דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צרבת 

מאת    [ 25/04/2007 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 4845 פעמים ]

מה באמת אנו יודעים על הקיבה? כמה אנחנו קשובים לה ולתפקודה? ומה אנחנו יכולים לעשות על מנת להיפטר מאחת מתופעות הלוואי הקשות והמרגיזות של חומציות היתר שלה הידועה בשמה העממי כ"צרבת".

בניגוד לבהמות מעלות גירה, האוחזות בלא פחות מארבע קיבות לעיתים [פרות] הרי שבגוף האדם, איבר קיבה יחידאי הלוקח חלק מרכזי בפעולת העיכול והפירוק של האנרגיה שאנו מזינים בה את גופנו.

קיבת האדם היא גוף רירי העשוי שלוש שכבות של שרירים והיא החלק הרחב ביותר במערכת העיכול של גופנו. לקיבה שני פתחים, דרך פתחה האחד נכנס המזון ותדרך השער השני שלי יוצא המזון מן הקיבה לתריסריון. פתחים אלו מוגנים בשרירים חזקים הקרויים סוגרים וחשיבות תקינות פעילותם היא חיונית לתפקוד גופנו.

קיבת בני האדם מתוחכמת יותר מזו של בעלי החיים. בעוד שבבעלי החיים סביבת הקיבה היא חומצית בעיקרה הרי שקיבת בני האדם הופכת את סביבתה לחומצית רק בעת שהיא נדרשת לעיכול מזונות בלי תכולת חלבון גבוהה במיוחד.נדמה לנו לעיתים כי חוסנה של פעילות הקיבה אינו מותנת בדבר, אולם כמו כל איבר אחר בגופנו הרי שעלינו להיות קשובים אליה ולפעילותה.

חומציות רבה מדי של הקיבה היא אולי תופעת הלוואי השכיחה ביותר של "התעללות" שלנו באיבר חיוני זה. כאשר הקיבה מייצרת עודף של חומציות אנו נוטים להרגיש את מה שאנו מכנים "צרבת", תחושה של צריבה ברמות קושי שונות אשר נגרמת עקב רגישות יתר של כול אחד ואחד מאיתנו למאכלים שונים.בעבר נטו לחשוב כי תכיפות הופעת צרבות היא בעצם הסמן להופעתו של כיב קיבה. למרות שהיום ידוע בוודאות כי כיב קיבה הידוע יותר בשמו העממי "אולקוס" אינו נגרם על ידי תכיפות יתר של הופעת הצרבת אלא חיידק בשם ההליקובטר, הרי שעצם שכיחות התופעה וההזדקקות התכופה למשככי צרבת, כגון "טאמס" "רני" ודומיהם המצויים בשוק, או הסתמכות על מוצרים טבעיים כגון חלב, העוזרים לחלק מאיתנו להתמודד עם התופעה, הרי שבעזרת תזונה נכונה וקשובה נוכל בתוך זמן קצר למפות כל אחד ואחד מאיתנו את הגורמים הישירים והמאיצים את התפתחות הצרבת. חלקנו יגלו שיש להם רגישות למאפים, חלקנו לבשרים וחלקנו לפירות בעלי רמת חומציות גבוהה. גופו של כל אדם יכול להגיב בצורה שונה למאכלים דומים. אבל תזונה מאוזנת הקשובה לצרכי הגוף יכולה למפות במהירות את המזונות האחראים להופעת צרבת. באפשרותנו להפחית את שכיחות הופעתה, את עוצמתה ואת חוסר הנוחות הנגרם לנו בעטייה מבלי שנזדקק כלל לתרופות מדף כאלו ואחרות על מנת להיפטר ממנה. הימנעות מוחלטת או צימצום בצריכת מאכלים שלאחריהם אנו מאבחנים את הופעתה המהירה של הצרבת היא פיתרון פשוט קל ונוח לשים את התופעה חסרת הנוחות הזו מאחורינו.

כמו תמיד, הכול מתחיל במה שמזון שאנו בוחרים להזין בו את עצמנו. שיקול דעת, נחוץ הכרחי ואף יעיל מאד במניעת התופעה וצימצומה עד לרמת שכיחות זניחה.

המרכז לכירורגיה הוא פרי חזונם המשותף של טובי המנתחים בארץ שנועד, לראשונה בישראל, לספק שירותי רפואה מתקדמים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר של בית חולים פרטי, בנוחות של טיפול אישי ובעלות השווה לכל נפש.
אתר המרכז לכירורגיה: http://www.surgicalgroup.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב