דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - איזה צורת דיאלוג אופיינית לכם? 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 789   [ נצפה 2430 פעמים ]

בחנו את עצמכם - איזה צורת דיאלוג אופיינית לכם? / מאת יואב ברנזון

 

 

דיאלוג מטיף, גוער ומתנשא

 

דיאלוג מטיף, גוער ומתנשא נובע מעמדה של שתלטנות, כוחנות ורצון להכתיב לצד השני מה עליו לחשוב, כיצד עליו להתנהג ומה עליו לעשות כדי לרצות אותכם. למשל, "אתה לא בסדר..." או "אתה חייב...".

 

הבעיה המרכזית בדיאלוג מטיף היא שבדרך כלל הוא יוצר התנגדויות אצל הצד השני. הצד השני מרגיש מושפל על ידיכם, הוא מתגונן, לעיתים אף תוקף ומבקר אותכם בחזרה - והתוצאות בדרך כלל לובשות צורה של עימות ולא של תקשורת.

 

  

 

דיאלוג מבוהל, מפוחד ומתחמק

 

דיאלוג מבוהל, מפוחד ומתחמק נובע מעמדה מעורערת של ברחנות, חשש וקושי להתעמת. דיאלוג כזה רוצה לברוח מהתמודדות עם בעיות, אינו מסוגל לבטא את עצמו או שהוא מנסה להתנתק מסיטואציות מביכות. למשל, "אני לא יודע..." או "אני הולך, אין לי כוח לזה...", או "אני לא מרגיש טוב..." או "עזוב אותי, לא בא לי לענות...".

 

הבעיה העיקרית בדיאלוג מבוהל הוא שבדרך כלל דיאלוג כזה מעודד דווקא תוקפנות ושתלטנות אצל הצד השני. הצד השני אינו מבין אותכם, אינו יודע מה אתם רוצים בעצם, הוא חש סוג של תקווה שאתם תעשו את מה שהוא רוצה והוא נוטה להאמין שהוא כן שולט בכם - והתוצאות הן בדרך כלל שהצד השני ממשיך ללחוץ עליכם לעשות את מה שהוא רוצה ולא מרפה מכם כי אינכם מעניקים לו תשובות ברורות אלא תשובות מתחמקות.

 

 

 

דיאלוג אמיתי

 

דיאלוג אמיתי אינו מטיף ומתנשא וגם אינו מתכופף ובורח - אלא הוא נשאר במקום בצורה שלווה ואומר את האמת שלו בצורה ישירה וחסרת פחד.

 

דיאלוג אמיתי נובע מביטחון, שיוויון, אמת והעדר פחד. אנשים שמנהלים דיאלוג אמיתי פשוט אומרים את האמת שלהם לאנשים שמולם, ללא חשש, התנשאות, כוחנות או מניפולציה. והתוצאה - הצד השני יודע בדיוק היכן אתם עומדים. הצד השני יודע שזו העמדה האמיתית שלכם וממנה לא תזוזו. כתוצאה מכך, הוא לא ינסה להתנגד לכם או לתקוף אותכם אלא יהיה עליו לקבל אותכם.

 

 

 

דיאלוג אמיתי הוא דיאלוג נחוץ ובוגר

 

דיאלוג אמיתי הוא דיאלוג בוגר שמאוד נחוץ כדי לצלוח את החיים ללא מהפכות, טירוף ומאבקים יומיומיים. בדיאלוג בוגר אתם מעבירים את המסרים האמיתיים והנכונים שלכם לצד השני.

 

בכל פעם שאתם נמצאים בסיטואציה שבה עליכם להתמודד על משהו שחשוב לכם או עם מישהו שעושה לכם בעיות - אמצו את הדיאלוג האמיתי. הישארו שלווים ורגועים, אמרו את האמת שלכם, הישירו מבט, אל תתלהמו ואל תתקפלו, אל תתקפו ואל תברחו, אל תצאו משלוותכם ואל תיאלמו דום. הישארו במקום, אמרו ברוגע את העמדה שלכם, חזרו עליה אם צריך מספר פעמים והישארו באותה העמדה בצורה עקבית.

 

 

וטיפ לסיום: רוב האנשים נוטים לאבד במצבי לחץ את הדיאלוג האמיתי שלהם - ולעבור במהירות לדיאלוג תוקפני ומתנשא או לדיאלוג מתחמק ומבוהל. 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב