דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב - ישיר או באמצעות סוכן? 

מאת    [ 30/08/2010 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2169 פעמים ]

היום, רכישה של פוליסת ביטוח רכב הפכה להיות פשוטה, קלה ומהירה יותר מאי פעם, וניתן להשלים את הפעולת החיפוש והרכישה של פוליסת ביטוח רכב אף באמצעות האינטרנט, לפחות את החלק הארי שבה. עם עודף ההיצע שיש כיום בענף הביטוח, הלקוח מוצא עצמו מול כמות גבוהה מאוד של אפשרויות שונות, אשר לכאורה מקשות על תהליך הבחירה בין חברת ביטוח כזו או אחרת.


עם זאת, ההיצע הרב של חברות ביטוח רכב בשוק יכול להוות גם יתרון משמעותי עבור המבוטח אשר מחפש פוליסה וזאת, משום שללקוח מתאפשר, בזכות המבחר הרב, להוזיל את עלויות הפוליסה ולמקסם את רמת השירות אותה יקבל מחברת הביטוח, מתוך הבנה שחברות ביטוח באופן כללי, ובפרט חברות ביטוח רכב מתחרות על כיסו של כל לקוח, דבר אשר מהווה את היתרון העצום שבמציאת פוליסת ביטוח רכב משתלמת במיוחד, ולא רק מבחינת העלות שלה.


אחת הדילמות שעלו בשנים האחרונות בתחום של ביטוח רכב זוהי דילמת הסוכן, כאשר יותר ויותר חברות ביטוח רכב מאפשרות לרכוש פוליסה באופן ישיר ובכך לעקוף את סוכן הביטוח ובזמן שחברות הביטוח משקיעות את מיטב מרצן על מנת בשכנוע על כדאיות רכישת הפוליסה באופן ישיר, נשאלת השאלה, האם ויתור על סוכן הביטוח היא אכן הדבר הנכון לעשות?


האם לרכוש ביטוח רכב באמצעות סוכן או באופן ישיר?


היתרון היחסי של חברות ביטוח אשר מאפשרות רכישת פוליסת ביטוח רכב באופן ישיר מחברת הביטוח הוא בחסכון עמלת הסוכן,  כמו גם בטיפול הישיר אותו מציעות חברות הביטוח. דבר האומר על פניו חסכון בעלויות, האמנם?


אף על פי שנראה כי סוכני הביטוח מצליחים להוזיל את עלויות השירות, ולעיתים אף מצליחים להשוות להצעות המחיר אותן תקבלו מחברות הביטוח באופן ישיר, הרי שעדיין סעיף העמלה של סוכן הביטוח קיים ואינו מתבטל, שכן זהו למעשה שכרו של הסוכן ביטוח, אותו לא תאלצו לשלם בעת רכישת פוליסת ביטוח רכב באופן ישיר.


שאלה נוספת העולה בדיון זה היא האם החסכון הזה משתלם באמת.


היתרון של סוכן ביטוח ברכישה של פוליסת ביטוח רכב הוא בכך שיש למבוטח אדם אשר דואג לאינטרסים שלו באופן אישי, מטפל בענייניו מול חברת הביטוח, מלווה בתביעות, דואג לאספקת רכב חלופי בזמן ולמתן עזרה בשעת הצורך, בעוד שהחשש הגדול של מרבית הציבור, או כך לפחות מצדיקים את עבודתם סוכני הביטוח, הוא בטיפול פחות אישי ומסור של חברות ביטוח המאפשרות רכישה של פוליסת ביטוח רכב באופן ישיר.


בפועל, השירות אותו תקבלו מידי חברות ביטוח לא יהיה פחות טוב, ואולי אף טוב יותר, וזאת משום שלחברות גדולות יש את האמצעים להעמיד לרשות המבוטחים מערך רחב של נציגי שירות בשעות גמישות ביותר, מה שאומר, שבכל רגע, ובכל מקרה, יהיה גורם זמין אליו יהיה ניתן לפנות בכל רגע ועם כל בעיה שלא תהיה. כמו כן, הטיפול נעשה באופן ישיר ולא באמצעות גורמים מקשרים אשר עלולים לעקב את תהליך הטיפול והפיצוי.

למידע נוסף: השוואת ביטוח רכב.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב