דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישות טיפוליות שונות להתמודדות עם סרטן השד 

מאת    [ 25/04/2007 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 3924 פעמים ]

גישות טיפוליות שונות נפוצות היום בהתמודדות מחלת סרטן השד. בעוד שבעבר הלא רחוק שלטו דוקטורינות בלעדיות ונוקשות הרי שכיום בפני כל חולה ניצבות כמה אפשרויות בחירה.



הגישה הרדיקלית הקלאסית חייבה לרוב כריתת שד ממותנת (modified radical mastectomy). ניתוח שבו הוצאה כל רקמת השד ואיתה תוכן בית השחי. ניתוח זה משמש כיום כתקן משווה, שאל יעילות ותוצאותיו מושווים שאר הניתוחים. גבולו העליון של האזור המנותח היא עצם הבריח. גבולו התחתון הוא חיתולית שריר הבטן, וגבולו הקדמי הוא שריר הליטמוס הגבי. בתהליך זה מיוחסת חשיבות רבה יש להוצאת בלוטת הלימפה של בית השחי, הממלאת תפקיד חשוב בתהליך יצירת הגרורות. הניתוח מתאים לחולות בשלבים 1 ו-2, והוא הניתוח האפשרי היחיד בחולות שאובחנו בשלב 3 ושגידולן לא צומצם בעקבות הטיפול המקדים. בחולות שסווגו כשלב 3 יש יתרון בהקרנת מיטת השד לאחר ניתוח רדיקלי.



כריתת שד פשוטה (simple mastectomy) , גם היא נכללת בטווח הטיפול הרדיקאלי וההליך שלה דומה לכריתה רדיקלית ממותנת, אך ללא כריתת תוכן בית השחי. הניתוח מבוצע בחולות קשישות שאינן מקבלות טיפול משלים, או בנשים שאובחנו ב-DCIS.



במקביל לגישה הרדיקאלית החדשנית מתקיימת גם הגישה השמרנית הגורסת כי מוטב לכרות את השד כולו, הגישה השמרנית מבקשת לשמר ככל הניתן את השד כדי למנוע את הסבל והסיבוכים הכרוכים בניתוח רדיקלי. לגישה השמרנית שתי שיטות ניתוח - ניתוח כריתת רביע וניתוח למפקטומי. בשני המקרים מוצא הגידול הסרטני ואיתו שולי הרקמה הבריאה, ובנוסף נבתר בית השחי כדי למנוע יצירת גרורות דרך מערכת הלימפה. בתום ניתוח משמר מומלץ טיפול קרינתי מקומי המיועד להרוג תאי סרטן המצויים בשד אך עזבו את הגידול העיקרי. ניתוחים שמרניים ניתן לבצע רק בחולות שלב 1 ו-2, או בחולות שלב 3 שהגיבו בצורה טובה לטיפול המקדים.


כדאי עם זאת לתת את הדעת לכך שמחקרים קליניים בהשתתפות אלפי חולות הוכיחו כי אין יתרון משמעותי לניתוח רדיקלי על פני ניתוח שמרני כל עוד ניתן להוציא את כל הגידול הממאיר ואת כל בלוטות הלימפה הנגועות. יתרה מזאת, ישנם מקרים רבים בהם ניתוח משמר אינו מומלץ כלל.



על כל חולה לבדוק את מגוון האפשרויות העומדות בפניה ולהגיע לידי קבלת החלטות אחראית בהתאם למצבה ובכפוף להתייעצות עם הרופא המטפל, על מנת לאפשר לעצמה לקבל את סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר האפשריים עבורה על ידי בחירת בגישה הטיפולית המתאימה למצבה ביותר.


ד"ר משה כרמון: מנהל השירות לרפואת השד בביה"ח "שערי צדק". כירורג מומחה ומנתח בכיר, מתמחה ברפואת וכירורגיית שד.

המרכז לכירורגיה הוא פרי חזונם המשותף של טובי המנתחים בארץ שנועד, לראשונה בישראל, לספק שירותי רפואה מתקדמים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר של בית חולים פרטי, בנוחות של טיפול אישי ובעלות השווה לכל נפש.
אתר המרכז לכירורגיה: http://www.surgicalgroup.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב