דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורכי דין למקרקעין 

מאת    [ 24/08/2010 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 2496 פעמים ]

עורכי דין למקרקעין

מעוניין לשכור דירה? לקנות, לחכור, או למכור? אם תנסה לבד, סביר להניח שתצא מופסד. תשכור את שרותיו של עורך דין מקרקעין ותמנע מעצמך את ההפסדים מראש. דיני מקרקעין הם ענייו מסובך המיועד למביני דבר. אל תנסה לקפוץ ראש לתוך עולם הדינים המסורבל, השאר זאת למומחים.

 

לפני שחותמים, מביאים שמאים

לפני שאתה קונה דירה, כדאי שתבדוק כמה היא באמת שווה. הקבלן מצידו יכול לטעון לשווי מסוים, בזמן שאתה רואה מולך משוה אחר. אל תשכח שגם הקבלן וגם בעל הבית הם בעלי עניין, כשהגורם המעריך אמור להיות בלתי משוחד ואובייקטיבי.

שמאי מקרקעין הוא היחיד בעל הסמכות המשפטית, אשר יכול ואמור להעריך את שוויו האמיתי של הנכס. עורך דין מקרקעין ימליץ לך להזמין שמאי וגם ידע לטפל בניירת, אך הוא אינו הסמכות להערכת שווי הנכס.

 

עולמם המופלא של מיסי המקרקעין

מס שבח הוא מס פרוגרסיבי המוטל על המוכר של הדירה ולא על הקונה והוא ההפרש בין מחיר הדירה בעת רכישתה, בתוספת עליית המדד וההוצאות אשר נעשו לשם השבחתה, לבין מחיר המכירה של הדירה. סביר להניח שכל זה נשמע לך קצת או יותר כמו סינית מדוברת, לעורך דין שלך זה דווקא ישמע הגיוני מאוד.

המס המושמץ מספר שתיים הוא מס רכישה, המוטל מן הסתם על הרוכש. כל הרוכש נכס נדל"ן כלשהו מחויב בהצהרה על הרכישה ובתשלום מס רכישה, לפי סכום הנקבע בחוק ומעודכן אחת לשלושה מחזורים. עורך דין מקרקעין יגיש עבורך את כל המסמכים בזמן וידאג לרישום הנכס על שמך. ללא תשלום מס רכישה, כל ההליך עלול להתעכב.

 

לדעת מה מגיע לך בעזרת עורך דין מקרקעין

לא כל עסקה חייבת במיסים מיוחדים ולא כל אחד חייב בתשלום מיסים. לפני שאתה ממהר לחתום על כל המסמכים, תוודא שאתה אכן מממש את מלוא זכויותיך ולא חס וחלילה, משלם מיסים שלא כצורך. עורכי דין המתמחים במקרקעין ינחו אותך בנושא זה ויגנו על זכויותיך הן כמוכר והן כקונה.

 

פטורים רבותיי, פטורים

בעזרתו הנאמנה של עורך דין מקרקעין,תוכל לדעת בדיוק מה לשלם ומה לא. פטור מאותו מס שבח יקבל אדם המוכר דירה מזוכה מהמס, במידה והיא שימשה אותו למגורים בלבד והיא תמשיך לשמש למגורים בלבד. בנוסף, אם המוכר מוסר את הדירה במתנה או מוריש בירושה, גם זאת למטרת מגורים בלבד, הדירה פטורה ממס שבח.

אדם זכאי לפטור ממס רכישה במידה ומדובר בעסקה ללא תמורה, כלומר בהענקת הדירה במתנה בין אדם לקרובו: הורה לבנו או בין בני זוג למשל. נכים ובנים לחללי צה"ל זכאים להפחתה במס, כמו גם עולים חדשים ורוכשי נכס חקלאי, כל זאת בשיעורי מס משתנה. ישנם סעיפים רבים ומגוונים ברשימת הפטורים וההקלות של רשות המיסים. כדי לדעת אם אתה זכאי להם, אתה צריך את עזרתו של עורך דין מקרקעין.

 

חוסכים בשירותי עורך דין מקרקעין? משלמים אחר כך ביוקר

עורכי דין מכירים את כל החוקים, פסקי הדין, ההיטלים וההקלות. גם אם נראה לך שאתה שולט בנושא, תמיד תתייעץ עם עורך הדין שלך קודם. ישנם פסקי דין שאפילו עורכי הדין שלך לא זוכרים, אך במקרה הצורך הם יאתרו אף אותם ולך זה יחסוך זמן וכסף. אל תתפתה לחסוך את ההוצאה שבשכירת עורך דין מקרקעין. סביר להניח שזה יעלה לך ביוקר.

מאמר זה נכתב ע"י משרד עורכי דין אלדר אדטו המתמחה בליווי פרוייקטים תמ"א 38, פינוי בינוי ותביעה ייצוגית. ניתן לפנות למשרד לצורך ייעוץ ללא התחייבות!


פרטי התקשרות:

טלפון: 03-6968296
פקס: 03-6968297
office@adatolaw.co.il
משרד עורכי דין אלדר אדטו Google+




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב