דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכנאי מקררים - איך לבחור? 

מאת    [ 29/08/2010 ]

מילים במאמר: 1016   [ נצפה 2846 פעמים ]

מקרר מקולקל, יכול להיות עסק ביש די גדול, אבל לצערנו בדומה למכשירים חשמליים אחרים שיש בבית, גם טבעו של מקרר – יהיה זה מקרר חדש או מקרר ישן – לפעמים להתקלקל... תקלות במקררים יכולים להיגרם ממגוון רב של סיבות – ישנן תקלות קלות כמו לדוגמא הצטברות של קרח בדפנות של המקרר, נזילת מים, רעשים מוזרים שהמקרר משמיע וכדו' – שאלו תקלות שאינן משביתות לחלוטין את פעילות המקרר ולכן הם לא מחייבות הזמנה של טכנאי מקררים באופן דחוף (אבל עדיין מומלץ לטפל בהן בשלב שהוא כמה שיותר מוקדם, שכן לא רצוי שהמקרר יאלץ להתמודד איתן לאורך זמן). לעומתן, ישנן תקלות שיכולות לחלוטין להשבית את פעולת המקרר, ואז, כתוצאה מכך, לגרום לו, מה שנקרא, לשבוק חיים – וזה כבר עניין שמחייב בדחיפות לקרוא לטכנאי שיתקן, כיוון שאז כל זמן שעובר משמעותו מוצרי מזון שמתחילים להתקלקל ואוכל שמוצא את דרכו אל פח הזבל – בקיצור – גם בזבוז של כסף וגם הרבה עוגמת נפש ואי נעימות שנגרמת.

כך או כך – בין אם מדובר בתקלה שהיא קטנה ובין אם מדובר בתקלה שהיא  גדולה – חשוב לא להזניח, ולהזמין כמה שיותר מהר טכנאי מקררים שיבוא לטפל בה ולפתור אותה. הבעיה אבל מתחילה כאשר צריך למצוא את אותו טכנאי – מה קורה במידה ואין לנו ניסיון עם תקלות במקררים, ואיננו מכירים אף מומחה לתיקון מקררים שיוכל להושיע אותנו ולהחזיר את המקרר היקר שלנו לחיים? איך נמצא אותו, ויתרה מכך – איך באמת נוכל לדעת שמדובר במישהו שהוא גם מקצועי וגם אמין, שבאמת יש לו אינטרס לעזור לנו ולא סתם בא לעשות עלינו קופה?

לצערנו שוק טכנאי המקררים בארץ, כמו הרבה מאד בעלי מקצוע אחרים כאן, מלא בטכנאים לתיקון מוצרי חשמל ביתיים שעלולים להתגלות כחאפרים או סתם רמאים, שרק באים לנצל את התמימות והחוסר ידע של הלקוח, ולעשות עליו, במילים פשוטות כפי שכבר צוין - "קופה". בבואנו לבחור טכנאי מקררים, חשוב שנבדוק מספר דברים עיקריים כאשר מזמינים אותו.

ראשית, כל הנושא של זמינות הטכנאי משחק כאן תפקיד מאד גדול. התקלקל לכם המקרר היום – מחובתכם לדרוש מטכנאי המקררים שלכם שיגיע היום וגם כמה שיותר מהר, ולא רק בעוד שלושה ימים. כפי שכבר ציינו, כל יום שעובר – פירושו עוד אוכל שנזרק לפח ועוד כסף שמתבזבז (שלא לדבר על חוסר הנוחות והאי נעימות שיש בכל הסיטואציה), ולכן חשוב שהבעיה תתוקן באופן מיידי. הטכנאי שבניתם עליו מסנן אתכם? אומר שיוכל להגיע רק בעוד כמה ימים וגם זה לא בטוח... אין בעיה – פשוט מצאו טכנאי אחר, שהוא יותר זמין ויותר פנוי בשבילכם להגיע, כי בסה"כ יש הרבה טכנאי מקררים כאן בארץ, ואם אחד לא יכול להגיע אליכם, זה לא אומר בהכרח שגם אחרים לא – פשוט אתרו את אותו טכנאי שכן זמין.

עוד עניין שחשוב לוודא כאשר מזמינים טכנאי מקררים (אבל משום מה הרבה נוטים להתעלם ממנו) הוא תעודת ההסמכה של הטכנאי. אתם מנהלים שיחה עם הטכנאי בטלפון? שאלו אותו אם יש בידיו תעודה שמסמיכה אותו. הטכנאי הגיע לביתכם? אל תתביישו, ובקשו ממנו להציג לכם אותה. תעודת הסמכה, בעצם מעידה על כך שיש לכם כאן עסק עם מישהו שיודע מה הוא עושה, ולא עם סתם איזה טכנאי זוטר או חובבן – ומכאן חשיבותה. גם אם מדובר בטכנאי שאתם מכירים כבר שנים, או אפילו אם מדובר בטכנאי שכבר תיקן אצלכם בעבר, או טכנאי שמכיר את אמא שלכם או את הדודה – שימו את אי הנעימות והסיטואציה המביכה בצד לשנייה, ובקשו לראות את התעודה שלו – מניסיון זה יכול למנוע הרבה אי נעימויות בהמשך, ומעבר לכך, זו גם זכות בסיסית שלכם – לראות ולוודא שמדובר אכן באדם שהוא מוסמך, ומקצועי מספיק לתקן את המקרר שלכם.

כשמזמינים טכנאי, עם כל הבהלה שיש בדבר, והצורך בלמצוא אותו ושיגיע כמה שיותר מהר – חשוב גם מצד שני שלא נהיה פזיזים מדי, ועדיין נעשה קצת סקר שוק ובירורים עם עוד טכנאים נוספים. דבר ראשון – החשיבות של כך נובעת ברמת המחיר. לעיתים טכנאים שמזמינים בפזיזות, עלולים לקלוט זאת, ולנצל את המצוקה שאנחנו משדרים, ואז לדרוש מאיתנו, בלי שום בושה – גם מחירים שהם מופקעים. משום כך, לפני שמזמינים את הטכנאי המיועד, חשוב לעשות סקר שוק קצר, ולברר לגבי עלות התיקון המשוערת, של התקלה. סיבה נוספת לעשות סקר שוק, היא גם כדי לעזור לנו למצוא את הבן-אדם, שנרגיש שאנחנו יכולים הכי לסמוך עליו ושיראה לנו הכי אמין והגון. השוק כמו שכבר אמרנו, מלא בהמון חאפרים וטכנאים חובבנים, ולכן חשוב לעשות בדיקה מקיפה, וכמובן גם להסתמך אם זה על המלצות, בירורים באתרי אינטרנט שונים ובמדריכים של בעלי מקצוע – עד שנרגיש שבאמת מצאנו את הטכנאי האידיאלי ביותר עבורנו.

כשמגיע הטכנאי, חשוב לשים לב לעוד כמה פרטים נוספים בזמן שהוא מבצע את העבודה:

  • טכנאי מקצועי וישר, לדוגמא, בזמן שהוא מבצע את התיקון, יסביר לכם בצורה מפורטת מהי התקלה, ממה היא נגרמה, מה הוא מתכוון להחליף, מהי עלות החלק, ואולי אף ייתן לכם טיפים ועצות איך לשמור על המקרר ולמנוע תקלה דומה בעתיד.
  • במידה והטכנאי ירגיש שהוא לא מסוגל לבצע את התיקון, או שמבחינת המחיר – התיקון לא משתלם לכם, הוא יתריע בפניכם על כך, ולא סתם ייתן לכם להוציא כספים מיותרים.
  • אם יש צורך בהחלפה של אחד החלקים במקרר, טכנאי ישר, ידאג להציג בפניכם את החלק החדש שהוא מתכוון להחליף, ויראה לכם שמדובר בחלק שהוא אכן חדש ולא סתם איזה חלק חילוף משומש. בנוסף, גם לא תהיה לו בעיה להשאיר לכם את החלק הישן והמקולקל בבית, כאות על כך שאכן בוצע כאן תיקון.
  • דבר אחרון ונוסף, אבל לא פחות חשוב, הוא כל הנושא של האחריות. טכנאי מקצועי ומוסמך, ייתן לכם אחריות על התיקון לפחות לכמה חודשים טובים, וכמובן גם קבלה וחשבונית, שמעידים על כך שהתיקון אכן בוצע. הימנעו ככל האפשר, מטכנאים שמתחמקים מלתת לכם אחריות או שמנסים לשכנע אתכם לוותר על קבלה או חשבונית בתמורה להנחה. האחריות והחשבונית הם בעצם תעודת הביטוח שלכם לתיקון, ואם התקלה חוזרת על עצמה, או שאתם מגלים פתאום שהתיקון שביצע הטכנאי לא נעשה כמו שצריך – שני המסמכים הללו, הם בעצם ההוכחה שלכם על כך שהתיקון אכן בוצע, ואתם יכולים לדרוש מהטכנאי בין אם זה החזר כספי, ובין אם זה תיקון חוזר (למסמכים אלו יש גם אפילו תוקף בבית משפט, במידה והטכנאי מנסה להתחמק מהאחריות).

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד. בין התחומים המופיעים באתר : תיקון מוצרי חשמל I תיקון מקררים I טכנאי מקררים I טכנאי מכונות כביסה I תיקון מכונות כביסה I תיקון מדיח כלים I תיקון מייבש כביסה I טכנאי מדיח כלים I טכנאי מייבש כביסה I תיקון תנורים I




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב