דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנהלת חשבונות לעסקים קטנים 

מאת    [ 27/08/2010 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 3749 פעמים ]

מזל טוב! נולד לך עסק, עכשיו צריך לנהל אותו, לטפל בו ולשמור עליו שיגדל ויתפתח. דבר ראשון שעליך לעשות לאחר שנרשמת ברשויות המס הוא לחשוב כיצד עליך לבצע הנהלת חשבונות לעסקים קטנים. מכיוון שלא מדובר בחברה בע"מ, אלא בהנהלת חשבונות לעסקים קטנים, עוסק פטור או עוסק מורשה, נעשית למעשה הנהלת חשבונות חד צידית.

הנהלת חשבונות לעסקים קטנים, שהיא בעצם הנהלת חשבונות חד צידית, יכולה להתבצע בשלוש דרכים שונות: באופן עצמאי בעזרת פנקסי נייר ושימוש בתוכנת אקסל, בעזרת תוכנה להנהלת חשבונות או שכירת מנהל חשבונות.

התנהלות עצמאית היא אמנם החסכונית ביותר אך גם הקשה, המורכבת והמסובכת ביותר עבורך. עלייך להנפיק מסמכים, לקנות פנקסים, לדאוג לגיבויים, להגיש דוחו"ת וכו' וכו'. רק ההתעסקות בהנהלת החשבונות בעסק שלך תגזול את רוב זמנך. כמו כן, טעויות רבות עלולות לצוץ ולחבל בהתנהלות העסק שלך וחבל.

לכן, אם אינך אוהב להתעסק בהנהלת חשבונות, מוטב לנקוט בדרך אחרת. השיטה המומלצת ביותר היא רכישת תוכנה להנהלת חשבונות אשר יכולה להיות יעילה מאד במקרה של הנהלת חשבונות לעסקים קטנים.

תוכנה להנהלת חשבונות עולה כ – 350 ש"ח לשנה, היא מכילה את כל המסמכים, התעודות והקבלות, לעיתים קרובות ישנה אופציה לשליחת מסמכים באי מייל, סליקה של כרטיס אשראי משולבת בתוכנה, ההוצאות מנוהלות ע"י הזנה בתוכנה ותיוק, דוחו"ת מע"מ ומקדמות מס הכנסה מבוצעות באופן אוטומטי ע"י התוכנה, התוכנה מפיקה אוטומטית דו"ח יתרת לקוחות, דוחו"ת רווח והפסד, דו"ח תשלומי מע"מ ועוד, ובכך מאפשרת שליטה על התנהלות הכספים בעסק וגם הגיבויים מתבצעים בתוכנה וישנן תוכנות המבצעות אפילו גיבוי מקוון.

כל אלו מתבצעים באופן מסובך ומסורבל יותר כאשר בוחרים באופציה של ניהול חשבונות באופן עצמאי. לעומת זאת הנהלת חשבונות לעסקים קטנים תתבצע באופן יעיל ואיכותי בעזרת תוכנה להנהלת חשבונות. שכירת מנהל חשבונות אומנם מורידה מעל כתפיך את ניהול החשבונות לגמרי ומאפשרת לך מרחב פעולה בניהול העסק נטו ולכן גם היא אופציה טובה ויעילה, אבל היא אופציה יקרה הרבה יותר ומצריכה חיפוש של מנהל חשבונות מנוסה, אמין, מקצועי ובעל כימיה טובה עימך.

הקמת עסק איננו עניין פשוט והוא מצריך משאבים מרובים, אחד מהם, אולי החשוב ביותר הוא הנהלת החשבונות בעסק. הנהלת חשבונות לעסקים קטנים יכולה להיות זולה או יקרה, פשוטה או מסובכת, יעילה או חסרת תועלת, הכל תלוי בך ובדרך בה תבחר לנהל את החשבונות בעסק. יחד עם זאת, בחירת דרך של הנהלת חשבונות לעסקים קטנים לא מוכרחה להיות מאיימת. עליך ללמוד את החומר, לחפש קצת מידע על העניין ולבסוף להחליט מהי הדרך המתאימה ביותר עבורך. אם תבחר בדרך המתאימה לך, סביר להניח כי סיכויי ההצלחה שלך יגדלו.

 

 

 

רואה חשבון יורם שיפר הינו מהבעלים של משרד רואי חשבון זיו שיפר ושות' הנמנה עם 20 המשרדים הגדולים בארץ (לפי סקר "דן אנד ברדסטריט"). משרד רואי חשבון המשלב מקצוענות, ידע וקידמה טכנולוגית ברמת המיחשוב והשירותים המתקדמים לרבות שירותי אינטרנט מתקדמים, כגון: שירותי ניהול חשבונות לעצמאים, תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט עבור חברות ומוסדות ציבוריים, שירותי הפקת חשבוניות במייל ועוד. התרשמו וקראו עוד באתר: www.ucan2.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב