דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאורת לד - המהפכה הטכנולוגית 

מאת    [ 26/08/2010 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 3331 פעמים ]

ב-1962 הזרים מדען אמריקאי חשמל דרך דיודה מוליכה למחצה והבחין להפתעתו כי הדיודה הפיצה אור אדום. הגילוי הזה היווה את הבסיס לטכנולוגיה חדשה - טכנולוגיית ה-LED (Light emitting diode) - שיושמה בשלב הראשון לייצור נוריות בקרה במכשירים אלקטרוניים (מקלטי רדיו וטלוויזיה). כמה שנים לאחר מכן הצליחו מדענים להפיק מהדיודה גם אור בגווני ירוק וכתום, אך הטכנולוגיה של תאורת לד שימשה עדיין רק בתעשיית האלקטרוניקה והמכשור הרפואי והצבאי (מסכים וצגים, למשל). לאחר שב-1993 הצליח מדען יפני להפיק מהדיודה אור בצבע כחול, החלה הטכנולוגיה לשמש גם לצורכי תאורה דקורטיבית.

 

בתעשייה הבינו שלטכנולוגיה הזו של תאורת לד יש פוטנציאל גדול יותר מאשר לצרכים דקורטיביים, בעיקר בשל העובדה שצריכת החשמל של נורת לד נמוכה מאד יחסית לנורות המיוצרות בטכנולוגיות אחרות (ליבון, הלוגן, פלורוסנט, קוורץ) ושאורך חייה של נורת לד גדול עד פי 10 מאותן נורות. 

 

המהפכה הטכנולוגית נמשכה ביפן עם פיתוח ה-LED הלבן בשנת 1996. במקביל הצליחו המדענים להגביר את העוצמה של תאורת לד במידה משמעותית, ובשנת 2000 חדרה הטכנולוגיה  לתעשיית הרכב (נורות לאיתות ונורות לפנסי תאורה). בהמשך חדרה תאורת לדים לתחומים אחרים – מרמזורים עד שלטי חוצות.

 

המהפכה הושלמה בדצמבר 2006 כשחברה אמריקאית הציגה פיתוח נוסף של תאורת לד (בתחום האור הלבן), מחירי הנורות ירדו במקביל לעלייה נוספת בעוצמתן והחל ייצור המוני של נורות וגופי תאורה. מאז הפכה תאורת לד פופולארית יותר ומקובלת במיוחד על מעצבי פנים ומתכנני תאורה בבתים ובגינות, במשרדים ובחלונות ראווה, בגלריות, אולמות וקניונים.

 

בחנויות וברשתות התאורה יכולים הצרכנים למצוא מוצרי תאורת לדים רבים – לבית ולמשרד: נורות חסכוניות לספוטים בעלות הספק קטן מאוד (5 ואט בלבד) ועוצמת אור גבוהה מאוד (ליצירת אווירה בתקרות גבס, פינות, נישות ומסדרונות), נורות מחליפות צבעים (לחדרי ילדים, לאקווריום, לגינה, לבריכת נוי ולבריכת שחייה), מדבקות ופסי תאורה במגוון צבעים ועוצמות אור המיועדים לתאורה נסתרת וגם לתאורת משטחי עבודה (למשל במטבח), גופי תאורה המיועדים להארת שטחים גדולים בעוצמה גבוהה, וגופי תאורה לתקרות אקוסטיות במשרדים שעליהם מספר נורות לד המפיצות אור שאינו מרצד ואינו מחמם.

 

תאורת לדים ישימה גם במוצרים יומיומיים זולים כמו פנסי כיס או פנסי חירום, במוצרים פופולאריים כמו מסכי טלוויזיה, מחשב, טלפון סלולארי ונגני מוסיקה, ובמוצרים ייחודיים כמו מסכי ענק המשמשים למופעים ענקיים באצטדיונים, אמפיתיאטרונים ופארק. כל מסך כזה מורכב ממיליוני לדים, המעניקים לתצוגה חדות ובהירות מרביים.

 

 

אביב יועצים המפתח שלך להצלחה! קידום בגוגל ייעוץ שיווקי  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב