דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב 

מאת    [ 30/08/2010 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2426 פעמים ]

לפי החוק במדינת ישראל, כל בעל רכב נדרש בביטוח רכב חובה. ישנן שתי אפשרויות נוספות, אותן לרוב בעלי הרכב מבקשים להוסיף: ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. תחומים אלו מהווים את ביטוח הרכב, כאשר כל אחד מהם מגדיר כיסויי אחר עבור המבוטח. ביטוח הרכב נותן במובן מסוים שקט נפשי בכל הנוגע להוצאות הכלכליות שיכולות להגיע במקרה של תאונה או פגיעה, נזק לרכוש של בעל הרכב או של האחר.


ביטוח רכב חובה


כשמו כן הוא, וחובה על כל אזרח במדינת ישראל המחזיק מכונית לרכשו (וזאת על פי חוק פקודת ביטוח רכב מנועי (נוסח חדש), תש"ל-1970). פוליסת ביטוח זו מבטחת את בעל הרכב במקרים של פגיעות גופניות של הנהג או של הנוסעים ברכב בעת התאונה, ובנוסף פגיעות של הולכי רגל במקרה של פגיעה מהמכונית. מכיוון שכיסויי הפוליסה זהים על פי חוק בין כל חברות הביטוח השונות, מומלץ לבחור בחברה המציעה את המחיר הנמוך ביותר. התעריפים ייקבעו לרוב על פי נתוני הרכב ועל פי נתוני הנוהגים ברכב.


ביטוח רכב צד ג'


ביטוח צד ג' מהווה תוספת לביטוח החובה, והוא אופציונאלי ונתון לשיקולו של בעל הרכב. פוליסה זו באה להגן על בעל הרכב במקרים של פגיעה ברכב או ברכוש של מישהו אחר. לרוב תעריפי ביטוח צד ג' נקבעים ע"י פרמטרים כמו נתוני הנהג העיקרי ברכב, נתונים של נהגים נוספים הנוהגים ברכב ועל פי סוג הרכב.


ביטוח רכב מקיף 


ביטוח מקיף מכיל בתוכו גם את ביטוח צד ג'. הביטוח מכסה מפני פגיעה ברכב של המבוטח ובנוסף מפני פגיעה ברכב או ברכוש של אחר. הוא נקרא "מקיף" מכיוון שהוא מבטח מגוון סיכונים כמו גניבה, פריצה, שריפה וכד'. היקף הכיסויים יכול להיות שונה בין חברות הביטוח השונות. לרוב תעריפי ביטוח רכב מקיף ייקבעו על פי שווי הרכב, נתוני הנהג העיקרי ברכב ונתונים של נהגים נוספים ברכב.


בנוסף יש לציין כי במקרה של תאונה, על פי החוק במדינת ישראל, חובה להעביר פרטים בין הנהגים המעורבים. העברת פרטים פירושה איננו הודאה באשמה בתאונה והיא נחוצה לביטוח לשם המשך התהליך ולהגנה על בעל הרכב. הפרטים שיש לקחת מהנהג המעורב (וגם להעבירם אליו) הם: תעודת הביטוח, רישיון רכב, רישיון נהיגה ותעודת זיהוי של הנהג. לאחר מכן יש לדווח על כך לחברת הביטוח לקבלת הנחיות נוספות.


לסיכום, חשוב לציין כי לפני החלטה על חברת הביטוח יש לערוך השוואת מחירים מקיפה בין החברות השונות, ולהבין מהם הכיסויים אשר היא מבטחת. כפי שצוין, בביטוח רכב חובה הכיסויים זהים ע"פ חוק ולכן אין צורך לבטח באותה חברה שבה שאר הביטוחים אלא לבחור בחברה הזולה ביותר. בימינו האינטרנט מהווה פתרון פשוט ויעיל לביצוע השוואת מחירים. בלחיצת כפתור פשוטה ניתן לקבל את הצעות המחיר של החברות ולקרוא מה בדיוק הן כוללות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב