דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להתנהג בחקירה פלילית 

מאת    [ 29/08/2010 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 2971 פעמים ]

חקירה פלילית אינה דבר נעים או פשוט, בעיקר כאשר מדובר בחקירה ראשונה. הלחץ, המתח ותחושת חוסר האונים, יכולים להוביל כל נחקר ובעיקר כאלה שאינם מתורגלים בחדרי חקירות לפלוט מידע מפליל, בלתי מדויק, או, במילים אחרות, מידע שעלול לגרום לו נזק. אתם עומדים בפני חקירה פלילית? הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת:

הבינו שהחוקר הוא לא חבר שלכם- גם אם נראה לכם שמדובר בחוקר מאוד סימפטי שרק רוצה לסייע לכם, אל תשכחו אפילו לרגע שתפקידו של החוקר, מבחינתו, הוא להוציא מכם הודאה והוא לא יבחל בשום אמצעי על מנת להשיג אותה. חוקרים רבים פיתחו לאורך השנים טקטיקות שונות לחקירת חשודים, חלק מהן מתבססות על יצירת אמון ויחסי חברות, לכאורה, עם הנחקר. כאשר אתם בחקירה פלילית, אל תפלו בפח, אל תקנו הבטחות מזויפות לשחרור מהיר או לאי העמדה לדין ואל תחשבו אפילו לרגע שהחוקר נמצא בצד שלכם...

אל תענו על שאלה שלא הבנתם- ככלל, לא מומלץ להגיע לחקירה פלילית ללא ייצוג עורך דין או ללא קבלת ייעוץ. אולם אם אתם כבר בחדר חקירות, שימו לב שאתם מבינים בדיוק מה שאל אתכם החוקר ואל תענו אם אתם לא בטוחים שהבנתם את השאלה. ניסוחים דו משמעיים הם אומנות בחקירה פלילית ותפקידו של החוקר הוא לערער את האמינות שלכם, כך שגם מידע שאתם בטוחים לגביו, יכול לקבל משמעות אחרת. בסיום החקירה ? תשאלו ע"י החוקר אם יש לכם משהו להוסיף. זה הזמן היחיד שיש לכם להביא באופן חופשי את גרסתכם לשאלות שלא נשאלתם ע"י החוקר. נצלו פתח זה על מנת לומר כל מה שברצונכם. ודאו כי כל הדברים שאמרתם נרשמו ע"י החוקר.

ודאו כי זכויותיכם כנחקרים נשמרות לאורך כל החקירה- גם לחשוד בפשע הנתעב ביותר יש זכויות ולכן, כנחקרים, עליכם לוודא שבזמן החקירה אין פוגעים בזכויות שלהם, בהתאם לגילכם ולאופי החקירה. אחד התפקידים של עורך דין פלילי, הוא לוודא שזכויותיכם אינן נפגעות. על מנת להיות בטוחים בכך - מומלץ להגיע לכל חקירה מלווים בעורך דין.

הכירו את זכות השתיקה- לכל אדם יש את הזכות הבסיסית לשמור על שתיקה בחקירתו ולא למסור מידע שעלול להפליל אותו בביצוע עבירה. אין דבר שחוקרים שונאים יותר מאשר נחקר שלא "מזמר", כך שהם יעשו הכול על מנת לבטל את הזכות הזו באמצעות תחבולות, הבטחות ואף איומים.

תדאגו שיביאו לכם עורך דין- ברגע שקיבלתם זימון לחקירה פלילית או נלקחתם לחקירה מזירת האירוע, תדאגו שהטלפון הראשון שלכם יהיה לעורך דין פלילי או שבן משפחה ידאג לכם לייצוג הולם. חקירה פלילית היא אינו דבר של מה בכך. מדובר באירוע שיכול לקבוע את גורלכם בשנים הקרובות (ואף עלול להשפיע, בעקיפין, על עתידכם ב-17 השנים הבאות מבחינת רישום פלילי). לכן, הכי חשוב שתקבלו ייעוץ מקדים לפני החקירה. זה יגרום לכם להרגיש בטוחים יותר, מודעים יותר לזכויותיכם, זה יגרום לכם להבין שאתם לא לבד במה שקורה והכי חשוב ? תדעו בדיוק מה כדאי לומר בחקירה ומה לא.   

 

 

 

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב