דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית המשפט - מאסר בפועל למנהל שהנמיך מחירים לשם התחמקות מתשלום מיסי יבוא 

מאת    [ 25/08/2010 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2453 פעמים ]

עו"ד גיל נדל, מורן שמילוביץ


לאחרונה ניתן גזר דין על ידי בית המשפט השלום בחיפה הדן ברמת הענישה של נאשמים בעבירות מס.

בעניין זה דובר ביבואנית משקאות אלכוהוליים מליטא אשר השתמטה מתשלום מכס תוך שהצהירה על מחירי רכישה נמוכים מן המחירים ששילמה לספקים בליטא בפועל.

רשות המכס הגישה כתב אישום כנגד היבואנית ומנהלה, ובו שני אישומים: האחד, הנמכת מחיר הסחורה שיובאה על ידי הצהרה על מחיר נמוך מהמחיר ששולם בפועל עבור הסחורה לספק וזאת לשם התחמקות מתשלום מיסי יבוא. השני, הנמכת מחיר הסחורה שיובאה על ידי הצהרה על מחיר נמוך מהמחיר ששולם בפועל וזאת כי הספק נושא בעלות קבלת הסחורה.

בית המשפט הרשיע את היבואנית ומנהלה בגין שני האישומים בעבירות של הגשת רשומון כוזב, השתמטות מתשלום מכס, מסירת ידיעה כוזבת ועוד.

לאחר שבית המשפט הרשיע את היבואנית ומנהליה, פנה  בית המשפט לדיון בעניין העונש.

בית המשפט קבע כי לאור הפסיקה יש להדגיש את החומרה היתרה שיש לייחס לעבירות מס, וכי אין להקל בעונשם של עברייני מס הגוזלים את כספי הציבור וגורמים נזק רב למדינה. כמו כן, קבע בית המשפט כי אין להבדיל בין מי שגוזל את כספי הפרט למי שגוזל כספי ציבור ועל כן יש להחמיר בעונשם של מורשעים בעבירות מס אשר לא הסירו את כל המחדלים שכן בהסרת כל המחדלים יש משום ביטוי לחרטה כנה ואמיתית של הנאשם.

בית המשפט קבע כי אין במצוקה כלכלית של נאשמים ובנסיבות אישיות כדי להצדיק את ביצוע העבירות והאינטרס הציבורי להחמיר בענישה גובר על האינטרס האישי גם כאשר מדובר בהרשעה ראשונה. יש לגזור על עבירות כגון אלה מאסר לריצוי בפועל.

בית המשפט קבע כי סכום החוב של היבואנית ומנהלה  הינו סכום ניכר של 260, 570 ש"ח, אשר לא הוסר ולו חלק מזערי מסכום זה על ידי היבואנית ומנהלה.

בית המשפט קבע כי מדובר בפעולות אקטיביות ומהותיות אשר בוצעו במהלך מספר שנים באופן שלא ניתן לטעון כי מדובר במעידה חד פעמית או כי מדובר בעבירות על דרך של מחדל.

בית המשפט מנה מספר שיקולים לטובת המנהל, ביניהם כי מצבו הכלכלי והבריאותי של המנהל אינו תקין, המנהל מתקיים מקצבת אבטלה, סובל מבעיות בריאות והיבואנית אינה קיימת עוד.


מנגד, בית המשפט  קבע כי הוא לא שוכנע כי המנהל פעל לגיוס תשלום חובו ובכך להראות לפחות על רצון טוב. בית המשפט קבע כי הסרת המחדל היא לא רק השבת מצב לקדמותו ופיצוי המדינה על מה שנגזל מקופתה, אלא ראיה להבעת חרטה ונטילת אחריות.

על כן, קבע בית המשפט כי למרות השיקולים שמנה לטובת המנהל לא ניתן להסתפק במתן עונש כגון עבודות שירות, במיוחד לאור העובדה כי המחדל כולו או חלקו לא הוסר כלל, אך יש להתחשב בנסיבות העניין.

בהתאם לכך גזר בית המשפט על המנהל מאסר בפועל לתקופה של תשעה חודשים, מאסר על תנאי לתקופה של תשעה חודשים למשך שלוש שנים ותשלום קנס בסך של 25, 000 ש"ח או חמישה חודשי מאסר. בית המשפט גזר על היבואנית תשלום קנס בסך 1, 000 ש"ח.

ת"פ 1517-05 מ.י. בית המכס חיפה נ' חברת י.מ. ראונדסקיס בע"מ ואח'. ניתן ביום 14.7.10.

ב"כ הצדדים:ליבואנית והמנהל - עו"ד בוריס שרמן, למכס- עו"ד הוכמן   
 

עו"ד גיל נדל עוסק בתחום דיני יבוא ויצוא, מסי יבוא ומסים עקיפים, חוזים בינלאומיים, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני. עו"ד נדל מרצה בפורומים מקצועיים רבים כגון מכון היצוא, לשכת עורכי הדין, ארגוני סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, איגוד שלכות המסחר ועוד. לעו"ד נדל מדור קבוע בעיתון "תעשיות", במגזין PORT 2 PORT, ובפרסומים נוספים. חומר נוסף מאת עו"ד נדל ניתן להוריד באתר האינטרנט, בכתובת http://www.nadel-law.co.il האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.
מידע על ספרים מפרי עטו של עו"ד גיל נדל ניתן למצוא באתר האינטרנט: http://www.tradelibrary.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב