דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טוב שם טוב משמן טוב 

מאת    [ 23/04/2007 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 4001 פעמים ]

גם בתקופות בהן הצריכה העולמית של השמן המופלא הזה היתה נמוכה מאד ונדמה היה שאיש אינו רוצה להשתמש בשמן הכבד בעל הטעם הכל כך מובהק, היוונים שמרו על נאמנות בלתי מסוייגת לשמן הזית.

מערכת מלב"י

רוצים ללמוד על סגולותיו של שמן הזית, כל הפרטים בכתבה הבאה

כל מי שהזדמן לטיול ביוון כבר יודע, היוונים, הם אולי השריד האירופאי / מזרח תיכוני האחרון [תלוי מאיזה צד של הבוספורוס מסתכלים על כך], אשר במשך שנים בזים לחלוטין לכל סוג של שמן שאינו שמן זית בצבע ירקרק מהביל.

פחי אלומיניום בעלי מראה עתיק ובגדלים שונים מציפים כמעט כל מרכול שכונתי באיים וביוון עצמה וכמעט כל המותגים הפופולארים שייכים ליצרנים מקומיים.

גם בתקופות בהן הצריכה העולמית של השמן המופלא הזה היתה נמוכה מאד ונדמה היה שאיש אינו רוצה להשתמש בשמן הכבד בעל הטעם הכל כך מובהק, היוונים שמרו על נאמנות בלתי מסוייגת לשמן הזית.

היוונים סירבו להשתמש ולאמץ את שמני הסויה, הקנולה והתירס שהפכו לפופולארים כל כך בעולם כולו בשל תכונותיהם הטובות לכאורה וגם בשל העובדה שלכולם עד האחרון שבהם לא היה טעם דומיננטי כל כך בבישול כפי שהיה לשמן הזית.

אין זה סוד שבעשר השנים האחרונות, בעקבות מחקרים ובשל הגברת המודעות למזון גורמה גדלה הצריכה העולמית של שמן הזית בכל שנה בצורה עקבית, ונדמה כי העולם המערבי כולו שטוף בקדחת שמן הזית.

השמן בעל הטעם הכבד והדומיננטי מאד, שהיה דחוי במשך שנים והיחס אליו היה כאל סוג של תבלין שנדרשים אליו פה ושם, הפך למצרך בסיס בכל מטבח ורמת השימוש בו הפכה תכופה מאד, לא רק כתיבול אלא בבישול.

שמני זית מסוגים שונים, בכבישה קרה, ברמות ריכוז כאלו ואחרות מציפים את השוק ודרישת הצרכנים, שנדמה שאינה יודעת שובע, הביאה לעליית מחירים תלולה ולהגברת השימוש בשמן הזית. נדמה כי המגדלים אינם מספיקים להדביק את הצריכה העולמית הגדלה והולכת של הירוק הנדיר הזה.

כבר היום ישנם לא מעט מחקרים התומכים בכך ששמן תורם תרומה גדולה לפעילות מערכת העיכול, משפר את פעולת המוח באופן כללי, ומשפיע בצורה דרמטית על קליטת מינרלים בעצמות.

מחקרים נוספים מצביעים על העובדה שהוא מסייע למניעת היווצרות אבנים בכיס המרה, עוזר במקרים של עצירות, מקטין את תכיפות המחלות במערכת הדם, מעכב או מקטין את רמת הכולסטרול הרע (LDL) ומעלה את רמת הכולסטרול הטוב (HDL).

המחקרים המעניינים ביותר מצביעים על תרומתו להקטנת שכיחות של מחלות לב. ויתכן אפילו שנמצא דרכו את סוד מעיין הנעורים הנצחי שכן האפקטיבית שלו בהשהיית המטבוליזם של הזדקנות האדם גם היא נתמכת היום בממצאים שונים.

לצעירים שביננו הוא מהווה מרכיב חיובי בגדילת גוף הילדים בעיקר במהלך גיל ההתבגרות. ויש עדיות התומכות בכך שהוא מספק תמיכה והגנה גם במאבק הגוף נגד סרטן השד ומונע סרט המעי הגס.

התעקשותם של היוונים להמשיך לצרוך את שמן הזית גם בתקופות בהן לא היה אופנתי לעשות כך פועלת ככל הנראה לטובתם באופן גורף.

העולם המערבי כולו מאמץ היום לא רק את שמן הזית למטבחו אלא גם את סגולותיו הרפואיות המוכחות, אלו שהיוונים, גם מבלי שנתמכו על מחקרים מדעיים, ידעו להשכיל ולהבין על פי אינטואיציות את סגולותיו הטובות.

רוצו לבדוק, האם יש לכם כבר בקבוק שמן זית קבוע במטבח?
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב