דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרחקת יונים - האם העיריה צריכה לקחת אחריות? 

מאת    [ 29/08/2010 ]

מילים במאמר: 304   [ נצפה 2216 פעמים ]

בערים רבות בישראל הפכו היונים למפגע של ממש. אין להן אויב טבעי בסביבה העירונית, והן מתרבות בקצב מהיר. צורת המגורים העירונית מספקת ליונים שפע של מקומות מסתור לבניית קן ומזון רב.

כיום רוב האנשים שסובלים מבעיות יונים מטפלים באופן פרטי הם מתקשרים עם חברת הדברה או חברה מתמחה להרחקת יונים ומזמינות בעל מקצוע. הפיתרון המוצע על פי רוב הוא סגירה ברשת של איזורי הקינון והתקנת דוקרנים במקומות העמידה והתצפית בשולי הגג והמרפסות. פתרונות אלו טובים ויעילים אך גם נקודתיים מאוד, ברגע ששכן אחד טיפל בבעיית היונים, היונים עוברות לשכן הבא וכך הלאה. יש מקומות שוועד הבית מתארגן ומחליט לטפל בבעיית היונים בבניין כולו, וכשזה נעשה עוברות היונים לבניין הסמוך.

הנזק שהיונים גורמות רב, הן מפיצות טפילים ומחלות והלשלשת שלהן גורמת נזק עצום לרכוש (צבע של מכוניות, חיפויי אבן וכו') אבל בעיקר מדובר על לכלוך וזוהמה הפוגעים במראה העיר -ספסלים ומדרכות מלוכלכים אינם מראה מזמין להתקרב ...

מחלקת התברואה של העיריה אחראית על נושא ההדרה והטיפול במכרסמים, כאשר יש מפגע של חולדות או ג'וקים באיזור מסויים, העיריה מפזרת רעל ומטפל במקור המפגע (מרססת ביובים וכו').

הוטרינר העירוני אחראי לטפל בבעיה של בע"ח משוטטים בעיר, חתולי רחוב וכלבים. כאשר יש תלונה על בעיה באיזור מסויים נציג הוטירנר מגיע ולעיתים מבצע לכידות של חתולים וכלבים.

אבל אף אחד לא לוקח אחריות על היונים, אפילו שמדובר במפגע חמור שפוגע באיכות החיים העירונית. אי הטיפול בעיית יונים מוביל להוצאות גדולות על ניקיון, ועדיין אין מי שלוקח את האחריות.

במידה ותימצא הרשות המתאימה, ניתן לבצע מהלכים כוללים להפחתת מספר היונים בשטח העירוני, למשל, הצבת תחנות האכלה ותחנות קינון מחוץ לעיר. עיקור של יונים ובמידת הצורך גם פיזור רעל. ראייה מערכתית של הבעיה תוביל ליעילות גבוהה בטיפול ולחיסכון של אלפי שקלים מהאזרח הקטן. הפתרונות הנזכרים לעיל אגב מיושמים בחלקם בהצלחה באירופה - שם גם בעיית היונים חמורה.

ניר מובדלי מנכ"ל ובעלי חברת ירוק - הרחקת יונים ו הדברת מזיקים ויועץ המרכז לאיכות הסביבה. בעל ניסיון רב ומומחה בהתאמת פתרונות להרחקת יונים והדברת מזיקים ללקוחות עסקיים, מוסדיים ופרטיים. לקבלת ייעוץ חינם חייגו 1-800-222-662    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב