דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהירות מופרזת -המהפכה הדיגיטלית באכיפה 

מאת    [ 24/08/2010 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 2530 פעמים ]

הדור הישן של מכשירי האכיפה - אקדח הלייזר ומצלמות המהירות עוברים מן העולם. הדורהאנלוגי של הצילום הסתיים. מעתה הולך ונבנה מערך דיגיטלי חדש של מצלמות דרכים, מצלמות צמתים, וגלאים אחרים, אשר כולם יהיו מחוברים למרכז שליטה ארצי שיעקוב אחר העבירות בזמן אמיתי וישגר דוחות לנהג כבר בתוך 24 שעות מביצוע העבירה.

רקע

אכיפת עבירות המהירות המופרזת  נאכפה ונאכפת עד היום על ידי סדרה של מכשירים שספגו ביקורת קטלנית מבית המשפט. הממלא"ז הוא אקדח הלייזר, ואחותו המולטינובה - מצלמת הדרכים, נקטלו על ידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע שקבע שאסור להרשיע על פיהם. גם ה"דבורה" המותקנת על ניידות זכתה כבר לביקורת נוקבת, ורק מי שאיננו קורא את הכתובת שעל הקיר מתעלם מפסקי הדין הצפויים לבטל את תקפה. כל אלו מזמינים אנדרלמוסיה באכיפה כשפרשת הינשוף היא שמן תבערה למדורה שהוצתה ואי אפשר לכבותה עוד במילים יפות.

אף שבמשטרה אין מודים בזה בגלוי, וממשיכים לאכוף בדרכים הישנות והפסולות, נערכת המשטרה מזה כמה שנים לשינויים שיבטיחו אכיפה טובה ויעילה יותר, התלויה פחות ופחות בגורם האנושי ונסמכת על חידושי הטכנולוגיה שהם כבר שגרה מוכרת ברחבי העולם.

מכשירים חדשים המועמדים להיכנס לשרות נשלחו ל"אישור דגם" ובקרה במעבדות מוסמכות בגרמניה, לפני הכנסתם לשירות ויש לקוות שהמהלך שהתחיל נכון יושלם ללא דופי.

לפני כארבע שנים הוחלט וניתן אישור עקרוני לבנות מערך אכיפה של רדאר ומצלמות כלל ארצי מודרני, שבעקבותיו פורסם מכרז, ועתה התחילה משטרת ישראל להיכנס לשלב המעשי של הפרוייקט ובימים אלו כבר פועלת מצלמה ניסיונית בצומת מורשה - כך אומרת השמועה.

הציוד שנרכש

למרבה הצער לא פרסמה משטרת ישראל הודעה מסודרת ושקופה לציבור מה נרכש ומה התכונות הטכנולוגית של ציוד זה. כפי הידוע רכשה משטרת ישראל מערכות מחברת גטסומטר ההולנדית שמיצצרת סדרה מתקדמת של מוצרים לאיתור ולכידת עברייני מהירות. נמסר כי נרכשו מערכות נייחות מדגם gs11  המתקדם ביותר, אך פרטים על הרכיבים האחרים שמרכיבים אותו לא ידועים עדיין.

מדובר במערכת של מצלמות דרכים היכולות לצלם וללכוד נהגים בתנאי מזג אויר וראות קשים במיוחד, וזאת בזכות מערכות צילום משוכללות עם רזולוציה גבוהה, ויכולת קליטה משופרת ביותר. נהגים שינסו לחבל בטשטוש לוחיות הזהוי בטכנולוגיות שונות ימצאו שהמערכת מתגברת עליהם בקלות יחסית. (אפילו אמצעים נגד מחבלים במצלמות מובנים במערכת

להמשך המאמר באתר נהיגה בשכרות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב