכונה מודרנית, עם תשתית סביבתית חדשה ומפותחת. הדירה שתתקבל במסגרת פרויקט פינוי בינוי, גדולה ומרווחת יותר מן הקודמת.

 

פינוי בינוי דורש ייעוץ משפטי

 

בחינת גודל הדירה החדשה המתקבלת במהלך פינוי ובינוי נקבעת במשא ומתן עם הקבלן. מן הסתם, מפעיל הקבלן את שיקולי הכדאיות הכלכליים האישיים שלו ולשם כך, מאוד מומלץ לקבל יעוץ משפטי במשרד עורכי דין המתמחה ומתמקצע בתחום.

 

ליווי משפטי מקצועי יבחן לפרטי פרטים את ההסכם אותו מציע יזם זה או אחר. יעוץ כזה יבדוק ויבחן את ההסכם, יוודא כי הזכויות הקנייניות של הדיירים שמורות היטב וכי הדיירים יקבלו את המיטב עבור עסקת פינוי בינוי שיתבצע לדירתם.

 

הליך אישור של פרויקט הפינוי והבינוי

 

חוק פינוי בינוי קובע כי לצורך אישור פרויקט כזה די ברוב מיוחס מבין בעלי הדירות, על מנת לקבל החלטה לביצוע המהלך. בעל דירה אשר מסרב סירוב בלתי סביר להעביר את זכויותיו לשם ביצוע העסקה, או מתנה את הסכמתו בתנאים בלתי סבירים, נחשב כאחראי בנזיקין כלפי שאר בעלי הדירות.

 

סירוב סביר יהיה כאשר נמצא כי אין כדאיות כלכלית לביצוע עסקת פינוי בינוי במקום, או כאשר לא הוצע לבעל הדירה המסרב דירה חלופית הולמת למשך תקופת הקמת הבניין מחדש. גם נסיבות אישיות מיוחדות או היעדר בטוחות הולמות ייחשבו כסירוב סביר.

 

המדדים שיש לבחון במהלך פינוי ובינוי

 

יש לערוך מספר רב של בדיקות בעת החלטה על ביצוע פינוי ובינוי. אחרי הכל, מדובר בהחלטה כבדת משקל. לצורך כך, יש לבדוק את מערך היחסים בין הדיירים המפונים מדירותיהם לבין היזם המטפל בנושא.

 

בנוסף, יש לערוך בדיקה מקיפה לגבי הליווי הבנקאי שניתן ליזם לצורך הקמת הפרויקט ולוודא מיהו הבנק המלווה לפרויקט והאם הכסף אכן נכנס לחשבון נאמנות, שנפתח לטובת פינוי בינוי בבניין שלכם.

 

פינוי ובינוי הוא הטרנד העכשווי

 

היום זו כבר מגמה ודרך חיים. לא עוד מגורים בבתים ישנים, צפופים ומוזנחים, אלא מגמה הולכת וגוברת של יצירת בתים גדולים ומרווחים יותר, בעלי חזות מודרנית מרשימה ועיצוב ויזואלי. פינוי בינוי בקריית אונו, תל אביב או כל מקום אחר הוא המחשבה הרווחת.

 

כך תהיה לדיירים תחושה כי הם מתגוררים במקום נעים יותר. קיים כאן אלמנט חשוב ומרכזי נוסף והוא השבחת ערך הדירה. באם הדיירים יחפצו להשכיר או למכור את דירתם הם יוכלו לעשות זאת ברווח כלכלי רב יותר ובתשואה מרשימה, מיוחד יחסית למה שהיו מקבלים אם היו מוכרים את הדירה לפני פרויקט פינוי בינוי שנעשה אצלם.

 

עו"ד מקצועי ואמין: מומלץ מאוד במהלך פינוי בינוי

 

כפי שאמרנו, מדובר בפרויקט אשר יש לתכנן ולבדוק מראש לפרטי פרטים. רק עורך דין אמין, מקצועי ובעל מומחיות והתמקצעות בתחום, יוכל להבטיח וללוות כל פרט. רק משרד עורכי דין מומחה יוכל לבדוק את החוזה בינך ובין היזם וגם בינך לבין הבנק המטפל בנושא ולהיות מעורה בכל הפרטים של חוק פינוי בינוי.

 

עורך דין טוב יוכל להבטיח ולבדוק את אמינות היזם, את הכדאיות הכלכלית ואת הרווח הנלווה ולוודא כי כל ההליך הכספי מתבצע בצורה תקינה. בקרה ראויה של עורך דין טוב תשלים עסקת פינוי בינוי בצורה הטובה ביותר.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב