דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסעות לחיילים - היתרונות 

מאת    [ 24/08/2010 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 2539 פעמים ]

 

הסעות

בשנים האחרונות יותר ויותר בסיסים צה"ליים מאמצים בחום את שירותי ההסעות. מדובר בעיקר בבסיסים מרוחקים, שאליהם אין גישה בתחבורה ציבורית, או שקיימת תחבורה ציבורית אך בתדירות נמוכה במיוחד. במאמר הבא תמצאו את כל המידע אודות שירותי הסעות לחיילים והחשיבות הרבה שלהם.

שירותי הסעות לחיילים – לפתרון בעיית הנסיעה בטרמפים

כביכול, לחיילים אין כל צורך בשירותי הסעות פרטיים. כיום הנסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית היא חופשית עבור כל חייל בשירות סדיר (במדים או שלא במדים) עם הצגת חוגר. ובכל זאת, בסיסים רבים ממוקמים במקומות מרוחקים שאליהם אין כלל גישה בתחבורה ציבורית. לעיתים ישנו קו אוטובוס שעובר בסמוך לבסיס אך בתדירות נמוכה מאוד, מה שגורם לחיילים רבים לפספס אותו או לא להצליח לעלות עליו בשל עומס נוסעים. עבור חיילים שמשרתים בבסיסים אלו הדרך היחידה להגיע לבסיס היא בהליכה רגלית או בטרמפים.

מיותר לציין את הסכנות הרבות שבנסיעת חיילים בטרמפים. חטיפות חיילים, דקירות או מעשי לינץ' הם רק מעט מהסכנות האפשריות, שכל חייל מודע אליהן. אולם כשמדובר ביום שישי בצהריים וזו היציאה הראשונה הביתה מזה שבועות רבים, קשה למצוא חייל שיעמוד בפיתוי ולא יתפוס טרמפ עם הרכב הראשון שיעצור לו. כדי להימנע מהסכנות הרבות שבנסיעה בטרמפים, בסיסים רבים משתמשים בשירותי הסעות מיוחדים.

שירותי הסעות אלו כוללים אוטובוסים שנשכרו במיוחד על-ידי הצבא ומסיעים את החיילים מהבסיס המרוחק אל התחנה המרכזית או לתחנת הרכבת הסמוכה. האוטובוסים יוצאים מן הבסיס בדרך כלל בימי חמישי ושישי, בשעות קבועות ובהתאם ללוח הזמנים של התחבורה הציבורית, כדי להבטיח שכל חייל יגיע בזמן ולא יאלץ לנסוע בטרמפים. בימי ראשון, האוטובוסים ממתינים לחיילים באותן תחנות מרכזיות ומביאים אותם בבטחה עד לשערי הבסיס.

לאחרונה גם האגודה למען החייל התחילה להפעיל שירותי הסעות לחיילים. האגודה החלה להפעיל הסעות מיניבוסים, שעוברות בתחנות אוטובוסים מרוחקות ושוממות, אוספות חיילים ומסיעות אותם לתחנה המרכזית הקרובה או אפילו לביתם. כל זאת כדי שהחיילים לא יאלצו לנסוע בטרמפים.

שירותי הסעות לחיילים – שקט נפשי לחיילים, להורים ולמפקדים

אין ספק ששירותי הסעות לחיילים מעניקים שקט נפשי רב לחיילים. הודות להסעות אלו הם יכולים להיות בטוחים שיגיעו הביתה בבטחה, גם ביום שישי, ולא יאלצו ללכת ברגל או להמתין שעות ארוכות בתחנת אוטובוס שוממת. אך יותר מכל שירותי הסעות לחיילים מעניקים שקט נפשי להורי החיילים ולמפקדיהם. שירותי הסעות אלו מבטיחים שהחיילים יגיעו בשלום לביתם וגם יחזרו לבסיס בבטחה.

נוסף לפתרון בעיית הנסיעה בטרמפים, שירותי הסעות לחיילים גם מונעים איחורים של חיילים לבסיסים. כידוע, ימי ראשון הם הימים העמוסים ביותר בתחבורה הציבורית, כיוון שחיילים רבים חוזרים לבסיסיהם מחופשת סוף השבוע. הדבר גורם ללא מעט חיילים לאחר לחזור לבסיסם ולספוג עונשים משמעתיים רבים. לעומת זאת, כאשר יש מערך הסעות קבוע ומסודר לבסיס, קטנים הסיכויים שחיילים יאחרו למסדר יום ראשון.

 

לסיכום, לאור היתרונות הרבים והחשובים של שירותי הסעות לחיילים, אין זה פלא שבסיסים רבים אימצו בחום את השירות והפעילו אותו לרווחת חייליהם. בין אם מדובר בהסעות שמארגנים בסיסי צה"ל ובין אם מדובר בהסעות מטעם האגודה למען החייל, אין ספק שמדובר ביוזמה מבורכת שמבטיחה שחיילנו יחזרו הביתה בשלום.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב