דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן להימנע מתאונות עבודה באמצעות נהלי עבודה? 

מאת    [ 26/08/2010 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 3611 פעמים ]

הקפדה על בטיחות (מניעת תאונות כמו נפילות, כוויות, התנגשויות וכדומה) וגהות (מניעת מחלות כעיוורון, חירשות, סרטן וכדומה) היא אינה פריבילגיה – היא בגדר חובה. אם מעסיק אינו דואג לנהלי עבודה מתאימים ולאכיפתם, הוא אחראי לתאונת העבודה הבאה.

מידע בנושא בטיחות בעבודה

נושא הפיקוח על העבודה, הבטיחות, הגהות והבריאות בעבודה נמצא תחת אחריותו של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. תחת משרד זה ניתן למצוא את כל התקנות והחוקים הנוגעים לנושאי הבטיחות ולגהות בעבודה, החל מעבודה עם חשמל, עבודה עם חומרים מסוכנים, עבודה בגובה, עבודות בנייה, בטיחות בכלי רכב ובמכונות חקלאיות ועוד.

גוף נוסף אליו ניתן לפנות לצרכי מידע, ייעוץ והדרכות הוא המוסד לבטיחות ולגהות, שלקח על עצמו את קידום הבטיחות והבריאות התעסוקתית במקומות העבודה ומניעת תאונות עבודה. חלק גדול מפעילויותיו של המוסד ניתנות כשירות ללא תשלום.

קביעת נהלי עבודה למניעת תאונות עבודה

כל עסק שמכבד את עצמו חייב לקבוע לעובדיו נהלים של בטיחות וגהות, בהתאם לאופיו של העסק ולסכנות אשר עלולות לארוב לעובדים. באתר משרד התמ"ת ניתן למצור רשימה מפורטת, הכוללת את פקודת הבטיחות בעבודה, תקנות בטיחות בעבודה בנושאים שונים ומגוונים והנחיות למניעת נזקי גוף. והיה והאתר לא נותן מענה לאופי העבודה הספציפי שלך – ניתן להפנות שאלות אל המוסד לבטיחות ולגהות.

הדרכת עובדים למניעת תאונות עבודה

לאחר קביעת הנהלים – יש להעביר לעובדים הדרכות מסודרות ולדאוג להטמעת נהלי העבודה בקרבם. ניתן לעשות זאת בצורה עצמאית או להזמין אחת או יותר מעשרות ההדרכות שמציע המוסד לבטיחות ולגהות.

אם החלטתם לעשות זאת עצמאית – זכרו כי על ההדרכה לעמוד בכללים ובתקנות של משרד התמ"ת. היה ולא העברתם הדרכה ראויה וכתוצאה מכך יקרו תאונות עבודה– האחריות תהיה כולה שלכם.

ציות לנהלי עבודה מונע תאונות עבודה

קביעת נהלים ומתן הדרכות אינם מספיקים – יש לוודא באופן תדיר ושוטף כי העובדים אכן מכירים את הנהלים ומצייתים להם. על פי החוק, יש להקים ועדת בטיחות אשר תעקוב באופן שוטף אחר יישום הנהלים ולמנות ממונה על הבטיחות ואף נאמני בטיחות, שיאתרו את המקומות בהם עלולה להתרחש תאונת עבודה ויפעלו למניעתה.

מה עושים במקרים של תאונות עבודה?

כמובן, כל הנהלים בעולם לא יכולים למנוע תאונות עבודה באופן מוחלט וגורף ואי אפשר למנוע מאה אחוז מהן. לכן, יש לוודא שבמקום העבודה יהיה תמיד ציוד עזרה ראשונה, ולהכשיר אנשים שידעו להשתמש בו במידת הצורך.

יש לפנות מייד את הנפגע לקבלת טיפול רפואי או להזעיק אמבולנס במידת הצורך. יש לפנות גם את המפגע באופן מיידי ולוודא שאין באזור מפגעים נוספים ושעובדים אחרים אינם חשופים גם הם לפגיעה.

אם נפצעת במהלך תאונת עבודה או חלית במחלה הקשורה למקצוע בו עסקת – אתה זכאי להגנות שונות על פי החוק כמו גם פיצויים, בפרט אם נגרם לך נזק ממשי ולטווח ארוך. לכן, מומלץ לפנות במקרה כזה אל עורך דין המתמחה בנושאים הבאים: רשלנות רפואית, תאונות עבודה, פיצויים או נזקי גוף, שיעזור לך לקבל את הסיוע המגיע לך כחוק.

מאמר בחסות משרד עו"ד סולברג המתמחה בתביעות עקב מקרי רשלנות רפואית.
הנך מוזמן ליצור קשר עם משרדה של עורכת הדין סולברג להתייעצות ראשונית בעניינך בטלפון: 03-5445587




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב