דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוד האהבה 

מאת    [ 24/04/2007 ]

מילים במאמר: 902   [ נצפה 5326 פעמים ]

כאשר בדקתי את המילה אהבה בגוגל התוצאות שקפצו לעיניי הפתיעו אותי. מלבד אתר אחד שייצג אהבה רוחנית (מה זה?) ועוד אחד שפירט סוגי אהבות שונים, כל שאר הכתובות שקראתי הפנו אותי לאתרים שדיברו על אהבה רומנטית ועל הכרויות, כאילו זוהי האהבה המשמעותית היחידה. ואכן, מקובל שאהבה היא בעיקר מושג שקשור למציאת בן או בת הזוג, כך בחיים המודרניים וכך משתמע גם ממקורות עתיקים. כמובן קיימות עוד אהבות, אהבת הורים לילדיהם שכוחה שווה בעוצמתו לאהבת בני זוג, אהבת חברים. אהבה נוספת שאין מדברים עליה היום אבל היתה מקובלת בעבר היא האהבה של אלוהים הבלתי מושג או אהבת האהוב או האהובה הבלתי מושגים.

בכל המקרים הללו מפתח האהבה נמצא אצל הזולת. ומה קורה כשאין אהבה רומנטית או אין ילדים או אין משפחה או המשפחה לא העניקה אהבה או אינך מסתפק בחברים או אינך מאמין באהבת אלוהים? רוב בני האדם חושבים שאם אין להם אהבה זוגית ולא קיבלו אהבת הורים אז אין להם אהבה בכלל. התחושה היא של אובדן, של אין, של גורל אכזר שמנע מאיתנו אהבה. אנחנו נידונים לחפש אותה ולמצוא בן זוג מושלם שאולי יצוץ אי פעם וישקם את האהבה שלא קיבלנו. ומכיוון שרוב האנשים עברו חסך כלשהו, האהבה מלכתחילה מגיעה עם פצע שמבקש ריפוי, כלומר זוהי לא אהבה טהורה אלא אהבה שמלווה בתובענות.

גם אם האדם קיבל אהבה לרוב אך הוא איבד את מקור האהבה עם פרידה או מוות האוהב הוא חש את הריקנות ואת הכאב של חוסר האהבה. לכן גם כאשר האהבה ישנה נלווה אליה לעתים קרובות הפחד לאבד אותה. קוראים לזה דאגה.

ההכרה שקשה לסמוך על הזולת בענייני אהבה כי הוא עלול לבגוד, למות, לנסוע לארץ אחרת, או אפילו להתבגר ולהשתנות, עשויה לייאש והפיתרון המקובל הוא: אהוב את עצמך. אני לפחות לא מצליחה להבין מהי אהבה עצמית. האם זו הערכה עצמית? האם זהו ביטחון עצמי? האם זוהי דאגה עצמך? אלו רגשות חיוביים כלפי עצמך אבל הם לא אהבה. אהבה היא רגש רחב ונדיב ומכליל דברים רבים מלבד עצמך, לכן קשה לאהוב רק את עצמך.

מכאן המסקנה שהאהבה תמיד תלויה בזולת, ותלות היא תמיד מחסור.

הפיתרון לתחושת חוסר האהבה:

תחושת חוסר האהבה נובעת מכך שלא מחפשים אותה במקום הנכון. למעשה, זו היא בכלל טעות טרגית לחפש את האהבה. האהבה כבר כאן.

האהבה היא הכל. לא צריך לחפש אותה. היא היתה כאן תמיד.

האהבה היא מהות היקום. כל דבר נבנה על ידי אהבה. כל נתינה מוכיחה את מציאות האהבה. והיקום נותן את כל מה שאנחנו רואים וחשים. הוא נותן לנו חיים, הוא נותן לנו אוויר לנשימה וזו רק ההתחלה.

גם אם אדם יחיה לבדו תהיה לו אהבה לכן אין לו צורך להתחנן לפירורי אהבה מהזולת, כי היא כבר נמצאת כאן ועכשיו ובכל רגע ובכל שעה.

אילו לא הייתה אהבה ביקום העולם היה מתמוטט מזמן. אילו היקום היה קורא רק חדשות בעיתונים, הוא כבר מזמן היה מתאבד.

אהבה נמצאת בכל דבר שמישהו אחר השקיע בו עבודה.

לקרוא ספרים פירושו לספוג אהבה וחוכמה של אחרים שהושקעו בהם במשך אלפי שנים.
להתבונן ביצירת אמנות פירושו לספוג את האהבה שהושקעה באותה יצירה.

אהבה נמצאת בכל מסמר שהנגר הכה בו כדי לבנות שולחן או ארון לזולת.

מראיינים בטלוויזיה, כותבים, אנשי עסקים, פוליטיקאים, כולם מחפשים את אהבתנו ובתמורה נותנים לנו את תוצרתם, את פרי אהבתם, חוכמתם וכישרונם. לעתים הם משקיעים אהבה בעבודתם כמו או יותר מאשר לבני זוגם או לילדיהם. הם נותנים לנו את הפירות הטובים ביותר.

עשייה מכל סוג שהוא מביאה לתחושה של אהבה, אפילו אלו מלאכות שגרתיות כמו תיקון המכונית וניקיון הבית.

כל קשר עם אנשים בא מאהבה.

בכל פעם שאדם מתקשר למכר כדי לשמור על קשר הוא עושה זאת מתוך אהבה שכן הוא יכול היה לוותר על הקשר הטלפוני.

אם נתבונן בתשומת לב ובלי דעה קדומה נבחין שגם המכרים שלנו הקשים ביותר עושים למעננו מדי פעם מעשים טובים או מתכוונים לטובה גם אם לא בדרך שאנחנו רוצים וגם אם הם מייד מקלקלים על ידי מעשים אנוכיים.

פגיעה בזולת היא קריאה נואשת לאהבה. זהו הרצון שישימו לב אליך, הרצון לכבוש את ליבך, למצוא חן בעיניך. ביחסים מאתגרים ניתן לזהות את הצורך באהבת הזולת שבוטא בצורה מעוותת. גם כשבן אדם מנסה לשלוט בזולת הוא עושה זאת מתוך רצון לכבוש את אהבת הזולת ואין הוא סומך על עצמו שהוא יכול לקבל אהבה בזכות עצמו. קנאה תוקפנית איננה אהבה, היא רכושנות, היא אלימות, היא כיבוש, אבל יש בה גרעין של אהבה. כשמישהו מנסה להגדיל את עצמו וליפות את סיפור חייו ומשקר לאחרים ולעצמו הוא עושה זאת מתוך צורך באהבת הזולת.

בכל מצב תמיד יימצא מישהו שמקשיב לנו, מבין אותנו ואיכפת לו.

בטבע הכל הוא אהבה, כמו הצמחים שצומחים לרווחתנו, הפירות שמעניקים לנו אנרגיה, האדמה שגדלים בה הפירות, הפרחים שמהנים אותנו והמים שמשקים את הצמחים.

רגש ההתעלות שחש המתבונן בטבע הוא אהבה וכך האדם מחזיר לטבע אהבה.

אהבה הנמצאת באלוהים בלתי מושג או באהוב או אהובה בלתי מושגים הם אהבות קלות יותר להשגה אך הן עדיין מחוצה לנו, ועדיין צריך לטרוח עבורן.

האהבה שדורשת תלות רגשית בזולת או שהיא עסקת חליפין איננה אמיתית. האהבה היא משהו שכבר קיים, רק תזהו אותו.

נהדר כשיש סביבנו אנשים שנותנים לנו ומקבלים מאיתנו אהבה, או כשבעברנו קיבלנו אהבה, אבל אם לא, נוכל לקבל אהבה פשוט על ידי הזיהוי שלה. הכרה זאת כבר יש בה הקלה פסיכולוגית לכל הפצעים שנצברו בעבר.

בתהילים נאמר: "ה' רועי לא אחסר. בנאות דשא ירביצני, על מי מנוחות ינהלני... גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירא רע, כי אתה עימדי, שבטך ומשענתך המה ינחמוני." בכל מקום שנהיה בו, תמיד תזרח השמש ותאיר את דרכנו, נחזה תמיד בנוף שמעבר לחלון ותמיד יהיה מישהו שיחייך אלינו, כלומר, תמיד תהיה אהבה. היא לא תסתיים לעולם.

כל שאר האהבות, אהוב או אהובה, ילד, חבר, הורים, הם רק בונוס לאהבת הבסיס הנסתרת.

אתר: http://ilsites.com/supermarket%2Dof%2Dbeliefs/
גליה קופליס היא אדם רב תחומי. עברה דרך ארוכה של למידה כללית, רוחנית, פילוסופית, מדעית ותקשורת (עיתונאות). למדה, למעשה, את כל הנושאים הרוחניים, האלטרנטיביים ונושאים העוסקים בעזרה עצמית ובאמונות ברמות הגבוהות ביותר.
בוגרת תואר ראשון בחינוך ופסיכולוגיה.
חיברה את הספר "סופרמרקט של אמונות"
וספר ילדים: "בארץ גם וגם"

שם האתר שלי: http://wiselove.exa.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב