דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברת הדברה - דברים שחשוב לדעת 

מאת    [ 24/08/2010 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2173 פעמים ]

הדברה

התגובה הראשונה של מרבית האנשים שמבחינים בתיקן, חולדה, פרעוש או עכבר היא גועל ובהלה. אך מלבד תחושות אלו, כולנו יודעים שמזיקים הם גם מסוכנים מבחינה תברואתית, שכן הם עשויים לשאת עליהם טפילים וחיידקים ולהפיץ מחלות. השילוב של שתי סיבות אלו יחדיו הוא שגורם לנו להזמין מיד חברת הדברה שתפתור עבורנו את בעיית המזיקים. במאמר הבא תמצאו את כל המידע שנחוץ לדעת לפני שמזמינים הדברה מקצועית.

הדברה ביתית או הדברה מקצועית

כיום ניתן למצוא בשוק מגוון חומרי הדברה ביתיים: החל מתרסיסים להדברת תיקנים ונמלים ועד למלכודות ביתיות ללכידת מכרסמים. אז כיצד יודעים האם להשתמש בתכשירי הדברה ביתיים או להזמין מדביר מקצועי?

כשמדובר במזיקים כמו תיקנים ונמלים – הכמות היא שקובעת. אם מדי פעם אתם מבחינים בנמלים בודדות, או שתיקן בודד קופץ לביקור אחת לכמה חודשים, ניתן בהחלט להסתפק בתכשירי הדברה ביתיים ובנקיטת צעדים פשוטים למניעת הופעת המזיקים (כמו למשל הימנעות מהשארת מזון פתוח וכיסוי פתחי ניקוז של כיורים ואמבטיות במסננת). רק אם מדובר בבעיה מאסיבית, שחוזרת ונשנית גם לאחר שניסיתם שיטות הדברה ביתיות – הגיע הזמן להזמין מדביר מקצועי.

לעומת זאת כשמדובר במכרסמים למיניהם לא הכמות היא שקובעת. חולדות ועכברים מסוכנים יותר מבחינה תברואתית בהשוואה לתיקנים או לנמלים. לכן מומלץ לקרוא למדביר מקצועי מיד עם הופעת העכבר או החולדה הראשונים.

הדברה כימית או הדברה אורגנית

במשך שנים רבות שיטת ההדברה העיקרית היתה ההדברה הכימית, שבה משתמשים בחומרי הדברת מזיקים כימיים הידועים גם בשם זרחנים אורגניים. הדברה זו יעילה מאוד שכן היא פוגעת במערכת העצבים של המזיקים וגורמת להשמדתם. ברבות השנים גברה המודעות לסכנות האפשריות בהדברה כימית גם לבני אדם ולחיות מחמד. לכן כיום ניתן לראות יותר ויותר אנשים שמעדיפים להשתמש בהדברה אורגנית, שעושה שימוש בחומרים טבעיים בלבד.

הדברה אורגנית לא מסוכנת לבני אדם או לבעלי חיים, ועדיין היא אפקטיבית בהשמדת מזיקים למיניהם. כאשר מבצעים הדברה אורגנית לא נדרש לפנות את הבית למשך כמה שעות ואפילו המדביר עצמו לא חובש מסיכת מגן. למרבה הצער רבים לא מודעים לסכנות שבהדברה הכימית, ולכן ההדברה הכימית היא עדיין ההדברה הנפוצה יותר.

חברת הדברה – דברים שחשוב לדעת

לאור הסכנות האפשריות בהדברה כימית חשוב להקפיד להשתמש בשירותיה של חברת הדברה בעלת רישיון מהמשרד להגנת הסביבה. רישיון זה מבטיח שכל מדביר בחברה עבר את תהליכי ההכשרה הדרושים ושהחברה עושה שימוש אך ורק בחומרי הדברה שנמצאים תחת פיקוח ובמינונים המותרים. כמו כן, חשוב לוודא שלחברה יש רישיון הדברה התואם לסוג של שירותי ההדברה שהיא מציעה. כך למשל, חברה המחזיקה ברישיון מסוג "היתר קטילת חרקים" יכולה לבצע אך ורק הדברה של תיקנים, נמלים וכדומה. חברה המחזיקה ברישיון מסוג "היתר קטילת מכרסמים" יכולה לבצע אך ורק הדברה של עכברים וחולדות.

בנוסף, לפני כל הדברה חשוב להרחיק דברי מזון וכלי אוכל, כמו גם צעצועים שהילדים נוהגים להכניס לפה. כדאי להרחיק את כל הרהיטים מהקירות ולפנות את הארונות שמתחת לכיור המטבח והאמבטיה. בזמן ההדברה חשוב לפנות מהבית גם את חיות המחמד ולחזור רק לאחר כ- 6 שעות מסיום ההדברה.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב