דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נתוני שימוש באינטרנט במגזר הערבי 

מאת    [ 26/08/2010 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 4168 פעמים ]

המגזר הערבי בישראל נמצא באינטרנט, באחוזים המתקרבים לאלו של המגזר הכללי. המאפיינים שונים לעיתים במעט אך המגמה ברורה- השימוש באינטרנט תופס מקום מרכזי ועיקרי בצריכת התקשורת במגזר.

אם לפני שבע, חמש, שלוש שנים שמענו על קושי בחדירת האינטרנט מסיבות של דת ומסורת- אין לכך מקום היום. סקרים (TGI) מדברים על 70% של משקי בית המחוברים לאינטרנט במגזר בשנת 2009. נתון חשוב מאד מצביע על עליה של 30% לעומת שנת 2008 ואת המסקנות לגבי שנת 2010 אפשר להסיק לבד.

סך כל הגולשים הערביים מוערך בכ- 700,000 איש ואשה. כאן המקום להכנס לפילוח ואיפיון של הגולש הערבי הממוצע- ומדובר על גבר, צעיר, השכלה תיכונית לפחות והכנסה מעל הממוצע. רוב הגולשים מגיעים לאינטרנט בבית ובמשרד וכן בבתי הספר.

הגולש הערבי נמצא באתרי החדשות הארציים אך חשוב לו מאד התוכן הלוקאלי הנמצא בעשרות פורטלים מקומיים. תחום זה מפותח לאין שיעור מהמצב הקיים במגזר הכללי ונובע מאופיים של היישובים הערביים והחלוקה המשפחתית בהם. זו משפיעה על התנהלות היישוב, הרכב הרשות המקומית, המסחר, בעלי ההון ואפילו קבוצת הכדורגל ולענייננו- על צריכת התקשורת. ניתן להקביל זאת לפעילותם המנותקת-משהו של הח"כים הערביים, אל מול התנהלות "הממשלה האמיתית" של המגזר, היא ועד ראשי הרשויות הערביות.

ובחזרה לאינטרנט- התחום מתפתח בצעדי ענק וזאת בעיקר בשל כניסתו של הדור הצעיר למעגל הגולשים. בתי הספר פועלים כמו במגזר הכללי- למידה מתוקשבת, כיתות מחשב ואת כל זה מביא התלמיד הצעיר הביתה. כך גם במוסדות האקדמיים ושום אבא קשוח או חוק דתי לא ימנע מהילד/ילדה להתיישב מול המחשב ולגלוש לכל מקום ואתר, צ'אט ופורום, רשת חברתית, חדשות ואתרים המעניינים אותו.

נקודה חשובה נוספת היא היעדר שליטה מרכזית מבחינת סינון אתרים ותכנים באינטרנט. הציבור הערבי חשוף לאינטרנט כמות- שהוא, ללא צנזורה המוכרת לנו במגזר החרדי.

לשימוש באינטרנט יש כמובן השפעה על "עוגת" צריכת התקשורת, גם זאת בדומה להשפעת האינטרנט במגזר הכללי. העתונים היומיים נסגרו או יוצאים בתפוצה שבועית בלבד וגם זאת בדרך אל ההתרסקות הבלתי נמנעת. ערוצי תקשורת אחרים הם רדיו וטלוויזיה כאשר טלוויזיה נצרכת אך ורק מבחוץ (מדינות ערב ותחנות ערביות מאירופה) ורדיו נמצא בתחנה יחידה בנצרת.

על פרסום באינטרנט במגזר ושימוש נכון במדיה זאת- במאמרים נוספים.

ניר פלוטקין M.A.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב